Savantgarde #88
15 Noiembrie 2019, 12:06
DESIGN // Forma actuală a celebrelor
trenuri japoneze de mare viteză Shinkansen, cunoscute și ca
„trenuri glonț”, sunt opera lui Eiji Nakatsu. Ce îl deosebește pe
designerul japonez de colegii săi de breaslă? E birdwatcher și la
designul trenurilor cu pricina s-a inspirat din aerodinamica a trei
specii de păsări. Un film Vox despre biomimetică sau cum poate ajuta
natura designerii și, prin ei, tehnologiile.
INTERVIU // Savantgarde: Am stat de vorbă cu Octavian
Micu, cercetător la Institutul de Științe Spațiale de la Măgurele și co-autor
la Doi Mici și un Anc, despre cercetarea românească,
specialiștii din
Diaspora, Academie și, vorba lu' nea Tudor, alte bube, mucegaiuri
& noroi.
DEMOLIDAVA // După ce s-a întors din Coreea de
Nord, în 1971, Ceaușescu a decis că vrea propriul Phenian la București - un
oraș interzis
oamenilor de rând, de unde să poată cârmui țara, dar unde să și locuiască,
nederanjat de problemele cotidiene ale capitalei. Cutremurul din 1977 i-a dat
ocazia perfectă să înceapă demolările în zona Uranus, aleasă și pentru că
avea cel mai mic risc seismic din București. Construcția Casei
Poporului și a Centrului Civic a presupus o echipă de 700 de
arhitecți, zeci
de mii de muncitori, 40 000 de oameni strămutați, demolări pe 7 km pătrați. A
costat trei miliarde de euro și viața a vreo 3000 de oameni. Zeppelin și Ideilagram au inițiat expoziția Uranus acum, pentru a suprapune
distrugerile din trecut peste realitatea din prezent, ca să nu uităm istoria
zonei. Pentru că trecutul se repetă! Restul poveștii,
în Scena9.
Savantgarde este un blog și un smart digest săptămânal de știință și tehnologie, dar nu numai. Ediția de azi o puteți citi aici.