DOCUMENTAR: Bucureşti FM – primul post de radio destinat Capitalei
17 Aprilie 2017, 06:29
Luni, 17 aprilie, se împlinesc 27 de ani de la începutul emisiei postului de radio Bucureşti FM al Radiodifuziunii, primul şi singurul post de radio dedicat vieţii de fiecare zi a Capitalei. Denumit iniţial Antena Bucureştilor, apoi Radio Bucureşti, parte a reţelei Radio România Regional, Bucureşti FM este un post de radio dinamic, implicat în viaţa comunităţilor, care trăieşte ritmul exuberant al metropolei şi care poate fi recepţionat pe frecvenţa de 98,3 MHz în FM şi online, pe bucureştifm.ro.
La 17 aprilie 1990, îşi începea emisia „Antena Bucureştilor”, prin Staţia Herăstrău, pe frecvenţa de 70,4 MHz, banda OIRT – banda în unde ultrascurte pentru ţările din blocul comunist, fiind un post ce transmitea în mai multe limbi de circulaţie internaţională şi era dedicat exclusiv vieţii cotidiene din Bucureşti. Iniţiativa înfiinţării postului a fost a lui Eugen Preda, reîntemeietorul radioului public, şi a preşedintelui TVR de la acea vreme, Răzvan Theodorescu.
Din studioul 26 al Radiodifuziunii Române, la ora 13:00, s-a auzit pentru prima dată „Ascultaţi Antena Bucureştilor !”.
În iunie 1992, conform unui sondaj realizat de IRSOP, Antena Bucureştilor înregistra o audienţă de 12 % în Bucureşti, situându-se pe locul nouă în topul staţiilor naţionale publice sau private.
Până în martie 1994, Antena Bucureştilor transmitea timp de cinci ore pe zi, de luni până sâmbătă. Din 21 aprilie 1994, Antena Bucureştilor transmite zilnic, între orele 6.55 – 20.00, pe frecvenţele 70,4 MHz bandă est şi 98,3 MHz bandă vest, frecvenţe pe care, între orele 20.00 – 6.55 va fi transmis programul România Actualităţi. Emisiunile în limbile maghiară şi germană vor fi difuzate în continuare, după orarul obişnuit, pe frecvenţa de 70,4 MHz. Grila de program, în noua formulă, cuprinde buletine de ştiri la jumătatea fiecărei ore, cu o durată de 1 – 2 minute, iar la orele fixe se transmit buletine meteo privind Bucureştiul şi Sectorul Agricol Ilfov, informaţii privind transportul în comun, precum şi date din traficul rutier.
În fiecare luni, postul susţine un dialog cu ascultătorii, sub genericul „A patra putere faţă în faţă cu cetăţeanul”, privind problemele stringente ale Capitalei, răspunzând întrebărilor ce pot fi formulate în direct, la telefon. Iniţiatorul şi moderatorul emisiunii a fost Gheorghe Verman.
La 31 decembrie 1994, în noaptea de Revelion, Antena Bucureştilor a difuzat în premieră în România, pe unde radio, un program non-stop, în direct, intitulat „Revelionul oamenilor singuri”, bazat mai ales pe muzică bună şi umor de calitate.
Începând cu luna august 1995, Antena Bucureştilor a emis semnal stereofonic, iar timp de 20 de minute zilnic, studioul din Bucureşti a fost conectat cu studiourile teritoriale din ţară. Tot de la acest moment, postul a beneficiat de o nouă instalaţie de emisie, realizată în colaborare cu o firmă elveţiană, cu ajutorul căreia recepţia postului se extinde în judeţele Călăraşi, Buzău, Ialomiţa, Prahova, Constanţa, Argeş Teleorman, Braşov şi Giurgiu.
Din 6 octombrie 1995, în colaborare cu ziarul Evenimentul zilei, Antena Bucureştilor a difuzat, între orele 19.20 – 22.00, o nouă emisiune, „Kilometrul 0” care se adresează în exclusivitate bucureştenilor, şi care va oferi informaţii la zi din cele mai diverse domenii, iar săptămânal a organizat concursuri premiate de diverşi sponsori. Realizatorul emisiunii a fost Marian Megan.
Din 29 aprilie 1996, postul a emis pe o nouă grilă de programe, cu emisiuni precum „Bună dimineaţa Bucureşti” – de la ora 6.00 la ora 10.00, „Orele Bucureştilor” – între 10.00 şi 14.00, „240 de minute – Antena Bucureştilor” – de la 14.00 la 18.00 şi „Serile Antenei Bucureştilor” – între orele 18.00 şi 22.00.
La 28 martie 1998, Antena Bucureştilor a aniversat doi ani de existenţă a emisiunii „Folk pur şi simplu”, în studioul Alfred Alessandrescu al Radiodifuziunii, unde ascultătorii au avut ocazia să se întâlnească „pe viu” cu vedete ale genului, timp de trei ore. Emisiunea – spectacol a fost realizată de Teodora Ionescu şi a fost difuzată în direct pe frecvenţele postului.
Din 1 decembrie 1998, a avut loc reorganizarea postului, prin crearea Studioului Teritorial de Radio Bucureşti, noul director fiind Ştefan Ciochinaru, Gheorghe Ghelmez – director adjunct, Marian Bistriceanu şi George Ghidrigan – realizatori coordonatori.
Noua entitate funcţiona în componenţa Departamentului Studiourilor Teritoriale şi Locale, condus de directorul general adjunct al Radiodifuziunii, Gheorge Verman şi de Florin Bruşten – secretar general. Studioul avea în componenţă Antena Bucureştilor şi Antena Satelor. Din 3 mai 1999 au fost introduse şi noi grile de programe, realizate, în premieră, de echipe care au câştigat licitaţii de realizare a emisiunilor.
În august 1999, postul Antena Bucureştilor participă la Festivalul Internaţional de radio şi televiziune „Plaiul meu natal” Ujgorod, Ucraina, unde primeşte „Premiul pentru originalitate”.
La 1 aprilie 2000, Antena Bucureştilor funcţiona după o nouă grilă de programe care se dorea să vină în întâmpinarea dorinţelor cetăţenilor, pentru ca la 4 mai, în acelaşi an, postul să inaugureze o cabină digitală – T28.
