Monica Jitariuc : „TikTok este în competiție nu numai cu Facebook și Instagram, ci cu timpul nostru liber.” | PODCAST
07 Iunie 2024, 11:07
Orașul Vorbește cu Monica Jitariuc, expert în comunicare și media, despre TikTok și popularitatea crescută a acestuia în România, unde a depășit Instagram-ul, atingând 8,5 milioane de utilizatori.
„8 milioane din români au un cont pe TikTok. Asta înseamnă că mulți dintre noi, peste jumătate, ne petrecem timp pe rețeaua asta.”
Platforma este preferată în special de tineri sub 25 de ani, dar s-a observat și o creștere a utilizatorilor de peste 50 de ani.
„Este o creștere spectaculoasă la 50+ (pe TikTok ). Probabil ați văzut oameni la această vârstă care au început să-l folosească. De ce? Pentru că TikTok nu este o rețea socială și nici nu este promovată ca atare. TikTok-ul este promovat ca un canal de entertainment, un canal de petrecere a timpului liber.”
Algoritmul TikTok prezintă utilizatorilor conținut bazat pe preferințele lor.
„Te uiți la cum să-ți faci unghile, te uiți la cum să-ți faci părul, te uiți la cum să înveți să cânti la chitară sau te uiți la cântece de diverse tipuri. Asta îți va arăta rețeaua și te va face să descoperi la nesfârșit o lume care pare limitată.”
Exemple de proiecte interesante de urmărit pe TikTok sau conturi educative găsiți în interviul realizat de Daria Ghiu cu Monica Jitariuc.