Atenţie, se deschid cărţile! Ambasada Spaniei lansează prima campanie de promovare a literaturii la metrou
12 Noiembrie 2020, 15:05
Ambasada Spaniei la Bucureşti, cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurii Polirom, lansează prima campanie de promovare a literaturii în reţeaua de metrou a capitalei, urmând modelul unui binecunoscut şi inedit proiect cultural derulat anual la Madrid.
Începând de astăzi, pe Magistralele 1 şi 3, va intra în
circulaţie metroul literaturii spaniole,
în interiorul căruia va fi expusă o serie de afişe cu texte literare ilustrate,
selectate din operele unor renumiţi scriitori spanioli contemporani.
Anamaria Spătaru a realizat un interviu cu Santiago Pellon- Consilier adjunct al șefului misiunii diplomatice a Spaniei în România.
Campania „Atenţie, se deschid cărţile!”, prima iniţiativă
de acest gen din România, îşi propune să promoveze literatura spaniolă în
rândul publicului larg, oferindu-le călătorilor ocazia de a experimenta scurte
momente de lectură şi trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi ulterior,
în întregime, operele respective.
Bucureştenii sunt invitaţi să se bucure de literatura
spaniolă într-un spaţiu mai puţin obişnuit, acolo unde liniile de metrou
intersectează creaţia literară şi artele vizuale, transformând călătoria cu
metroul într-o plimbare imaginară prin lumea cărţilor. Astfel, metroul devine
un loc de întâlnire cu literatura, călătorii având posibilitatea de a descoperi
sau redescoperi autori, personaje şi opere cu ajutorul textelor ilustrate.
Campania prezintă fragmente din operele unor scriitori
spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz Zafón, considerat unul dintre cei
mai importanţi autori contemporani şi cel mai citit autor spaniol – după Miguel
de Cervantes – , Dolores Redondo, Javier Marías sau Milena Busquets.
Afişele sunt cu atât mai atractive cu cât fragmentele
selectate sunt însoţite de diverse ilustraţii realizate special pentru această
campanie de doi talentaţi artişti din România şi Spania. Este vorba despre
românca Evelin Bundur, cofondatoare a
festivalului Visual Playground şi spaniolul Fernando Vicente, autor al mai
multor ilustraţii create pentru campania literară similară, desfăşurată la
Madrid.
În capitala Spaniei, acest proiect a fost iniţiat în
1997 de Asociaţia Editorilor, cu sprijinul Metro
de Madrid, compania de stat care
administrează reţeaua de metrou din capitala Spaniei, fiind în prezent una
dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite campanii culturale din oraş, care, de
peste 20 de ani, reuşeşte să aducă literatura mai aproape de milioanele de
persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport.
Elaborarea, designul şi producţia acestui proiect sunt asumate integral de Ambasada Spaniei la Bucureşti.