GEMINI MAN by Ang Lee, un film ce deschide o nouă eră în cinematografie - de Michaela Platon
11 Octombrie 2019, 05:51
Cum
e când filmul pe care îl vezi începe cu o scenă în care un
lunetist trage într-o ţintă aflată în mişcare, ţinta este
într-un tren care merge cu 140 de km/h, iar distanţa este de 2
km?...Pare că e chiar o „mission impossible” sau..un film pe
care îl regizează Ang Lee, un cineast care nu încetează să ne
uimească! În acelaşi fel în care inova ca viziune, tehnică de
filmare, efecte, managementul emoţiei sau tematică în - Life of
Pi, Crouching Tiger/ Hidden Dragon, Brokeback Mountain sau minunatul
Sense And Sensibility din 1995.
Cu
acest Gemini Man, produs de Jerry Bruckheimer (regele serialelor si
blockbuster-elor), Ang Lee ne dă peste cap cu formatul
revoluționar 3D+ High Frame Rate, într-atât de performant încât
nici măcar toate cinematografele americane nu pot ţine pasul cu el!
Practic,
el deschide o nouă eră în cinematografie cu acest tip de filmare
cu 60 de imagini 3D proiectate pe secundă, derivate dintr-un master
impecabil de 120 de cadre pe secunde, ce redă imaginile mai aproape
de ochiul uman decât a fost posibil vreodată, plasându-l astfel pe
spectator chiar în mijlocul acțiunii şi oferindu-i cea mai
captivantă experienţa pe care o poate avea un cinematograf la ora
actuală!
Şi
dacă eşti părtaş la ce se întâmplă pe ecran, povestea te
prinde şi urmăreşti desfăşurarea ei cu mai mare interes. Şi
pentru că este vorba de un dublu rol pt Will Smith - asasinul
infailibil şi clona lui mult mai tânără - Ang Lee a ales grafica
digitală în defavoarea de-aging-ului care ar fi artificializat
personajul, aşa că opţiunea finală a fost cea care i-a luat mai
mult timp (2 ANI!) dar a livrat un personaj mult mai natural şi mai
veridic.
Scenariul
în sine nu este unul dărâmător, dar metodele prin care Ang Lee
l-a materializat sunt excepţionale. Cu ceva dileme morale pe care le
aduce în discuţie, cu o dinamică a scenelor ce tensionează, dar
şi cu o diluare a substanţei scriptului pe alocuri, Gemini Man este
o opţiune valabilă pentru iubitorii genului.
Căci
filmul este alert, cu scene de combat multe şi interesante, cu
efecte speciale şi cu urmăriri care te ţin în chingi, iar
distribuţia este bine calibrată. Alături de Will Smith îl revedem
într-un rol pe muchie de cuţit pe Clive Owen, dar şi pe englezul
Benedict Wong, pe care l-am remarcat în personajul omonim,
bibliotecarul ce apărea în Doctor Strange, Mary Elisabeth Winstead
fiind cu aparentă ei de prep-girl de pe la ţară - excelent aleasă
pt rolul de agenta FBI. Şi ne cucereşte cu un fel de farmec
rudimentar ce dă bine pe ecran, opţiunea pentru ea fiind una
inspirată.
Aşadar vă recomand acest action excepţional filmat –distribuit în România de RoImage 2000- care va da o altă perspectivă spectatorului, şi pe care îl puteţi vedea de astăzi în cinematografele autohtone - dintre care nu am cunoştinţă câte fac faţă provocării pe care o reprezintă acest format revoluţionar. Oricum ar fi, vizionari miraculoase!