Opera realistă magică a scriitoarei din Melbourne a dezvăluit „o nouă voce literară australiană asigurată”
06 Noiembrie 2020, 09:15
Scriitoarea din Melbourne, Aisling Smith, a
câștigat premiul Richell de 10.000 de dolari pentru scriitorii emergenți pentru
2020 pentru ceea ce judecătorii au apreciat ca un roman „sigur și evocator”.
Peste
800 de lucrări au fost trimise pentru premiu, care este co-prezentat de
compania de publicare Hachette Australia, festivalul Emerging Writers și
Guardian Australia. În plus față de
oferirea câștigătorului suma de 10.000
de dolari, se acordă, de asemenea, un mentorat de 12 luni cu un editor la
Hachette Australia.
„Fără îndoială, acesta este cel mai mare lucru
care mi se întâmplă profesional”, a spus Smith, în vârstă de 32 de ani, pentru
Guardian Australia. „Sunt foarte
recunoscătoare și umilită de toată treaba.”
Premiul
Richell se acordă anual și este deschis scriitorilor nepublicați de ficțiune
adultă de lungă durată și non-ficțiune narativă pentru adulți. Fiind despre un
bărbat a scăpat de Holocaust și și-a salvat familia jucând rolul de clovn,
romanul lui Smith, “Petrichor”, este o operă realistă magică care urmărește
caracterul unui bărbat numit Benjamin și dezintegrarea relațiilor sale de
familie prin ochii femeilor din viața sa.
Smith a
spus că a fost inspirată să scrie în genul realist magic din “Cartea pentru
copii” a lui AS Byatt și pornește de la ideea că „fantasticul stă la baza lumii
în care trăim”.
Judecătorii au descris scrierea lui Smith
drept „lustruită și sofisticată”, spunând că “Petrichor” este „o lucrare care
dezvăluie o nouă voce literară australiană sigură și evocatoare, care folosește
dezintegrarea unei căsătorii pentru a explora teme puternice în jurul
comunicării, rasei, culturii și familiei”.
Distribuitorii de filme britanici luptă
să păstreze cinematografele deschise
Cinematografele din toată Anglia s-au închis
ieri, odată cu intrarea în vigoare a noilor restricții naționale introduse de
Boris Johnson. Cinematografele sunt deja
închise în Țara Galilor, ca parte a blocării „firebreak” și în Irlanda de Nord. Cu toate acestea, unele locații din Marea
Britanie sunt încă deschise - în principal în Scoția, unde încă funcționează un
sistem de blocare pe mai multe niveluri.
Cinematografele din districtele de nivel 1 și 2, precum Eden Court din
Inverness și Playhouse din Perth, continuă să difuzeze filme, deși în
conformitate cu reglementările privind distanțarea socială.
Pe măsură ce ramificațiile noului blocaj au
devenit clare, distribuitorii de filme din țară s-au grăbit să-și salveze
planurile de lansare. Pentru unii, cum
ar fi Curzon, a fost un pivot ușor pentru propria sa platformă de
streaming. Alții, cum ar fi Modern
Films, au la dispoziție o platformă de „screening virtual” care permite
locurilor puternic afectate să se împartă din venituri.
Titluri
de renume precum ‘Vocea Umană’, scurtmetrajul lui Pedro Almodóvar cu Tilda
Swinton, ‘Supernova’, festivalul cu Colin Firth și Stanley Tucci ca un cuplu
gay care se ocupă de demența acestuia din urmă, și ‘O altă rundă a lui Thomas
Vinterberg’, cu Mads Mikkelsen, are
toate au fost amânate.
Paul
MacDonald-Taylor, șef de film și artă vizuală la cinematograful Eden Court din
Inverness, spune că a funcționat ca de obicei, dat fiind faptul că
cinematograful a redeschis abia acum o săptămână. „Avem tendința de a arăta filme de limbă
străină și de artă, astfel încât să nu ne bazăm cu adevărat pe produsele de la
Hollywood pentru a ne menține cinematograful.
Filmele pe care le prezentăm, în general, încă apar, așa că sunt multe
dintre care putem alege. Distribuitorii
cu care lucrăm de obicei au fost de mare ajutor și până acum a mers totul fără
probleme. ” Cinematograful
MacDonald-Taylor organizează în mod întâmplător festivalul de film Inverness,
care va arăta unele dintre titlurile amânate, inclusiv Supernova, The Human
Voice și adaptarea în limba italiană a lui Martin Eden, care a fost, de
asemenea, scoasă din slotul de lansare.
Reglementările privind distanțarea socială
sunt, de asemenea, o problemă.
MacDonald-Taylor spune că cinematograful, care face parte dintr-un
complex multi-artform, funcționează la o capacitate de 25%. „Nu este ideal, dar uitându-ne înapoi la
cifrele din anii precedenți pentru filme similare, acestea rămân cam la
fel. Am avut multe vânzări. Oamenii nu au fost amânați. ”