DIMENSIUNEA ŞTIINŢIFICĂ A ARTEI
13 Noiembrie 2017, 07:08
Rubrica de astăzi este despre muzică experimentală și albumul ”Microark/50 hz”, lansat aseară la Muzeul de Artă Contemporană din București. Syntax și Minim sunt cei doi artiști care manipulează sunetele, conceptele, tehnologia, senzațiile.
Laurian Bardoș alias Syntax, recuperează sunetele datorate erorilor tehnice, are deja o colecție suficient de bogată pentru a le recompune în ritmuri și amplitudini diverse. Fenomenele (mai mici de o zecime de secundă și mai mari de 10 milisecunde, incluzând o gamă de frecvențe cuprinse între 20hz la 20 khz) au servit ca structură de bază pentru o serie de patternuri ritmice cu ajutorul cărora Syntax a creat compoziții atmosferice ce conduc auditorul în universuri poetice întreținute de sunete, ce trimit uneori la vinilurile deteriorate, alteori la defectele sau sunetele unor device-uri analoge sau digitale.
Diana Dulgheru alias Minim, a folosit o singură frecvență, aceea de 50 de hz. O frecvență joasă asemănătoare chitarei bas, afirmă ea. "50 hz" pornește de la ideea explorării sonore, folosind o singură frecvență, a cărei valoare este modificată folosind diferite efecte audio. Sunetele se suprapun, generând erori care oferă multiple posibilități experimentale.
Duminică, 12 noiembrie, a avut loc a doua ediție N o c t u r n a, la Muzeul de Artă Contemporană, prilej cu care s-a lansat albumul Microark/50Hz” al celor doi artiști Syntax și Minim.
Interviu cu: Ioana Păun curatoarea evenimentului, Bardoș Laurian - Syntax, Diana Dulgheru - Minim