IClasă, vineri, 22 martie, ora 16
22 Martie 2019, 06:01
Ȋn proporţie de 100%, studenţii Facultăţii de Arhitectură din Politehnica Timisoreană aleg să urmeze cursuri de mobilitate în programele Erasmus
plus. Cu toate acestea, specialiştii din zona universitară au constatat că, în ultimii doi ani, studenţii români preferă cursurile de plasament (adica pregătirile pe termen foarte scurt cu durata de 1 -3 săptămâni, similare practicii în domeniile de studiu)
în detrimentul mobilităţilor universitare de studiu adică al pregătirilor pe termen mediu cu durata de 3 luni - 1 an. Despre toate acestea vă spun
Oana Roxana Ivan, şef de birou
Erasmus la Departamentul de Relaţii Internaţionale de la Universitatea de Vest din Timişoara
si
Hannelore Filipescu,
şefa departamentului
Erasmus plus de la Universitatea Politehnică din Timişoara.
“Erasmus App” şi “Erasmus without paper” sunt două programe la care lucrează în prezent Comisia Europeană. Scopul implementării lor este simplificarea procedurilor pe care le au de facut studenţii care doresc să aplice pentru programele europene universitare şi postuniversitare. Interviu cu Nicoleta Popa, responsabil de comunicare la ANPCDEFP în domeniul programelor universitare.Sâmbătă, 23 martie, la Şcoala de arte şi muzică nr. 3 din Bucureşti are loc a treia ediţie a concursului de canto pentru elevi şi studenti “Revelaţia vocilor”, organizat de Asociaţia Culturală Valahia în colaborare cu liceul “Dinu Lipatti” şi Universitatea de Arte din Cluj-Napoca. Participă elevi şi studenţi din Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca. Interviu cu prof. Mihaela Andrei.
Miercuri seara, la Muzeul Naţional al Literaturii Române, Editura Casa Radio a lansat CD-ul “Şambelan la viezuri”, o dramatizare făcută în 1999 de Puşa Roth după opera lui Urmuz. Spectacolul regizat acum două decenii de Leonard Popovici poate fi folosit ca material didactic auxiliar în liceele din toată ţara. Este însă, Urmuz, un autor prevăzut pentru studiu în programa şcolară, predat şi înţeles corect? Regizorul Leonard Popovici vorbeşte la IClasa despre percepţiile tinerilor în legatură cu şcoala şi literatura.