Un catalog de artă este o invitație în sufletul unui artist
12 Februarie 2021, 14:37
Recent, catalogul artistei Ioana Stepanov, apărut chiar la începutul acestui an la București mi-a atras privirile prin acuratețea și distincția lucrării editoriale. Doar într-o expoziție personală a unui creator să mai ai plăcerea și satisfacția de a vedea laolaltă atâtea extraordinare piese. Interesante, din diversele cicluri concepute de artistă, lucrările spun pe îndelete (într-o expoziție poate te simți zorit) povestea pe care a urmărit-o artista, expresivitățile căutate în variatele volumetrii.
Din ce în ce mai des, expozițiile personale ale artiștilor plastici contemporani, ori chiar cele de grup, nu mai sunt celebrate prin apariția generoasă și justificată a unui catalog. Marcarea printr-o serioasă publicație dă șansă expoziției de a trăi mai mult, cu mult mai mult decât chiar expoziția care a generat-o. Și ce satisfacție pe iubitorul de artă care se poate reîntoarce și răsfoi, de fiecare dată cu altă stare și o altă emoție, paginile poveștii de viață și de operă ale unui artist.
Sub titlul "Selecții ceramice", creatoarea ne deschide metaforic ușa atelierului său. Și dincolo de cele câteva fragmente alese din consistentele texte critice de care s-a bucurat Ioana Stepanov, îi vedem lucrările. Elansate, uneori hieratice, alteori trimițându-ne cu gândul la fragilele dantelării, "sculpturile" Ioanei Stepanov au o încărcătură religioasă profundă. "Pieta", "Tată și fiu", "Semințe", "Ctitori", "Copac" sunt doar câteva dintre piesele ceramice prin care artista își manifestă credința. Plăcerea răsfoirii unui catalog reușit este acum cu atât mai mare cu cât pandemia ne ține departe unii de alții și avem poate rețineri în a intra în galeriile de artă sau chiar în muzee.
Realizatoare Roxana Păsculescu