Educație în Ferentari. Alternative pentru comunitățile de la periferia orașului
15 Decembrie 2017, 14:31
Orașul vorbește despre copiii din cartierele marginale ale Bucureștiului cu George Goliță, coordonatorul Clubului de Educație Alternativă, un program incluziv de educație non-formală, proiect dezvoltat de către Fundația Policy Center for Roma and Minorities.
"Clubul de Educație Alternativă (CEA) este un program de educație non-formală început în 2010, în școala nr.136 și extins în următorii ani în două alte școli (nr.2 și nr.148) care în prezent include peste 200 de copii roma și non-roma din Ferentari. CEA are ca scop încurajarea copiilor să rupă cercul vicios al marginalizării, sărăciei și neputinței în care se află, prin sport și educație alternativă.
Sărăcia cronică, analfabetismul, detenția și urmările acesteia sunt lucruri pe care copiii cu care lucrăm, părinții acestora și societatea în general au ajuns să le considere normale pentru această comunitate. Se întâmplă rar ca tinerii din această zonă să absolve liceul sau o facultate. Nimeni – nici părinții lor – nu consideră că pot reuși în domeniul academic. Mai mult, copiii se confruntă în fiecare zi cu discriminarea etnică și disprețul din partea populației majoritare, care îi desconsideră pentru că fac parte din comunitatea romă – discriminată puternic în România. Astfel, motivația copiilor să rămână în sistemul educațional este minimă, pentru că nici ei nu consideră că se pot descurca sau că școala îi poate ajuta să treacă peste obstacolele cu care se confruntă. Nu au modele de viață pozitive sau încurajare din partea familiilor sau a comunității și mai mult, profesorii îi discreditează frecvent.
Educația este singura cale pe care acești copii o pot folosi pentru a ieși din cercul vicios al marginalizării și sărăciei, iar Clubul de Educație Alternativă încearcă prin sporturi, artă și educație să schimbe perspectivele și oportunitățile."
Un interviu semnat de Ioana Bâldea Constantinescu la Orașul vorbește: