DEPRESIA LA COPII
28 May 2019
Spectroscopia de rezonanță magnetică nucleară – metodă de diagnosticare precoce a bolilor metabolice rare
29 May 2019

Dimensiunea științifică a Bienalei de la Veneția

Bienala de la Veneția în cifre: cea de a 58-a ediție, 79 de artiști invitați, 89 de pavilioane naționale, 4 țări participă pentru prima dată la Bienala Arte: Ghana, Madagascar, Malaezia și Pakistan. Republica Dominicană expune pentru prima dată la Biennale Arte cu propriul său pavilion național.

În conferința de presă de la deschidere, din data de 8 mai, Ralph Rugoff, curatorul din acest an al expoziției, a declarat că a creat o sectiune întreagă pentru știință și tehnologie, unde artiștii au expus teme diverse, de la ecologie la mașinării abstracte, lumi virtuale create pe computer, proiectii atipice, până la sculpturi și decupaje complicate realizate cu asistența computerizată, sau cu ajutorul nemijlocit al tehnologiei. 

S-a vorbit mult despre Bienala de la Veneția, despre prezența României și pavilionul național, astăzi privim Bienala din perspectiva științifică a artei și pentru asta îl avem invitat pe Horea Avram – istoric de artă, curator independent, cu un doctorat în realitate augmentată, specialist în istoria artei media din România.

Ce a văzut ochiul specialistului, al criticului de artă care caută exact exprimarea multimedia, limbajul artistic mediat de tehnologie?

Interviu cu Hora Avram –  istoric de artă, curator independent, cadru universitar la Departamentul de Cinematografie și Media, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca – Facultatea de Teatru si Film.

Realizator Mihaela Ghiță

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *