Little Woman by Greta Gerwig- ecranizare cu o distributie stelară cu 6 nominalizări la Oscar- de Michaela Platon
31 Ianuarie 2020, 05:56
Poate unul dintre cele mai ecranizate romane
ale tuturor timpurilor, „Fiicele Doctorului March” al Louisei May Alcott vine
acum cu o versiune proaspătă regizată de Greta Gerwig, având o distribuţie
stelară şi o coloană sonoră semnată de unul dintre cei mai importanţi
compozitori de muzică de film- aşa că toate cele 13 nominalizări de până acum
la Oscar, Golden Globes şi BAFTĂ par îndreptăţite.
Scenariul nu schimba paradigma romanului de la
care porneşte, dar translează subiectul emancipării femeii în aşa fel încât el
devine atemporal, focusând pe adevăratele valori – familia, iubirea,
libertatea, speranţă, arta - care sunt vectorii de viaţă pentru orice fiinţă
care îşi doreşte să trăiască armonic, respectându-se şi respectându-i şi pe
ceilalţi.
Delicat şi totuşi tranşant, filmul evadează din
roman şi valorifică excelent dimensiunea epică, cu accent pe evoluţia
personajelor şi pe dinamica legăturilor dintre ele, locomotiva care trage totul
fiind Jo Marsh jucată minunat de Saoirse Ronan – o tânără puternică, evoluată
şi neconvenţională care dinamitează cutumele vremii referitoare la rolul femeii
în familie şi societate.
Cred că o
notă particulară a acestei ecranizări o dă faptul că Greta Gerwig a fost mai
întâi actriţă, aşa că viziunea ei regizorală şi scriitoricească vine şi pe
această filieră, distribuţia fiind una
strălucită: Meryl Streep, Laura Dern, Thimotee Chalamet, Florance Pugh, Eliza
Scanlen, Chris Cooper şi Emma Watson.
Soundtrack-ul este şi el impresionant şi îi
aparţine lui Alexandre Desplat- un maestru al genului ce ne-a dăruit creaţii
memorabile în The Golden Compass, The Curious Case of Benjamin Button, Harry
Potter and The Deadly Hollows, The Grand Budapest Hotel, The Danish Girl sau
The Shape of Water- asta ca să vă reamintesc doar câteva dintre cele peste 50
de filmele hollywoodiene ale francezului, care îşi face timp şi pentru producţiile
de pe bătrânul continent, aşa că este un obişnuit al Premiilor Cesar sau al
Premiilor Academiei Europene de film.
Minunate sunt şi costumele semnate de
Jacqueline Durran care pare să aibă o predilecţie pt epoca dacă ne gândim că a
lucrat şi la Pride and Prejudice, Anna Karenina, Mr Turner, Atonement, Macbeth-
dar şi la Pan sau minunatul 1917 al lui Sam Mendes, Darkest Hour şi Beauty and
The Beast. O creatoare întotdeauna inspirată care seduce prin rafinament şi
culoare şi ne apropie de timpul cinematografic.
Iar Greta Gerwig are intuiţia de a o păstra în
această distribuţie pe Saoirse Ronan cu care a lucrat şi la Ladybird,
oferindu-i o partitura solidă, interesantă care să îi confirme talentul şi
carisma în acesta peliculă sensibilă dar care nu face concesii, în care se
joacă ştrengăreşte cu momente pe axa temporală. Plina de ritm si emotie,
aceasta adaptare posmodernista reuşeşte să ne prindă în poveste și să ne țină
captivi până la ultimul cadru.
Little Women
intra în cinematografe astăzi şi este distribuit în România de către
InterCom Film. Vizionari miraculoase!