Coca Bloos: “Trebuie să fii viu, trebuie să existe în permanență dialogul energetic între tine și public, să fii corect, să fii cinstit, să fii fair-play, să nu joci la cacealma’’
18 Iulie 2019, 05:56
Seria de interviuri biografice "Ascultă vocile de azi" ne-o aduce în prim plan pe actrița Coca Bloos. Susține că teatrul este singurul loc în care a rămas întotdeauna cinstită. In viață a mai greșit, a mai trădat, ca orice om, în teatru a rămas însă întotdeauna sinceră.
Teatrul a vrajit-o încă din copilărie, de când asculta la difuzor vocilor unor actori celebri, pe care ajunsese să îi recunoască. A absolvit filosofie, a fost jurnalist, dar visul de a face teatru nu i-a dat pace și așa a ajuns să dea examen pentru actriță corp-ansamblu la teatrul din Satu-Mare.
“Nu am fost destul de dură cu mine ca să dau teatrului ceea ce ar fi trebuit să dau.”
O intâlnire profesională extraordinară a fost cea cu regizorul Silviu Purcărete. S-a petrecut la Piatra Neamţ, acolo unde s-a format ca actriţă şi unde a trăit cele mai frumoase clipe. A privit-o nu ca pe o simplă întâlnire, ci ca un semn al destinului.
“Silviu Purcărete a fost foarte important pentru cariera mea, în drumul meu în teatru.”
Pentru a face personajul Danaos, din celebra producție Danaidele, a trebuit să învețe franceză, să se radă în cap, cu apară bustul dezgolit. Personajul îi impunea un regim special de alimentaţie, de somn. Stătea pe scenă, timp de 40 de minute, într-o valiză, şi s-a întâmplat, la Avignon, din pricină că ministrul culturii a întârziat, să stea înăuntru 70 de minute.
Pentru a afla mai multe detalii despre povestea uneia dintre cele mai prolifice actrițe de film, teatru și televiziune, despre dificultatea de a înțelege pe deplin ce înseamnă teatrul și despre magia momentelor unice din repetiții și spectacole, despre provocările de a se conecta cu personajele sau despre influența pe care teatrul radiofonic și poveștile spuse de bunica sa le-au avut asupra copilăriei sale, vă invităm să ascultați interviul realizat de Anamaria Spătaru cu Coca Bloos.
Interviu realizat în anul 2019