Începând cu anul 2000, odată cu începerea modernizării, de către Societatea Naţională de Radiocomunicaţii, a reţelelor sale de emiţătoare radio, programul Antenei Bucureştilor a început emisia pe un emiţător de 10 kW, model Harris, de ultimă generaţie, pe frecvenţa de 98,3 MHz din banda CCIR – banda de unde ultrascurte normă vest – europeană la care ţara noastră se aliniase. Emiţătorul Harris, împreună cu un sistem radiant Kathrein asigura o putere aparent radiată (PAR) în eter de 100kW, astfel fiind posibil ca postul să fie recepţionat în Bucureşti şi parţial în judeţele Ilfov, Prahova, Dâmboviţa, Buzău, Călăraşi, Ialomiţa şi Giurgiu, însemnând o suprafaţă acoperită de circa 8.691 kmp – 3,6% din suprafaţa ţării, şi cu un target de populaţie de circa 2.885.000 de locuitori – însemnând aproape 13% din populaţia României.
Deşi emiţătorul instalat la Staţia Herăstrău era dotat cu sisteme de rezervă pentru cazul apariţiei unei disfuncţionalităţi în lanţul de transmisie, în cazul unei defecţiuni majore, programul Radio Bucureşti nu mai putea fi recepţionat ceea ce putea conduce la o nemulţumire a publicului ascultător. Chiar dacă probabilitatea apariţiei unei astfel de situaţii era mică, exista la nivelul Staţiei un emiţător Rohde&Schwarz de rezervă care putea prelua într-un timp scurt transmisia programului, chiar dacă puterea de emisie era mult mai mică – circa 1,3 kW.
Din octombrie 2001, Melania Medeleanu, cea care avea să devină vedetă Tv, a realizat la Antena Bucureştilor, în fiecare vineri, între orele 22.00 – 0.00, emisunea „Radio Chat” despre internet, despre chat, şi despre felurite subiecte ale vieţii cotidiene.
Din februarie 2002, timp de un an, Antena Bucureştilor a avut exclusivitate în emisia pe mijloacele de transport în comun ale Capitalei.
Începând cu luna mai a anului 2002, programele estivale ale Radio Vacanţa au fost redifuzate pe frecvenţa de 98,3 MHz a Antenei Bucureştilor, zilnic între orele 24.00-6.00.
În 2 decembrie 2002, postul Antena Bucureştilor se transformă în Radio Bucureşti, rămânând singurul post de radio dedicat vieţii de fiecare zi a Capitalei.
În anul 2003, apărea un alt post al Radiodifuziunii, Radio Snagov, cu emisie pentru vecinătatea de nord a Capitalei, care completa emisia Radio Bucureşti, şi care se dorea o voce distinctă, atât prin linia muzicală cât şi prin reportajele şi interviurile sau transmisiunile realizate în direct.
La 31 ianuarie 2003 avea loc prima ediţie a galei Premiilor Radio Bucureşti – pentru anul 2002.
Din luna iulie a aceluiaşi an, postul şi-a pus ascultătorii în direct cu litoralul şi prin intermediul programului Radio Vox Costineşti, lansat la 5 iunie 2003. În fiecare seară, între orele 18.00 şi 21.00, a fost difuzată emisiunea „Rondul de seară”.
În perioada 15 – 21 septembrie 2003, Radio Bucureşti a fost ales postul săptămânii pe site-ul www.surfmusic.de, cel mai mare portal de ascultare live din Germania, pe care sunt listate peste 3000 de posturi de radio din întrega lume şi 17 din România.
În octombrie 2003, Radio Bucureşti înregistra o cotă de piaţă de 0,4 % la nivel naţional şi de 2,6 % la nivelul Capitalei.
Începând cu noiembrie 2004, programele Studioului Teritorial Bucureşti au început să fie recepţionate în format digital, pe frecvenţa de 223.936 MHz (Canal 12A), prin utilizarea unui emiţător T-DAB (Terestrial-Digital Audio Broadcasting), cu o putere de 250W, instalat în amplasamentul Herăstrău. Astfel, Radio Bucureşti a fost printre primele posturi din România care a intrat în era transmisiilor radio digitale. În acest mod, cu o putere la ieşirea din antenă (PAR) de doar 1,25 kW era acoperită Capitala şi localităţile învecinate Chitila, Baloteşti, Berceni, etc.
În 2004, Radio Bucureşti era condus de Ştefan Ciochinaru, şi emitea 24 de ore din 24, grila de programe fiind structurată pentru a asigura o ofertă media modernă, inspirată din specificul actualităţii din cea mai mare aglomerare urbană a ţării.
Aşteptările publicului bucureştean se regăsesc în primul rând în reţeaua grupajelor informative difuzate din oră în oră, iar în prime time, din jumătate în jumătate de oră.
La 30 ianuarie 2004 a avut loc a doua ediţie a Galei Premiilor Radio Bucureşti – pe anul 2003. În cadrul evenimentului desfăşurat la ROMEXPO, au fost acordate premii muzicale, redacţionale şi de excelenţă.
Pulsul marelui oraş, imaginea Capitalei, problemele cu care se confruntă bucureştenii, aşteptările acestora de la autorităţile locale, dar şi de la instituţiile statului se regăsesc în paleta programelor de actualitate economică, socială, muzicală, culturală, sportivă etc.
Contactul cu ascultătorii s-a dezvoltat prin extinderea emisiunilor interactive, devenite adevărate ferestre deschise spre ascultătorii din cele mai diferite categorii sociale şi profesionale.
Din producţia editorială realizată de Radio Bucureşti amintim radioprogramele: Bună dimineaţa, Bucureşti – 6.00 – 9.00; Miezul Zilei – 12.00 – 14.30; În drum spre casă – 15.00 – 18.00; Rondul de seară – 19.00 – 21.00, precum şi spaţii rezervate creaţiei publicistice cu profil cultural, muzical, social. Grilele pentru zilele de sâmbătă şi duminică sunt adaptate specificului acestora, incluzând emisiuni magazin, de teatru, turism şi muzicale, rubrici interactive, pentru copii etc.
Grilele de program sunt adaptate în funcţie de anotimp şi evenimente cu mare rezonanţă în viaţa Capitalei şi a ţării includ în multe situaţii sugestii ale ascultătorilor, comunicate redacţiei, inclusiv prin dialogurile în direct cu aceştia.
