Roxana Voloșeniuc - „Moda poate schimba garderobe, dar poate schimba și mentalități”

24 Martie 2025, 14:50
Între 27 și 30 martie, Bucureștiul devine epicentrul modei, găzduind unul dintre cele mai importante evenimente din industrie. Bucharest Fashion Week aduce împreună designeri de renume, cumpărători, mass media, universități și specialiști din domeniu, consolidând poziția modei românești pe scena internațională.
Despre impactul și viziunea din spatele acestui proiect ne povestește mai multe Roxana Voloșeniuc, co-fondatoarea Bucharest Fashion Week, care a transformat acest eveniment într-un reper esențial pe harta internațională a modei.
„Ne-am dorit încă de la prima ediție să punem România pe harta internațională, atunci ne-am hotărât să fim un hub pentru Europa de Est. Practic, atunci când cumpărătorii sau presa internațională de modă dorește să vadă care sunt designerii cei mai importanti și relevanți din Europa de Est să vină la București.” - povestește Roxana Voloșeniuc
Un element de noutate în acest an este lansarea programului „Next Generation”, dedicat tinerilor designeri și antreprenori din modă.
Programul se axează pe trei direcții esențiale:
- Fashion Talent Awards, o competiție menită designerilor români la început de drum,
- Business Accelerator & Management in Fashion, un suport strategic pentru dezvoltarea afacerilor din modă,
- Sustainable Design Lab, un laborator de creație dedicat sustenabilității în industrie.
Lansarea oficială va avea loc pe 27 martie, când va fi anunțată tema competiției Fashion Talent Award care va avea loc în octombrie 2025.
Evenimentul reunește un line-up impresionant de designeri, printre care: Almaz, Nissa, Litkovska, Rhea Costa, Kseniaschnaider, Medeea, Carmen Secăreanu, Ok Kino, Romeo Gigli, Ana Radu, VOL, Ami Amalia, M. Marquise, Kata Szegedi, Rxquette, Diana Milkanova, Alexandra Șipa, Murmur, Bevza, fiecare prezentând piese ce îmbină tradiția, creativitatea și inovația.
Bucharest Fashion Week nu este doar o celebrare a creativității, ci și o platformă de educare și responsabilizare în ceea ce privește sustenabilitatea în modă. Organizatorii își propun să atragă atenția atât asupra designerilor care adoptă practici sustenabile, cât și asupra consumatorilor, încurajându-i să facă alegeri conștiente
„Încercăm să arătăm nu doar industriei de modă, dar și oamenilor care cumpără aceste haine că trebuie să facă această cumpărătură într-un mod conștient. Trebuie să se gândească la alegerile pe care le fac, în primul rând, dacă au nevoie de ele, apoi, de unde provin aceste haine. Să își facă temele mai amănunțit.” - explică Roxana Voloșeniuc
Interviu realizat de Roxana Morar.