Începe a doua ediție a Games of Science, competiție pentru tineri cercetători
Înscrierile pentru ediția a doua a Games of Science au început în 7 februarie și oferă tinerilor cercetători din România acces la ateliere de comunicare publică, un concurs cu premii de 2000 de euro și acces într-o comunitate globală de changemakers.
07 Februarie 2023, 16:03
Organizat de Social Innovation Solutions, Games of Science este un proiect de promovare a comunicării științei pe înțelesul publicului larg, dezvoltat și implementat de Ada Roseti, constituit din sesiuni de training cu tineri oameni de ştiinţă, la capătul cărora participanții se întrec într-un concurs de prezentări științifice.
În cadrul sesiunilor de training, participanții învață să vorbească în public, află cum să-și folosească emoțiile pentru a fi mai convingători, exersează prezentarea subiectelor complexe ale cercetărilor proprii în limbaj simplu și se pregătesc să concureze în formatul specific al Games of Science, în cadrul finalei cu premii de 2000 de euro. Finala este un format original, cu obiectivul de a încuraja tinerii cercetători să se antreneze împreună pentru a putea explica idei și procese complexe. Competiția are runde eliminatorii de prezentări de 15, 30, 60, 120 şi 180 de secunde.
”Credem în puterea întrebărilor bune pentru a găsi soluțiile cele mai potrivite pentru viitor. Suntem convinși că tinerii cercetători din Games of Science, alături de comunitatea internațională Social Innovation Solutions, pot să caute acele teme de cercetare și să dezvolte acele soluții care să construiască un viitor sustenabil. Prin acest proiect educațional ne dorim de asemenea să popularizăm cercetarea românească și să încurajăm tinerii să urmeze cariere în aceste domenii, dar și să dezvoltăm colaborări importante între mediul academic și cel de business.” Ciprian Stănescu, Președinte și CEO al Social Innovation Solutions, organizatorul Games of Science.
Cele 8 sesiuni de training în comunicare publică sunt gratuite și au loc în centre universitare importante, după cum urmează.
București, 9-10 martie, Universitatea din București
Cluj-Napoca, 16-17 martie, Universitatea Babeș-Bolyai
Iași, 23-24 martie, Universitatea Alexandru Ioan Cuza
Brașov, 30-31 martie, Universitatea Transilvania din Brașov
Timișoara, 10-11 aprilie, Universitatea de Vest din Timișoara
București, 20-21 aprilie, Universitatea Politehnică București
Online, 3-4 aprilie (Universitatea Lucian Blaga Sibiu) și 22-23 aprilie (open).
Înscrierile se pot face, în limita locurilor disponibile, aici. Înscrierea nu este condiţionată de apartenenţa la universităţile gazdă, ci de posibilitatea de a fi prezent în oraşul respectiv, la datele anunţate.
”Games of Science este proiectul cel mai important în care sunt implicată, nu doar pentru că am fost acolo din primul moment, de când Gabriel Ivan, care a coordonat toate ediţiile FameLab din partea British Council, a propus dezvoltarea lui, ci mai ales pentru că reacţiile celor implicaţi în prima ediţie mi-au arătat că proiectul are capacitatea de a schimba vieţi şi, poate, societatea. Participanţii nu învaţă doar să vorbească în public despre munca lor de cercetare, ei învaţă să lucreze, să exploreze şi să cerceteze împreună şi asta îi face de neoprit. Abia aştept să-i cunosc pe participanţii din acest an!” Ada Roseti, coordonator Games of Science, doctorand al Universităţii din Bucureşti, şi specialist în comunicarea publică a ştiinţei.
Proiectul este dezvoltat alături de British Council, împreună cu universități din 6 orașe din România: Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu și Universitatea Politehnică București, dar și alte organizații educaționale și de business din România.
”Ne bucurăm de continuarea proiectelor începute de British Council acum mai bine de 10 ani, odată cu parteneriatul cu universitățile românești pentru competiția FameLab și eforturile dedicate dezvoltării unei rețele de comunicatori de știință. FameLab și universitățile partenere au adus rezultatele activității oamenilor de știință români în atenția publicului și au făcut posibile dialoguri legate de locul științei în societate. British Council susține în continuare Social Innovation Solutions și pe Ada Roseti, care au preluat organizarea Game of Science în parteneriat cu unele dintre cele mai importante universități din România, și le urează tuturor participanților succes.” a declarat Andrew Glass, Director al British Council Romania.
Printre membrii juriului se regăsesc Cristian Presură, doctor în fizică, cercetător în cadrul companiei Philips; Dani Petrache, inginer de sistem la Thales Alenia Space; Sorin Cebotari, fondatorul infoclima.ro și Ciprian Stănescu, Președinte și CEO al Social Innovation Solutions, organizatorul Games of Science.
Posibilități de înscriere
Proiectul este deschis masteranzilor şi doctoranzilor români, precum și cercetătorilor, cadrelor didactice universitare, personalului didactic din învățământul preuniversitar și altor specialiști în vârstă de 20–35 de ani care lucrează în instituții de învățământ și cercetare sau în alte organizații cu profil științific.
Înscrierea pentru training și concurs este gratuită și se va face aici. În cadrul finalei vor putea participa finaliştii rundelor de preselecţie care vor avea loc după fiecare din cele opt sesiuni de training.