Astfel, Magazinul Matinal şi Drive Time, difuzate de luni până vineri între orele 6.00 – 9.00; 12.00 – 14.30; 15.00 – 18.00 şi duminica între orele 15.00 – 18.00, au fost regândite şi reproiectate prin mărirea frecvenţei transmisiilor directe de pe teren sub genericul Reporter în trafic şi a relaţiilor şi informărilor de la Brigada de poliţie Rutieră a Capitalei, precum şi a rubricilor de informaţii meteo, în prima parte a zilei. Prin introducerea rubricii Shopping reporter se oferă ascultătorilor informaţii de sezon privind spaţiile comerciale bucureştene şi redimensionarea reţelei de magazine şi unităţi de prestări servicii.
Organizarea unor concursuri pe teme de cultură generală destinate liceenilor şi studenţilor, în parteneriat cu mari edituri şi instituţii culturale bucureştene, cooperarea cu asociaţiile studenţeşti şi de tineret, cu alte organisme ale societăţii civile au condus la optimizarea grilelor de programe prin realizarea de emisiuni aşteptate de ascultători.
Şi tot în anul 2004, era semnată o convenţie de cooperare între Deutsche Welle – Redacţia Emisiunilor în limba engleză şi Radio Bucureşti privind un schimb de materiale informative.
În 28 ianuarie 2005, Radio Bucureşti organiza Gala Premiilor pe anul 2004, ediţia a III-a.
În iulie 2005, în urma unei somaţii primite de Radiodifuziune din partea Consiliului Naţional al Audiovizualului, se punea problema ca Bucureştiul să rămână fără una din frecvenţele Radio Bucureşti sau Radio România Muzical (104,8 FM). Potrivit preşedintelui CNA, Ralu Filip, la acel moment, Radiodifuziunea nu ar fi respectat prevederile legale (Legea Audiovizualului Nr. 504/2002), din punctul de vedere al numărului de programe radio difuzate în FM, existând doar trei reţele destinate radiodifuzorului public, două reţele naţionale FM şi o reţea pentru posturile regionale şi locale în AM şi FM, dar se difuzau patru programe: România Actualităţi, România Cultural, România Muzical şi Radio Bucureşti. În replică SRR a adus mai multe argumente privind legalitatea situaţiei de la acea vreme: în primul rând licenţa audiovizuală pentru difuzarea programelor, baza legală de difuzare a tuturor programelor SRR, a fost obţinută la data de 20 august 2003, conform prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002 şi semnată chiar de preşedintele CNA, Ralu Filip, iar, pe de altă parte, articolul 71 al legii invocat de preşedintele CNA nu face nicio referire la numărul programelor ce pot fi difuzate simultan într-o localitate sau zonă. În cele din urmă, în urma discuţiilor ample care au avut loc atunci în spaţiul public, preşedintele CNA s-a retras din conflictul pe care l-a creat, iar cele două posturi ale radiodifuziunii au putut continua emisia.
În toamna anului 2005, Studioul Regional Bucureşti (Radio Bucureşti şi Antena Satelor) înregistreazã o creştere faţă de primăvara aceluiaşi an, atingând o audienţă zilnică netă de 80.800 persoane şi o cotă de piaţă de 5,9%, faţă de un daily reach de
54.400 şi o cotă de piaţă de 4%.
În anul 2005, Studioul Bucureşti – prin intermediul celor două posturi din subordine – postul local Radio Bucureşti şi cel regional Antena Satelor, se adresează unei comunităţi ce însumează mai bine de 10% din populaţia ţării.
Radio Bucureşti are, la acest moment, un format Adult – Contemporan – Urban şi îşi îndreaptă atenţia preponderent asupra actualităţii bucureştene, difuzând grupaje de ştiri şi informaţii din oră în oră, precum şi emisiuni dedicate principalelor probleme ale oraşului.
Radio Bucureşti, prin întreaga sa activitate, a fost în 2005 în egală măsură, un serviciu de informare, un serviciu de cultură şi educaţie, un serviciu de divertisment dar şi furnizor de servicii publice şi de coagulare socială. Prin programe realizate cu autorităţile locale şi cu cetăţenii, Radio Bucureşti şi-a propus să conştientizeze locuitorii în legătură cu marile proiecte de modernizare care urmau să transforme Capitala în următorii ani.
Profesionalismul colegilor de la Radio Bucureşti a fost recunoscut încă o dată la cea de-a XIII-a ediţie a Topului Firmelor Bucureşti 2005, pentru abordarea cu profesionalism a peoblemelor economice şi în sprijinirea şi promovarea intereselor comunităţii de afaceri bucureştene.
În anul 2006, Radio Bucureşti emitea zilnic, 24 de ore din 24, pe frecvenţa 98,3 FM, având ca arie de acoperire municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov. Radio Bucureşti şi-a propus să fie un post al familiei bucureştene, cu preocupările, bucuriile, preferinţele şi, de ce nu, cu modul ei de relaxare. Pe parcursul întregii zile, buletinele de ştiri şi jurnalele de Bucureşti au completat din oră în oră oferta informaţională, naţională şi internaţională, cu ştirile oraşului, furnizate de o echipă consolidată de reporteri.
Actualitatea zilei a fost reflectată şi în cadrul celor trei tronsoane mari: „Bună Dimineaţa, Bucureşti”, „Miezul zilei”, „În drum spre casă”. Emisiunile de autor „100% european” (emisiune de integrare europeană), „Al 5-lea element” (emisiunea familiei bucureştene), „Firul în patru” (social-economic), „Paşaport pentru ştiinţă”, „Oameni de lângă noi” (personalităţi ale culturii), „Întâlnire de gradul III” (emisiunea oamenilor singuri), precum şi linia de emisiuni difuzate între orele 21:00 şi 2:00, de luni până duminică, au constituit o oferta alternativă de luat în considerare, în faţa asaltului emisiunilor TV.
Integrarea europeană, problemele cu care se confruntă zi de zi cetăţeanul, relaţia cu autorităţile, marile proiecte de dezvoltare ale Bucureştiului au constituit principalele teme ale celor trei tronsoane de dezbatere radiofonică ale Radio Bucureşti: „Cafeaua de dimineaţă”, „Orele cetăţii” şi „Idei în trafic”, precum şi ale rubricilor specializate.
Linia melodică a postului a corespuns preferinţelor ascultătorilor, fără însă a promova nonvaloarea, facilul sau prostul gust.
S-a reuşit, astfel, consolidarea statutului de radio public local pentru Bucureşti, un radio de care familia bucureşteană are atâta nevoie.
