1 martie cu Nicu Alifantis și Orchestra de Cameră Radio la Sala Radio
28 Februarie 2017, 06:06
Miercuri, 1 martie a.c.,ora 19.00, Nicu Alifantis aduce un mărțișor muzical inedit la Sala Radio, într-un concert – spectacol alături de Orchestra de Cameră Radio și de Corul Academic Radio!
„De profesie grec”, cum îi place să se prezinte, Nicu Alifantis vine la Sala Radio cu ultimul său proiect, Simphonicu, care propune o irezistibilă și rafinată întâlnire între folk și muzica simfonică. Un experiment deja foarte apreciat de melomani, și care pe 1 martie va prinde sunet într-o formulă extinsă: pe lângă echipa binecunoscută formată din Nicu Alifantis (voce, chitare acustice, rezophonic, ukulele, washboard), Virgil Popescu (dirijor, bass acustic, vocal), Răzvan Mirică (chitare acustice, doublesix, nashville tuning, vocal) și Mihai Neniță (vioară & amp, vioară cu goarnă - vioara Stroh), pe scenă vor urca și Orchestra de Cameră Radio și Corul Academic Radio, pregătit de dirijorul Ciprian Țuțu. Programul serii va cuprinde piese semnate de Nicu Alifantis.
Compozitor, interpret, instrumentist, aranjor, editor, producător, actor și poet, Nicu Alifantis a susținut în diverse formule peste 5000 de concerte şi 60 de turnee în țară și în străinătate, a cântat în deschiderea concertului lui Bob Dylan la București în 2010, a realizat muzica a peste 100 spectacole de teatru
Concertul poate fi ascultat în direct pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical din ţară.
Biletele sunt disponibile pe www.eventim.ro, în magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, Carrefour, librăriile Cărtureşti, Humanitas, în benzinăriile OMV şi la casa de bilete a Sălii Radio. Pentru alte informaţii legate de Orchestrele şi Corurile Radio vă rugăm să consultaţi site-ul www.orchestreradio.ro sau www.orchestreradio.com.
Pentru alte informaţii legate de Orchestrele şi Corurile Radio vă rugăm să consultaţi site-ul www.orchestreradio.ro sau www.orchestreradio.com.
Organizator: RADIO ROMANIA
Parteneri: Hotel MERCURE, AYURMED, ARENA Communications si DACIC COOL
Bilete in reteaua Eventim
BIOGRAFII
NICU ALIFANTIS
Compozitor, interpret, instrumentist, aranjor, editor, producător, actor, poet, Nicu Alifantis s-a născut la 31 mai 1954, la Brăila. Este absolvent al Secției de Teatrologie a UNATC, 2010 iar educaţia muzicală şi-a format-o în particular, avându-i ca profesori pe Adrian Enescu și Johnny Răducanu. A fost angajat al teatrelor „Maria Filotti” Brăila (1974 -1975), Teatrul Mic București (1979 -1990), Teatrul Excelsior București (1990 - 2001) și Teatrul „Toma Caragiu” Ploiești (2001 - 2008) iar din 2008 până în prezent este angajat al Alifantismusic, propria editură și casă de producție. În 2004 a fost decorat pentru activitatea artistică cu „Meritul Cultural în grad de Cavaler”, cat B (1094/10.12.2004).
Debutul componistic are loc în 1972 cu muzica spectacolului „Furtuna”, de Nicolai Ostrovski la Teatrul Maria Filotti Braila, în regia Constantin Dinulescu. Cel scenic, în 1973, cu emisiunea concurs „Tele-Top”, difuzată de TVR, realizatori Simona Patraulea & Sorin Grigorescu. Debutul discografic se datorează single-ului „Cântec de noapte”, înregistrat cu Electrecord în 1976, iar cel literar în 1997 cu volumul de poezii „Scrisori nedesfăcute”, publicat la Editura Nemira.
Din 1973, a susținut în diverse formule (solo, Alifantis & Zan, Simphonicu, Alifantis & ȘemineuBand, Alifantis & MozaicBand, Alifantis & FragileBand, Alifantis’Trio) peste 5000 de concerte şi 60 de turnee în țară și în străinătate. A cântat în deschiderea concertului de la București al lui Bob Dylan în 2010 și de-a lungul carierei sale a concertat alături de alte mari personalități muzicale cum ar fi: Donovan, Jerry Lee Lewis, The Platters, Angelo Branduardi, Toto Cutugno, Kylie Minogue, Dionne Warwick, Ricky Martin, Simple Minds, Misia, Pataky Attila, Saragossa Band, etc. Discografia sa conţine 17 albume individuale printre care se numără şi proiectul „Simphonicu” (2005), 6 albume de autor, 9 albume de colecţie şi 25 de albume de compilaţii.
