Povestea turneului Vă place Schu… ? continuă cu Răzvan Suma şi Horia Mihail la Bucureşti şi Piteşti
15 Noiembrie 2016, 06:55
Violoncelistul Răzvan Suma, alături de pianistul Horia Mihail, vor ajunge cu recitalul lor la Bucureşti, la Sala Radio, pe 16 noiembrie şi la Piteşti, pe 18 noiembrie.
Parafrazând titlul unui film celebru, violoncelistul Răzvan Suma a străbătut țara începând din 2012 alături de diferiţi muzicieni în turneele Vă place Bach?, Vă place Brahms?, Vă place Tango?, ajungând în 2016 să caute împreună cu publicul şi cu pianistul Horia Mihail răspunsul la întrebarea, cu răspuns cunoscut, desigur, Vă place Schu… ?.
Turneul se desfăşoară între 7 şi 18 noiembrie, în 7 oraşe din România, la 10 ani de la primul turneu naţional. După primele concerte, apar şi primele opinii ale artiştilor despre acest turneu.
Răzvan Suma: “Revederea pe scenă cu Horia Mihail e importantă pentru mine. Dacă ar fi să calculez numărul concertelor alături de el, aș ajunge undeva în fruntea clasamentului. Acum 10 ani am luat “viteză” împreună, pornind la drum cu acest concept, pus în practică pentru prima dată tot de noi, pe atunci cu Romanian Piano Trio. Acum 10 ani, “aburii” carierei ne îmbiau către limitele fizice și psihice. Cântam încontinuu. Îmi amintesc că primul turneu a avut 24 de concerte – inuman pentru un muzician. Dar, iată, roadele eforturilor de atunci ne oferă astăzi acel public alături de care am crescut”.
Horia Mihail: “Este cu totul altfel decât acum 10 ani. Din toate punctele de vedere. Dacă în 2006 încercam marea cu degetul, acum avem de-a face cu o rețetă deja stabilă. Asta nu înseamnă că este perfectă, dimpotrivă, vom putea lucra la ea pentru a o îmbunătăți. Cert este că România de acum nu seamănă deloc cu România de acum 10 ani, nici măcar din punct de vedere muzical.”
Programul de recitaluri din acest turneu susţinut de Răzva Suma şi Horia Mihail cuprinde F. Schubert: Sonata Arpeggione în la minor, D 821, R. Schumann: Adagio şi Allegro în la bemol major, op. 70, Fantasiestücke, op. 73 şi Cinci piese în stil popular, op.102.