Chimia altfel
21 Decembrie 2017, 06:49
”Chimia altfel” este o continuare a proiectului ”Fizica altfel”, început în anul 2012 de Centrului de Evaluare și Analize Educaționale care s-a implicat în re-formarea profesorilor de fizică din țară. Proiectul de formare a profesorilor își dorește ca aceștia să aplice la clasă metoda investigației, prin care elevii sunt motivați să descopere singuri prin experimente, fenomenele fizicii sau ale chimiei.
Învățarea prin metoda investigației reușește să motiveze chiar și elevii catalogați drept dezinteresați, care renunțaseră demult să se mai implice la oră.
Proiectele oferite de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale oferă soluții la mai multe probleme din educația din România:
- scăderea interesului la clasă pentru științele exacte, inclusiv chimia,
- gradul scăzut de alfabetizare științifică a elevilor (testele PISA din 2015 aratătau că peste 38% dintre elevii de 15 ani nu erau alfabetizați științific)
- lipsa legăturii între abilitățile pe care le formează școala și cele necesare pe piața muncii.
Proiectul Fizica altfel a început în 2012 și în cei 5 ani s-a creat masa critica ce a condus la introducerea metodei investigației în noua programă de fizică pentru gimnaziu.
După Fizica altfel, urmează următoarea etapă de formare a profesorilor de chimie.
La sfârșitul lunii noiembrie, a avut loc conferința ”Științele Exacte - Direcții Strategice, Bune practici și Soluții pentru o economie competitivă”, prilej cu care am înregistrat un interviu cu Alexandra Marinescu profesoară de chimie la Liceul Ion Luca Caragiale din Moreni
Realizator Mihaela Ghiță