Astfel postul se situa în primele 12 posturi de radio în FM-ul Capitalei, în condiţiile în care în Bucureşti emit peste 30 de posturi de radio. S-a reuşit dublarea, lunar, a numărului de ascultători (utilizatori) ai site-ului Radio Bucureşti, de la 7.000 la 14.000.
În septembrie 2006, Radio Bucureşti este premiat de Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti pentru abordarea cu profesionalism a problemelor economice şi ale mediului de afaceri. Şi tot în 2016, un premiu a fost oferit de Fundaţia Freedom House colegelor Ioana Bruşten şi Cristina Toma pentru emisiunea „Al 5-lea Element”, la Concursul de Jurnalism social „Despre copii in mass-media”.
În anul 2007, s-a constatat creşterea credibilităţii postului în rândul ascultătorilor (un studiu CURS comandat de CNA plasează Radio Bucureşti pe locul 7 în rândul posturilor care difuzează ştiri de încredere, la nivel naţional), precum şi o creştere a audienţei Radio Bucureşti (un studiu INSOMAR comandat de CNA poziţionează postul pe locul 9 în rândul celor mai populare staţii, la nivel naţional).
Postul a elaborat şi a pus în undă o grilă flexibilă, cu accent pe informaţiile sociale, culturale, sportive şi legate de administraţia locală. De altfel, Radio Bucureşti a continuat să aibă o bună colaborare cu administraţia locală, facilitând dialogul zilnic între ascultători şi autorităţile administraţiei locale şi centrale (primari de sector, primar general, prefect de Bucureşti şi localităţile din judeţul Ilfov).
Pentru a spori gradul de interactivitate, pentru cabina de emisie a fost alocat un număr de telefon mobil, astfel încât ascultătorii să poată trimite mesaje scurte. Ideea s-a dovedit una de succes, numărul mare de sms-uri primite zilnic dovedind faptul că ascultătorii vor să ia parte la realizarea programelor prin oferirea de informaţii din trafic, participarea la concursuri sau prin intervenţiile din cadrul dezbaterilor.
Radio Bucureşti a continuat colaborarea cu instituţii de prestigiu şi autoritate implicate în viaţa socială, culturală, economică, politică a Capitalei (Opera Naţională, ONG-uri, Primării, Ministere, organizaţii). În plus, au fost încheiate în premieră parteneriate cu teatrele din Bucureşti, având dublu scop – creşterea vizibilităţii postului nostru şi conştientizarea publicului asupra rubricilor culturale de la Radio Bucureşti şi asupra importanţei pe care postul o acordă valorilor culturale şi educative.
În anul 2007, Radio Bucureşti a încheiat un acord de parteneriat cu Radio Maastricht, relansând astfel colaborarea pe care reţeaua studiourilor regionale o are cu radioul regional olandez. Colaborarea presupune pregătirea personalului şi schimburi de experienţă între cele două părţi şi a început cu un workshop desfăşurat în luna noiembrie, la care au participat redactorii şefi şi jurnalişti de la toate radiourile locale şi regionale ale SRR.
Trebuie menţionate acţiunile de promovare a imaginii şi implicare în evenimente speciale, cum ar fi „Ziua Familiei” (concursuri pentru copii şi un concert al trupelor „Simplu”, “Voltaj” şi „Ricchi e Poveri”) sau „Folk fără vârstă” (serie de concerte în liceele bucureştene realizate în colaborare cu Radio România Actualităţi şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti).
Din punct de vedere tehnic, au fost realizate pregătirile necesare implementării noului sistem RadioMan (transferul bazei de date, pregătirea personalului).
În 2007, Radio Bucureşti a primit Diploma de partener de onoare pentru sprijinirea activităţii şi programelor desfăşurate de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România.
În 2008, principalele provocări ale postului Radio Bucureşti au fost reprezentate de cele două campanii electorale pentru alegerile locale şi parlamentare (cu noutatea reprezentată de votul uninominal). Oferta postului, agreată de reprezentanţii partidelor politice reuniţi în cadrul Consiliului Consultativ al SRR, a constat din buletine de ştiri electorale, emisiuni de mesaje electorale şi emisiuni-dezbateri. În plus, la alegerile din lunile iunie şi, respectiv, noiembrie, postul a reflectat desfăşurarea propriu-zisă a alegerilor cu echipe lărgite de reporteri, care au fost prezente pe tot parcursul zilei la Biroul Electoral Municipal şi la diferite secţii de votare din toate sectoarele Capitalei.
Radio Bucureşti a continuat colaborarea cu instituţii din Capitală: primării, ministere, organizaţii, Camera de Comerţ şi Industrie, Opera Naţională, ONG-uri, precum şi parteneriatele cu teatrele din Bucureşti.
În prima jumătate a acestui an, Radio Bucureşti a marcat împlinirea a 18 ani de la prima emisiune realizată pe 98,3 FM (numit pe atunci „Antena Bucureştilor”).
În decembrie 2008, Radio Bucureşti a încheiat un acord de parteneriat cu Radio Sofia, întârind astfel colaborarea pe care SRR o are cu Radioul public din Bulgaria. Acordul presupune schimburi de experienţă între cele două părţi şi realizarea unor emisiuni duplex.
La Radio Bucureşti, noul redactor-şef, începând cu data de 24 septembrie 2008, este Flavia Voinea.
În 2009, audienţa Radio Bucureşti a scăzut de la 1,2% în anul precedent, la 0,4%, motiv pentru care conducerea editorială a decis relansarea postului în 2010. Împreună cu consultanţii de la Deutsche Welle Akademie şi cu specialişti din SRR a fost întocmit un amplu proiect de relansare, în care sunt prevăzute atât schimbările editoriale necesare, cât şi detaliile campaniei de marketing care va susţine relansarea acestui post. În toamnă a fost clarificată poziţionarea, targetul şi formatul postului Radio Bucureşti, care, din cauza confuziilor de nume şi obiective, nu a reuşit ani de zile să câştige audienţa pe care ar fi meritat-o.
