Dragoș Stanca, președintele BRAT: „Eu mă număr printre fanii radioului”
14 Februarie 2024, 16:09
Pe 13 februarie, de UNESCO World Radio Day, Orașul Vorbește cu Dragoș Stanca, expert media și președintele BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia (organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print care reunește 160 de membri din industrie - publisheri, clienți, agenții de publicitate, companii OOH, radiodifuzori și organizatori de evenimente).
„Eu mă număr printre fanii radioului”, a spus Dragoș Stanca în dialog cu Daria Ghiu, un dialog despre radio, podcasturi, tendințele de ascultare și viitorul formatului audio.
„Din fericire, radioul a rămas un canal de comunicare care încă beneficiază de o piață care îi permite să continue. Deși acum 10-15 ani, odată cu explozia zonei digitale, erau destul de multe predicții cum că nu va mai exista radio în forma convențională și că oamenii vor migra integral către zona de digital. Evident, conținutul audio în format digital, dublat și de video în multe cazuri, pentru că, mai nou, foarte multe emisiuni au și o componentă video online, chiar dacă sunt difuzate în în FM, a crescut, dar asta nu a ucis radioul. El continuă să existe și să aibă publicul lui, dar este amenințat la rândul lui de explozia digitală și de posibilitatea ca industria de podcasting să afecteze și această zonă de media în timp. Să sperăm însă că nu. Eu mă număr printre fanii radioului.” (Dragoș Stanca)
„Noi avem tendința de a pune lucrurile în cutiuțe și de a spune: ăsta-i podcast, ăsta este talk-show TV, asta e emisiune radio. Dar consumatorii nu văd lucrurile în același fel. Ăsta e un limbaj mai degrabă de specialitate. Pentru consumator există conținut și atât. Faptul că este o emisiune filmată într-un studio de radio sau difuzată la TV sau că este filmată într-un studio de acasă și este difuzată pe YouTube sau că este pur și simplu filmată cu un telefon și difuzată știu eu unde, e mai puțin relevant pentru consumator. Sigur, fiecare are preferințe, dar eu cred foarte tare în hibridizarea consumului. Adică nu mai există neapărat o cutiuță în care să încadrăm fiecare lucru. Un eveniment poate fi considerat o emisiune televizată cu public, pentru că pentru cei din sală este eveniment, dar pentru cei care urmăresc pe YouTube este o emisiune filmată cu public cu o valoare de producție mai mare sau mai mică. Prin urmare, hibridizarea cred că e cuvântul cheie care va desena cumva evoluția industriei și a acestei preocupări umane în anii care urmează.” (Dragoș Stanca)