Interviu cu Directorul General All India Radio, Fayyaz Sheheryar
11 Septembrie 2017, 12:00
Reporter – Florin Orban: Care credeţi că sunt provocările majore astăzi cu care se confruntă media publică şi în special radiourile publice?
Fayyaz Sheheryar: Organizaţiile publice media şi radiourile din întreaga lume, în special din lumea a treia, se confruntă cu problema înfruntării unei pieţe competitive, care nu are mandatul unui serviciu public de radio. Acum, radiodifuzorii publici îşi exercită mandatele cu respect pentru parlamentele şi guvernele care le garantează democraţia. Acum, canalele de divertisment private pot alege să facă orice, încălcând codurile deontologice, spre deosebire de radiodifuzorii publici, cu scopul de a fi capabili să genereze conţinut suficient pentru a se autofinanţa. Dar pentru radiodifuzorii publici, orice /…/ ar însemna schimbarea politicii şi schimbarea politicii pentru radiodifuzorii publici nu este prerogativa pentru furnizori în sine, este grija Parlamentului ţării, care a convertit departamentele guvernamentale în corporaţii media. Noi suntem organizaţii media, dar continuăm să fim radiodifuzori publici, ajungând la public cu tipul de conţinut care acperă nevoile de responsabilitate primară, fără a crea un conţinut care să vizeze doar atragerea publicului.
Reporter – Florin Orban: Vorbim despre trecerea de la analog la digital, nu este cumva prea costisitoare?
Fayyaz Sheheryar: Numărul unu: este foarte scump, numărul doi – receptoarele radio digitale sunt foarte scumpe, iar oamenii, în special clasa mijlocie şi clasele superioare ale societăţii din orice parte a lumii, nu doresc să cumpere receptoare radio pentru 15.000 INR (rupii). Acum, numai dacă receptoarele devin ieftine, diseminarea poate fi probabilă, dar primirea mesajului va deveni categoric imposibilă. Aşa că asta va transforma difuzorul în cineva care generează mult conţinut, dar fără a avea clienţi. Acesta este cea mai mare provocare, doar dacă radiourile hibride, care sunt radiouri HD şi radiourile digitale internaţionale, aleg să aibă /…/ ieftine şi să permită /…/ ţărilor să producă receptoare care nu sunt scumpe, pe care să şi le permită uşor orice audienţă, acest serviciu nu va avea impact.
-: Mulţumim./aboboc/dsirbu
RADOR