Atitudinea potrivită și mesajul valoros într-un storybrand
08 Aprilie 2022, 13:50
”Creează un storybrand” de Donald Miller, carte tradusă la Editura Act și Politon în 2021 este o lucrare de referință prin care ajungi să fii convingător, dacă ai un brand pe care vrei să-l promovezi, vorbind despre ceea ce îți place. Subtitlul cărții ne atrage atenția asupra clarității mesajului pe care îl avem de transmis. Prinși în vârtejul informațiilor de tot felul și captați de detaliile pe care cu certitudine noi le găsim atractive și valoroase, omitem exact esențialul: mesajul nostru trebuie să fie unul limpede. Fără zorzoane, ceea ce avem de transmis ajunge mult mai repede la cel care ne urmărește. Așadar, subtitlul: ”Clarifică-ți mesajul astfel încât clienții să-l audă” se dovedește a fi, prin prisma celor mai bine de 250 de pagini ale cărții, șansa noastră de a putea deveni vizibili și de a ne afirma în domeniul nostru de activitate. Cartea este scrisă într-un ritm alert și ajungem să o receptăm ca fiind una încărcată de tensiune. Foarte repede înțelegem că suntem prinși în desfășurarea unei colosale aventuri, în care ajungi și tu să fii, în măsura în care ești interesat, personajul principal.
Chiar cu introducerea cărții, accentele din mintea cititorului încep să se pună corect, ușurând mult lectura. Iată câteva exemple: ”...clienților nu le pasă de povestea ta: lor le pasă de povestea lor.” sau ”eroul poveștii ar trebui să fie clientul, nu brandul.”
Capitolul I are un titlu la obiect și expresiv: ”Secretul care te face văzut, auzit și înțeles”. Nu produsul este de cele mai multe ori problema, ci mesajul legat de acesta. Autorul ne adresează o întrebare gravă: ”Câte vânzări sunt ratate din cauză că clienții nu-și dau seama care este oferta ta în primele cinci secunde în care îți vizitează pagina de internet?”
Cartea este una de marketing, dar în egală măsură -felul în care ne antrenează cum să fim atenți și la ce anume- ne spune și că psihologia este esențială, în acest proces de cucerire a unui teritoriu și de dezvoltare a unui brand.
În povestea brandului, trebuie să se regăsească fiecare dintre noi, dacă brandul vrea să-i devenim clienți. Dacă brandul nu ne convinge că supraviețuim împreună și că prosperăm cot la cot, nu vom fi deloc interesați. Donald Miller își susține foarte clar produsul pe care noi îl cercetăm: storybrand-ul.
Însăși acest storybrand este un brand, iar autorul este creierul care generează mesajul clar, și anume acela că avem nevoie de această carte ca să înțelegem și ca să supraviețuim.
Îndemnul la acțiune este unul esențial și acesta trebuie să se regăsească foarte repede în orice mesaj pe care îl dăm, dacă vrem să fim văzuți și auziți.
Realizatoare Roxana Păsculescu