La alegerile prezidenţiale din noiembrie, postul de radio a reflectat desfăşurarea propriu-zisă a scrutinului cu echipe lărgite de reporteri, care au fost prezente pe tot parcursul zilei la Biroul Electoral Municipal şi la diferite secţii de votare din toate sectoarele Capitalei. Din punct de vedere tehnic, a continuat implementarea noului sistem de emisie şi producţie RadioMan (transferul bazei de date, pregătirea personalului) şi s-a avut în vedere modernizarea spaţiilor de lucru (cabina de emisie, cabina de producţie), dotarea cu aparatura necesară a reporterilor, precum şi efectuarea lucrărilor necesare la emiţător în scopul îmbunătăţirii audiţiei. Radio Bucureşti a continuat colaborarea cu instituţii de prestigiu şi autoritate implicate în viaţa socială, culturală, economică, politică a Capitalei (primării, ministere, organizaţii, Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, Opera Naţională, ONG-uri), precum şi parteneriatele cu teatrele din Bucureşti. Postul a iniţiat o serie de campanii menite să-i crească notorietatea („Rămâi pe frecvenţa bunului simţ – Fii domn cu prioritate!”, „O zi fără maşina mea în oraşul meu”) şi a susţinut numeroase campanii cu impact pentru locuitorii Capitalei.
În 2009, postul a elaborat şi a pus în undă o grilă flexibilă şi complexă, care cuprinde atât emisiuni de actualitate, cât şi dezbateri la care sunt invitate personalităţi din lumea culturală, academică, economică, politică. Accentul rămâne însă pe informaţiile sociale, culturale, sportive şi legate de administraţia locală. De altfel, Radio Bucureşti a continuat să aibă o bună colaborare cu administraţia locală, facilitând dialogul zilnic între ascultători şi autorităţile administraţiei locale şi centrale (primari de sector, primar general, prefect de Bucureşti şi localităţile din judeţul Ilfov). În primăvară a fost pus în practică în colaborare cu experţii DW Akademie, proiectul de relansare editorială a programul local emis pe 98,3 FM, care se bazează pe potenţialul de piaţă pe care îl deţine un astfel de program, relevat prin studiile întreprinse de CNA, dar şi prin studiul strategic realizat de SRR, în care peste 80% dintre subiecţi au relevat importanţa radiourilor locale/regionale datorită tipului de informaţie furnizat publicului. Schimbările propuse prin proiect, adoptarea şi implementarea unui format muzical, îmbunătăţirea ofertei editoriale, schimbarea unor echipe de realizatori, creşterea gradului de disciplină redacţională, au vizat într-o primă etapă creşterea gradului de conversie a ascultătorilor ocazionali (săptămânali) în ascultători fideli (zilnici). În toamnă, conducerea postului, în colaborare cu colegii germani, a derulat etapa a doua, de stabilire a publicului ţintă (30-50 ani, public activ) şi a obiectivelor ce trebuie atinse în următorii 2 ani (Bucureşti: market share 3 – 4%, daily reach 50.000; Muntenia: market share 2%, daily reach 50.000), a supus unei cercetări calitative noua ofertă editorială a Radio Bucureşti, implementată din 15 iunie 2009, şi a prezentat echipei redacţionale rezultatele în cadrul unei serii de ateliere de lucru, stabilind astfel ajustările necesare. Ţinând cont de toate acestea, împreună au elaborat calendarul de acţiuni ce vizează relansarea postului de radio sub denumirea „Bucureşti FM”, cu începere de la 1 mai 2010, ce prevede acţiuni în domeniul editorial (definitivarea ofertei de programe, adoptarea noului design audio), organizatoric (pregătirea personalului pentru schimbare, perfecţionarea fluxului de lucru în zona redacţională, instituirea sistemului de aircheck, elaborarea unor instrucţiuni/norme de lucru), marketing (pregătirea şi lansarea campaniei de promovare indoor/outdoor). O atenţie deosebită a fost acordată celor două campanii electorale, pentru alegerile europarlamentare şi prezidenţiale. Oferta postului a constat din buletine de ştiri electorale, emisiuni de mesaje electorale şi emisiuni-dezbateri/interviuri.
În august 2009, Radio Bucureşti a desfăşurat campania “Păstrează-ţi bunele maniere în trafic” şi a lansat provocarea tuturor ascultătorilor de a-şi posta opiniile pe www.radiobucuresti.ro, la secţiunea “părerea ta contează”. Campania a avut scopul de a conştientiza participanţii la trafic cu privire la necesitatea unei atitudini civilizate pe străzi şi şosele. Au fost difuzate, numai la Radio Bucureşti, relătari, reportaje şi discuţii interactive, în care şoferii şi pietonii au fost îndemnaţi să-şi stăpânească instinctele în „jungla” traficului.
Campania “Păstrează-ţi bunele maniere în trafic” susţinea cauze precum banda unică şi pistele pentru biciclişti şi intenţiona să contribuie la schimbarea mentalităţii participanţilor la trafic.
În 2010, postul public al Capitalei a schimbat din 20 septembrie echipele de realizatori pentru principalele emisiuni, a elaborat desfăşurătoare (Hot-clocks), un pachet audio nou şi unitar şi o campanie de promovare a noului brand, Bucureşti FM (nume şi logo).
Linia de dezbateri de seară – „Întâlniri capitale”, aduce în atenţia ascultătorilor teme şi interlocutori din diferite domenii – social, politic, cultural, medical, educaţie, ştiinţă, instituţii europene, minorităţi – , cu rol informativ, dar şi de formare – educare a publicului.
A fost facilitată legătura locuitorilor oraşului cu autorităţile alese, numite, sau cu furnizorii de servicii, care sunt invitaţi zilnic în studio pentru a răspunde întrebărilor cetăţenilor – „Bucureşti misiune posibilă”, între orele 14:00 – 15:00.
Temele importante cu impact asupra unui mare număr de ascultători sunt urmărite pe parcursul întregii zile, prin promovare pe site-ul propriu şi pe reţele de socializare, stimulând şi caracterul interactiv prin intermediul chat-ului.
Bucureşti FM difuzează o emisiune săptămânală de 60 de minute, în limba română, dedicată minorităţilor.
Postul şi-a definit formatul muzical – Contemporary Hit Radio – CHR, ceea ce presupune difuzarea hiturilor curente, contemporane şi recurente într-o anume succesiune, cu un anume grad de repetitivitate, cu o selecţie a melodiilor realizată prin cercetări calitative.
Nu în ultimul rând, aşa cum aminteam, publicul – ţintă al postului a devenit segmentul cu vârste între 30 şi 50 de ani, cu studii medii şi superioare, uşor preponderent feminin.