Colaborarea sa cu teatrul include muzica a 118 spectacole de teatru jucate în teatrele din țara și în străinatate, 56 de recitaluri de muzică și poezie la sediul teatrelor, spectacole şi recitaluri în 17 festivaluri internaționale de teatru şi roluri în 15 spectacole de teatru. În lumea filmului românesc a intrat în 1979, primind roulul lui Radu Cantacuzino în filmul „Bietul Ioanide”, regizat de Dan Pita. Începând din acel an a semnat muzica pentru 17 filme de scurt, mediu și lung metraj, documentare și artistice, dintre care amintim: „Și” (regia Ada Pistiner, debut, 1979), „Moara lui Călifar” (regia Șerban Marinescu, 1983), „Harap Alb” (regia Laurentiu Sarbu, 1988), „Unde ești copilărie” (regia Elisabeta Bostan, 1988), „Dobrogea” (un film de Răzvan Voiculescu, 2007), etc. şi a colaborat la coloanele sonore a 4 filme interpretând teme proprii sau ale altor compozitori. În calitate de producător colaborează de-a lungul timpului cu diverse Case de Producție muzicală precum „Electrecord”, „Intercont Music”, „Nemira Music”, Nova Music Entertainment”, „Roton”, „Casa Radio”, „Real Sound & Vision Studio”, „E-Media One”, dar își produce și albumele prin propria Casă de Producție, care între anii 1990-2004 s-a numit întâi ”Toji Productions”, apoi „FNAmusic” (2005-2012), iar din 2013 până în prezent „Alifantismusic”. Deasemenea produce diverse grupuri și artiști ca Divertis („Asa ceva nu există”, 1991), Celelalte cuvinte („Se lasă rău, 1992), Gef (Porto Franco, 1992), ABRA (The best of... vol.1, 1998, vol.2 1999), Ana Pătan („Să fii fată în Gara de Nord, 1999), Euro Inter Trade (DVD prezentare Volvo, 2001), Vali Răcilă & Raul Kusak („Handmade blues”, 2011).
CIPRIAN ŢUŢU
Născut la Braşov în 26 octombrie 1979, dirijorul Ciprian Ţuţu a absolvit cursurile Facultăţii de Muzică din orașul natal (specializarea Pedagogie Muzicală – dirijat cor academic şi masterat în Stilistică dirijorală), beneficiind de îndrumarea maeştrilor Nicolae D. Bica (Dirijat coral), Ludovic Bács (Dirijat vocal-simfonic) și Dan Buciu (Tehnici moderne de analiză muzicală). În anul 2015 absolvă cursurile postdoctorale din cadrul Universității Transilvania din Brașov, având ca temă de cercetare Vocea umană și implicațiile ei în interpretarea corală contemporană. Din anul 2004 este cadru didactic titular la Facultatea de Muzică din cadrul Universităţii Transilvaniadin Brașov. În prezent ocupă funcția de lector universitar, activând ca dirijor al clasei de operă (2004-prezent), dirijor al corului specializării Pedagogie Muzicală (2005-prezent), dirijor al orchestrei Facultăţii de Muzică (2009-prezent).
Din anul 2000, Ciprian Ţuţu este dirijor al Corului Gheorghe Dima din Braşov, ansamblu ale cărui origini le găsim în Reuniunea Română de Gimnastică şi Cântări, înfiinţată odinioară de însuşi compozitorul Gheorghe Dima şi a cărei continuitate a fost asigurată prin activitatea dirijorilor Constantin Bobescu şi Nicolae D. Bica. Ca dirijor al corului mixt Gheorghe Dima a concertat în anul 2005 alături de orchestra Filarmonicii ”Dmitri Șostakovici” din Sankt-Petersburg (în program oratoriul Matthäus Passion de Johann Sebastian Bach), iar în anul 2007 a prezentat, alături de Filarmonica din Roma, o lucrare contemporană – oratoriul San Camillo de Lellis de Collafranceschi. A pregătit şi condus peste 10 proiecte de operă cu studenţii specializării Interpretare Muzicală – Canto din cadrul Facultăţii de Muzică Braşov, între care amintim Bastien und Bastiennne în anul aniversar Mozart (2006), Il trittico în anul aniversar Puccini (2008) – spectacol transmis de TVR Cultural, The little sweep de Britten (2011), ş.a. Din anul 2012 ocupă funcţia de maestru de cor la Opera Braşov, de-a lungul celor patru stagiuni pregătind sau dirijând ansamblul coral al instituţiei în peste 100 de spectacole, dintre care vom enumera doar premierele operelor Madama Butterfly de Puccini, Tosca de Puccini, Il Tabarro de Puccini, Flautul fermecat de Mozart, Il Trovatore de Verdi, opereteiȚara surâsului de Lehár şi a oratoriului Stabat Mater de Rossini.
