Gesturi artistice, de Roxana Păsculescu
14 Iunie 2019, 12:58
Tot –Dalina Bădescu, Echo- Dumitru Gurjii și nu în ultimul rând, Mir și borangic- Camelia Popa sunt cele trei expoziții personale pe care le-am văzut ieri, chiar în ziua deschiderii lor, la București. ”Tot” a avut vernisajul la MAMCO (Muzeul de artă modernă și contemporană Pavel Șușară)și prezintă publicului o selecție subiectivă a căutărilor pe care
le-a
avut Dalina Bădescu de-a lungul acestor din urmă ani, când a
deschis trei expoziții de autor, fiecare cu o altă problematică
plastică și umană, trei expoziții experiment a căror energie se
conjugă acum, în această a patra personală a creatoarei. De la
expresivitatea cromatică exacerbată din expoziția ”EKG”
descoperim că artista a testat apoi, colajul-decolajul, alburile
care inundă pânza, și chiar negrul sever care abia păstrează
semne discrete ale albului parcă zgâriat.
Dumitru
Gurjii în Echo-
From natural to artificial la Artist
Run Alliance ne
propune o lume complexă, construită de artist, din care natura face
parte, dar în care descoperim evident, mâna creatorului. Dumitru
Gurjii ne arată cât de firesc este gestul artistic și cum se poate
construi un spațiu emoțional puternic în care -regăsind elemente
din spațiul nostru lărgit- ne putem regăsi și pe noi.
SAMSUNG CSC
Mir
și borangic,
expoziția Cameliei Popa la Galeria
Romană este
una de pictură și iconografie. Lucrările aflate în expunere fac
legătura cu lumea tradițională ortodoxă prin icoanele prezentate,
dar parte dintre opere ne duc vizual și către pictura laică, pe
care a promovat-o cu asiduitate Grupul Prolog. Așadar, Camelia Popa
dovedește prin această personală amplitudinea operei sale în
care gestul pictural este când sobru și deci, reținut, când
liber, și chiar expansiv.