În continuarea procesului de repoziţionare a postului Bucureşti FM, obiectivele fixate prin grila 2011 – 2012 au avut ca scop menţinerea cotei de piaţă în Bucureşti şi atragerea publicului activ. Modificările au fost decise în urma feedback-ului primit atât din partea ascultătorilor, cât şi din interior, în urma sesiunilor de analiză a emisiunilor puse în undă. Noua grilă a postului a fost gândită pe structura unor linii de program, care funcţionează de luni până vineri, între orele 6:00–21:00, cu aceeaşi echipă (inclusiv Matinalul), asigurând astfel unitate şi coerenţă.
Temele importante, cu impact, sunt urmărite pe parcursul întregii zile (în emisiuni şi ştiri), autopromovate pe site-ul propriu şi pe reţelele de socializare, prin conturile asociate postului.
Integrarea secţiunilor on-line ale studiourilor teritoriale s-a realizat prin multiplicarea formatului site-ului Radio România, asigurându-se astfel un format unitar, uşor de identificat ceea ce a dus, în cazul unor studiouri regionale, cum ar fi şi Bucureşti FM –
www.bucureştifm.ro, la o creştere constantă a numărului de accesări şi vizitatori.
Emisiunile au un puternic caracter interactiv, ascultătorii putând participa la temele şi
subiectele discutate prin intermediul telefoanelor, al sms-ului şi al chat-ului de pe www.bucurestifm.ro.
La nivelul anului 2011, Radio România Bucureşti FM difuzează în limba română, în fiecare duminică, timp de 55 de minute, emisiunea „Dialoguri interculturale”, cu şi despre comunităţile naţionale din Capitală.
Postul a continuat rafinarea formatul muzical CHR (contemporary hit radio), adoptat în anul 2010, iar baza de date utilizată la alcătuirea zilnică a playlisturilor este permanent actualizată, funcţie de soft-ul de monitorizare Media Forest şi de playlisturile posturilor concurente de pe piaţă.
La 11 iunie 2011, Radio România Actualităţi şi Bucureşti FM au invitat ascultătorii la o zi în care bicicleta este vedetă în Capitală, cu prilejul lansării campaniei ,,România pe bicicletă – SPORT şi mijloc de tranSPORT”, cu un prim eveniment – „Marele Marş Ciclist al Bucureştiului – ediţia întâi”.
În anul 2012, grila de programe 2012-2013 a fost gândită pe structura unor linii de program care funcţionează de luni până vineri, între orele 6:00-21:00, cu aceeaşi echipă (inclusiv matinalul), asigurând astfel unitate şi coerenţă. Au fost aduse schimbări majore în structura programelor de weekend, care au fost atribuite unor realizatori tineri, mai dinamici. La solicitarea ascultătorilor, emisiunile culturale şi sportive se regăsesc, din luna septembrie 2012, în grila de programe de weekend, la ora prânzului.
A început procesul de reformare a Camerei Ştirilor, cu intenţia de a consolida „coloana vertebrală” a postului, concretizat printr-o selecţie a redactorilor prezentatori şi pregătirea acestora prin cursuri de dicţie şi radiogenie.
Ştirile se difuzează din oră în oră, cu o frecvenţă sporită în prime-time (6:00-9:00 şi 16:00-19:00), când sunt programate la fiecare 30 de minute şi oferă o imagine completă şi complexă a oraşului.
În 19 aprilie 2012, Radio România Actualităţi, Bucureşti FM şi Liga Studenţilor Electronişti, au organizat, în cadrul manifestărilor „Folk fără vârstă” – ediţia a VI-a, un spectacol-concurs în sala de festivităţi a Complexului studenţesc „LEU”.
Bucureşti FM are din 11 iunie 2012, o nouă componentă în Reţeaua Radio România Regional, subredacţia Buşteni, care completează proiectul Radio Vacanţa de la munte la mare şi se adaugă celorlalte subredacţii ale Radio România de la Arad, Sibiu, Braşov, Herculane, Sighet, Tulcea şi Radio Vacanţa. Redacţia a fost plasată la baza Pârtiei Kalinderu, unde a fost instalată o reţea de amplificare locală care emite un program muzical şi informaţii utile pentru turişti. A fost creată şi o secţiune corespunzătoare subredacţiei Buşteni pe site-ul web al Bucureşti FM.
De asemenea, Radio România Bucureşti FM s-a implicat în realizarea proiectelor Docudrama Studio 65, Folk fără vârstă și Târgul de Carte GAUDEAMUS.
În anul 2013, Radio România Bucureşti FM a continuat procesul de repoziţionare, prin obiectivele fixate în grila de programe concepută pentru a îmbunătăţi cota de market-share a postului şi atragerea publicului activ, cu vârste între 30 şi 50 de ani.
Noua grilă a adus schimbări majore în structura programelor de ştiri, redactate şi prezentate acum integral de echipa Radio România Bucureşti FM: grila de programe conţine patru jurnale complexe în fiecare zi, oferind astfel o imagine reală şi completă a oraşului, iar în cursul anului 2013 a continuat procesul de împrospătare a vocilor de la Camera Ştirilor, printr-o selecţie a redactorilor, echipa fiind consolidată odată cu definirea mai clară a atribuţiilor si competenţelor: redactor ştiri, redactor prezentator, producător, editor.
Emisiunile culturale şi sportive cu un feedback bun au fost menţinute în programele de weekend, prezentate de realizatori tineri şi dinamici. Emisiunile au un puternic caracter interactiv, ascultătorii fiind îndemnaţi să participe activ la dezbateri pe teme şi subiecte de interes lansate de moderatori, inclusiv prin intermediul platformelor facebook şi twitter ale Radio România Bucureşti FM.
Formatul muzical adoptat de Radio România Bucureşti FM a fost adaptat structurii de program, cu respectarea principiului complementarităţii la nivel de corporaţie.
Campania “Radio România 85” a fost susţinută prin ediţii speciale ale emisiunilor din programul zilelor de 1 şi 2 noiembrie, precum şi prin spoturi şi testimoniale cu personalităţi din mediile artistic, cultural, economic şi social.
În 1 iunie 2013 avea loc prima ediţie a Jocurilor Olimpi(ti)ce, eveniment organizat de Bucureşti FM de Ziua Copiilor, care s-a bucurat de un succes extraordinar. Mii de copii însoţiţi de părinţi, bunici, mătuşi, unchi, fraţi şi surori mai mari s-au înscris la concursurile şi jocurile competiţiei.