De asemenea, Ciprian Țuțu s-a aflat la pupitrul orchestrei Operei Brașov, conducând în perioada 2013-2015 un număr de 7 gale sau concerte de arii și coruri din opere. În anul 2011 devine membru al cvintetului vocal Anatoly alături de care participă la concerte, recitaluri, festivaluri şi concursuri în ţară şi străinătate. În anul 2015 obține o bursă din partea Universității Transilvania din Brașov și participă la Masterclass-ul Internațional de Dirijat și Cânt Coral de la Sarteano, Italia, unde are posibilitatea să studieze cu Simon Carrington (Yale University SUA și fondator al sextetului vocal The King’s Singers), Brian O’Connell (Boston University din SUA) și Bronislawa Falinska (Padua Music Conservatory, Italia). În prezent Ciprian Țuțu este dirijor al Corului Academic Radio.
Virgil Popescu
Compozitor, orchestrator, profesor de muzică, instrumentist, Virgil Popescu s-a născut la Craiova, la 26 februarie 1955. Este absolvent al Conservatorului de muzică "George Enescu" din Iași, secțiile pedagogie, muzicologie, compoziție şi interpretare muzicală, instrument principal vioară.
Din 1986 este membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România. Din 1980 desfașoară o intensă activitate în domeniul muzicii pop și jazz, colaborând şi participând alături de majoritatea interpreților importanți de gen din România la mai multe festivaluri de jazz, precum și la numeroase emisiuni de televiziune. Împreună cu propriul grup a asigurat compartimentul muzical al emisiunii "Chestiunea zilei" realizată de Florin Călinescu la ProTv între anii 1999 - 2001 și al emisiunilor "Seara bună" şi "Garantat 100%" realizate de Cătălin Ştefănescu la TVR1, între anii 2003-2009.
Din 1995 este conducătorul muzical al grupului „Alifantis & Zan”, dar și un colaborator apropiat al compozitorului și interpretului Nicu Alifantis în calitate de aranjor, instrumentist și dirijor. Aportul său la proiectul “Simphonicu – Nicu Alifantis”, lansat în 2004, a fost unul major, el fiind cel care semnează aranjamentele orchestrale și vocale pentru acest proiect. Din 1995 și până în prezent, ca membru al grupului Alifantis & Zan susține peste 500 de concerte în țară și în străinătate iar din anul 2015, este cooptat şi în proiectul „Fragile”, semnat tot Nicu Alifantis.
A compus peste 100 de cântece pentru copii și a fost prezent la toate editiile Festivalului Mamaia Copiilor. Deasemenea activitatea sa componistică include muzică pentru filme de lung metraj: „Flăcăul cu o singură bretea” (1991 - regia Iulian Mihu), „Vinovatul” (1992 - regia Alexa Visarion), „Marea lehamite” (1993 - regia Mircea Daneliuc), „Femeia în roșu” (1995 - regia Mircea Veroiu); muzică de teatru: „Cum vă place” de W.Shakespeare, în regia Nicoletei Toia pus în scenă la Teatrul Național din Iași în 1982; şi muzică de balet: „Visul unei nopți de vară” de W.Shakespeare, montat la Școala de Balet din Schweinfurt – Germania, lucrarea fiind premiată de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România cu „Premiul pentru creație al anului 2002”. Începând cu 1998 activează ca profesor de muzică în cadrul mai multor grădinițe particulare din București implementând în cadrul acestora, propriul program școlar opțional „Terapia prin muzică”, iar din 2008 face parte din corpul profesoral al Școlii „Genesis” din București.
A făcut și face parte din numeroase jurii ale mai multor festivaluri și concursuri de muzică ușoara pentru copii. Discografia sa cuprinde 17 albume de autor, dintre care amintim: „Te iubeam” (Oana Sîrbu, 1992), „Virgil Popescu și invitații săi” (Diverși soliști, 1995), „Vine Moș Crăciun” (Diverși soliști, 1999), „Lumea basmelor” (Oana Sîrbu, 2000), „Abracadabra” (Marian Râlea și Grupul Abracadabra, vol.I si vol.II, 1999), „Un altfel de portret" (Oana Sîrbu, 2011), „Fiorul iubirii” (Silvia Dumitrescu, 2015), „Pentru părinți e cântecul meu” (Diverși soliști, 2016), „Je viens de loin” (Lelia Floresco, 2016), etc. şi 9 albume Alifantis & Zan: „Voiaj” (1995), „Alifantis & Zan” (Sighișoara’96, 1996), „Nichita” (1996), „Paula Seling” (De dragoste, 1999), Ana Pătan („Să fii fată în Gara de Nord, 1999), „Neuitatele femei” (2002), „Șah-Mat” (2004), „Simphonicu” (2005), „Qindecennial” (Alifantis & Zan, 2011).