La 9 iunie 2013, în Parcul Herăstrau, a avut loc Târgul de jucării organizat de Bucureşti FM şi Teatrul Masca. Cumpărătorii de toate vârstele au fost extrem de încântaţi de iniţiativă şi au plecat acasă cu cel puţin o jucărie. Bucureşti FM a oferit premii pentru cea mai bună prezentare şi promovare a jucăriilor, cel mai inventiv comerciant şi cel mai manierat vânzător. La final, participanţii au fost încurajaţi să doneze din jucarii şi cărţi, copiilor fără posibilităţi.
29 septembrie 2013 a fost declarată de Bucureşti FM Ziua mişcării în aer liber: postul regional al Radio România dedicat bucureştenilor a susţinut, ca partener media, competiţia de canotci 10+1 organizată de Ivan Patzaichin şi crosul Loteriei Naţionale.
În 2013, timpul de ascultare a postului a crescut de la 152,8 minute în anul precedent, la 238,2 minute, situându-se pe un onorant loc 3 la nivel naţional din acest punct de vedere. De asemenea, Bucureşti FM a avut o creştere constantă, reuşind să atragă cu 6000 mai mulţi ascultători decât în anul precedent, în Bucureşti.
În continuarea studiilor funcţionale, tehnice şi economice referitoare la implementarea noilor tehnologii de realizare a programelor, în sediul central din Bucureşti a fost pus în funcţiune unul dintre cele mai bine cotate sisteme, cu o structură complet modulară şi cu un puternic nucleu de procesare, sistem de care beneficiază cabina de emisie a postului regional Bucureşti FM.
În anul 2014, Radio România Bucureşti FM este poziţionat pe piaţa media ca un radio al comunităţilor, dat fiind caracterul eterogen al locuitorilor din capitală. Postul difuzează program propriu 24 de ore din 24, cu o grilă de programe ce cuprinde emisiuni de actualitate, muzicale, culturale (inclusiv cultură urbană), cu realizatori dedicaţi pe fiecare linie de emisiuni, care corespund formatului CHR al postului (voci testate, dinamism etc). Grupajele de ştiri sunt proprii şi difuzate din oră în oră, cu jurnale extinse la orele 8.00, 12.00, 17.00, 20.00. În prime-time, intervalul de difuzare al ştirilor este de 30 de minute.
Temele abordate în emisiuni şi ştiri sunt cele de interes pentru publicul ţintă (preponderent feminin), dar şi cele care ţin de actualitatea bucureşteană, în condiţiile respectării statutului de post public local. Prin produsele on-air şi online este susţinută zona culturală veritabilă în toate formele ei de exprimare, postul fiind şi partener media de tradiţie al principalelor teatre din Capitală, centre culturale, organisme independente. În acelaşi timp, s-a acordat atenţie sferei underground şi artiştilor valoroşi afaţi la început de drum.
Radio România Bucureşti FM este promotorul unui stil de viaţă sănătos (alimentaţie, mişcare). Prin proiectele sale, postul susţine iniţiative de dezvoltare urbană – proiectele asociaţiei „Ivan Patzaichin Mila 23” pentru Dâmboviţa, susţine iniţiative de dezvoltare personală, preocupări de timp liber etc. şi prezintă proiecte de educaţie instituţionale şi alternative.
O atenţie specială a fost acordată activităţii în mediul online, care a presupus schimbarea platformei, dezvoltarea echipei responsabile de activitatea web, colaborarea între toate colectivele şi cursuri de training. Ca urmare, s-a înregistrat o creştere calitativă substanţială a vizitelor de pe www.bucurestifm.ro:
– durata sesiunilor de vizitare s-a triplat (fiind de 2 min şi 31 de sec);
– bounce rate (procentul celor care accesează site-ul şi nu mai revin) a scăzut la 58,56%;
– numărul vizitatorilor fidelizaţi (returning visitors) a crescut de aproape trei ori, până la 43,8%.
Toate acestea au dus la creşterea numărului de vizitatori ai site-ului www.bucurestifm.ro de la 26.297, în ianuarie 2014, la 36.816 în noiembrie 2014, ceea ce reprezintă o creştere procentuală de 40%.
Radio România Bucureşti FM s-a afirmat pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook, prin:
– campanii de succes precum „EU aleg ROmania” (prima pagină de Facebook a corporaţiei care a atins 100.000 de vizualizări în cadrul unei singure campanii);
– implementări tehnice, precum live video stream pe Facebook (fiind prima pagină de FB a corporaţiei Radio România care a implementat aceasta tehnologie).
Ca o consecinţă firească a efortului depus, numărul de aprecieri pe pagina de Facebook a crescut de la 3.030 în luna ianuarie la 13.400 la 1 noiembrie, însemnnd o creştere de peste 400%.
Din 14 iulie 2014, reţeaua studiourilor regionale ale Radio România a început proiectul „EU aleg România” dedicat descoperirii României prin destinaţiile sale: cetăţi medievale, saline unice în lume, cascade spectaculoase, munţi plini de mistere. Proiectul s-a desfăşurat prin programele studiourilor regionale – Bucureşti FM, Radio Cluj, Radio Constanţa, Radio Oltenia-Craiova, Radio Iaşi, Radio Reşiţa, Radio Timişoara, Radio Târgu Mureş, pe site-urile şi paginile de facebook şi twitter ale posturilor.
Activitatea Bucureşti FM s-a concretizat în 2015 în emisiuni şi ştiri în care sunt abordate atât teme de interes pentru publicul-ţintă al postului – conform studiilor de piaţă, publicul este alcătuit cu preponderenţă din femei cu vârsta medie de 35 ani, cu un nivel mediu de educaţie –, cât şi actualitatea bucureşteană, în condiţiile respectării statutului de post public local.
De asemenea, oferta culturală – prin produsele media on air şi online, este susţinută zona culturală veritabilă în toate formele ei de exprimare (tradiţională, sfera underground şi artiştii valoroşi la început de drum) şi iniţiative de dezvoltare urbană, prin proiecte de educaţie instituţionale şi alternative, proiecte care pledează pentru un stil de viaţă sănătos au fost priorităţi ale postului în 2015.
În legătură cu oferta online, Bucureşti FM a acordat o atenţie specială dezvoltării componentei mediatice de acest gen, prin schimbarea platformei, organizarea unei echipe responsabile de activitatea web, colaborarea între toate colectivele studioului şi participarea angajaţilor la cursuri de training. Prezenţa pe reţelele de socializare – impactul postărilor pe pagina de Facebook Bucureşti FM a crescut constant pe parcursul anului 2015, în special cel al vizualizărilor materialelor video încărcate în social media. Atât pe Facebook, cât şi pe canalul de Youtube Bucureşti FM, înregistrările emisiunilor “Bună dimineaţa, Bucureşti”, “De 10 X România”, “Pauza de
prânz”, “În comunitate”, “Sens unic”, “Linia de noapte” şi “City Break”, precum şi materialele video realizate de reporterii şi redactorii Bucureşti FM au înregistrat creşteri consistente de vizualizari în 2015.
Din iulie 2015, emisia Bucureşti FM funcţionează parţial în sistem ”self DJ”, o premieră în sediul central al Societății Române de Radiodifuziune pentru un radio care emite în principal on air.
La 25 martie 2015, expoziţia de fotografii „100 de locuri pe care trebuie să le vizitezi”, din cadrul campaniei EU aleg România !, s-a redeschis la Palatul Voievodal Curtea Veche, cel mai vechi monument medieval din Bucureşti. Cele 100 de destinaţii de poveste au fost alese de ascultătorii Bucureşti FM, Radio Cluj, Radio Constanţa, Radio Oltenia Craiova, Radio Iaşi, Radio Reşiţa, Radio Timişoara şi Radio Târgu Mureş în cadrul campaniei ”EU aleg România !”, realizată de Reţeaua Studiourilor Regionale.
La 1 aprilie 2015, Radio România Bucureşti FM, postul local al Capitalei, a primit diploma de excelenţă în semn de recunoaştere a îndelungatei şi frumoasei colaborări avute de-a lungul timpului cu Teatrul Excelsior, primul teatru apărut în Bucureşti după Revoluţie. Distincţia a fost acordată în cadrul galei care a marcat cei 25 de ani de activitate a teatrului şi a fost înmânată de directorul Adrian Găzdaru.
În ziua imediat următoare, la 2 aprilie, echipa Bucureşti FM a primit un premiu special, pentru proiectul „EU aleg Romania”, în cadrul celei mai importante competiţii dedicate responsabilităţii sociale corporative – Romanian CSR Awards, aflată la a treia ediţie – o recunoaştere a eforturilor companiilor de a susţine comunităţile în care activează şi o răsplată pentru oamenii care s-au implicat şi au făcut posibilă implementarea proiectelor de responsabilitate socială. Campania „EU aleg Romania”, iniţiată de Reţeaua Studiourilor Regionale Radio România, a fost apreciată pentru ideea promovării unor locuri deosebite din ţară, multe dintre ele foarte puţin cunoscute.
La 11 decembrie 2015, în cadrul Galei Farmaciştilor, ediţia a IV-a, Gala Platinum, care a avut loc la Sala Auditorium a Muzeului Naţional de Artă al României, printre câştigători s-au numărat şi redactorii Radio România Actualităţi, Marilena Frâncu, şi Bucureşti FM, Răsvan Roceanu, care au primit Premii pentru profesionalism în jurnalism.
Radio România Bucureşti FM a mai obţinut în 2015, Diploma de onoare oferită de către Teatrul Ion Creangă cu ocazia Festivalului Internaţional de Teatru pentru Copii ”100, 1.000, 1.000.000 de poveşti”, Trofeul din partea Teatrului Notara, cu ocazia festivalului FESTin pe Bulevard şi Diploma de onoare oferită de către Liga Naţională a Asociaţiilor de Proprietari din România.
Anul 2015 a însemnat şi împlinirea a 25 de ani de la prima emisie a Radio Bucureşti, aniversare marcată printr-o serie de evenimente, campanii şi concursuri puse sub sigla „Bucureşti FM 25”. Pentru prima dată, Bucureşti FM a organizat o serie de flash-mob-uri, în staţia de metrou Unirii 1, şi în Centrul Vechi. Cele două postări au generat 150.000 de vizualizări pe Facebook, un record pentru corporaţie pentru acest gen de acţiune.
În perioada 4 – 7 februarie 2016, Bucureşti FM împreună cu Primăria Buşteni au oferit localnicilor şi celor care au ales să-şi petreacă weekend-ul la munte 4 zile şi 3 nopţi de muzică bună şi distracţie pe alese, în cadrul Zilelor oraşului Buşteni.
Au fost premiaţi câştigătorii Cupei Oraşului Buşteni la Schi Alpin 2016 iar Lidia Buble, Alex Mataev, Amna, DJ. Rynno si Sylvia sunt doar câţiva din cei care au întreţinut atmosfera. Sâmbătă, pe 6 februarie, toată lumea s-a bucurat de un superb foc de artificii, iar în ultima zi a sărbătorii, Ziua de Duminică powered by Bucureşti FM a fost cea care aproape a topit zăpada de pe pârtie, DJ-ii Bucureşti FM Răzvan Petre şi Alex Minculescu au animat publicul amator de mişcare şi distracţie, iar Liviu Teodorescu, Roxana Nemeş, Andrei Leonte şi Trupa B52 „au mişcat munţii din loc” cu un super concert marca Bucureşti FM.
Din 19 august 2016, Bucureşti FM ne ţine conectaţi la viaţa Capitalei, indiferent unde ne-am afla, publicul putând asculta emisiunea preferată la telefon, apelând, din orice reţea, 031.504.0410 (număr fix cu tarif normal).
Din 12 septembrie 2016, grila nouă cu un caroiaj tzais respectă ultimele tendinţe în materie de CHR. Colecţia Prêt-à-porter de toamnă – iarnă marca Bucureşti FM se numeşte Be FM şi aduce în faţa publicului activ consumator de radio produse noi, urban style cu un look fresh şi uşor de ascultat. Be fresh, be smart, be cool… Be FM! este noul mesaj care se încadrează perfect în dorinţele actuale ale consumatorilor tineri. Be FM „full pieces” e on-air 24 de ore din 24.
La 27 octombrie 2016, Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat, la Sala Rondă a Hotelului Intercontinental, cea de a XXIII-a ediţie a Topului Firmelor din Municipiul Bucureşti, eveniment de referinţă pentru viaţa economică a Capitalei. Bucureşti FM a primit Trofeul de Excelenţă în Management, pentru rezultate deosebite, premiul fiind înmânat managerului postului, Flavia Voinea.
de Răzvan Moceanu - RADOR