Voci interbelice: TITI BOTEZ (1902-1957)
01 Noiembrie 2018, 06:50
Un alt nume-reper din perioada interbelică: TITI BOTEZ (1902, București – 1957, București). Nu putea rivaliza în ceea ce privește aspectul fizic cu alți reprezentanți ai perioadei, un Jean Moscopol ori Cristian Vasile, dar avea un repertoriu complex (muzică ușoară, tango-uri, romanțe, melodii populare, chiar lăutărie), dar mai ales un fler aparte în a identifica preferințele publicului care se aduna să-l asculte în grădini și terase cu celebritate („Zissu”, „Colonade”, „Dori-Parc”), alături de cele mai bune orchestre ale perioadei.
Avea o pasiune debordantă în a-și interpreta partiturile, așa încât admiratoarele îl înconjurau la fiecare apariție, fără excepție.
A lansat la Radio paginile muzicale de referință ale marilor compozitori ai epocii, precum: Ion Vasilescu (sub bagheta căruia a și cântat la Teatrul Alhambra), Gherase Dendrino, Elly Roman, Claude Romano, Ionel Fernic ș.a.
Avea cultură muzicală: a urmat cursurile de canto-clasic la Academia Regală de Muzică dar și la Conservatoarele particulare Alberto della Pergola și Egizio Massini. Cariera lui muzicală a cunoscut zece ani de celebritate. A apărut și în filmele muzicale: Bing-Bang în 1934 (film regizat de cuplul Stroe și Vasilache), Doamna de la etajul II în 1937 (alături de https://www.youtube.com/watch?v=zkBfDQt-TsEorchestra lui Petrică Moțoi) și Alo, București! în 1944.
A fost favoritul casei de discuri ODEON, unde a înregistrat peste 30 de discuri: Iubirea-i doar o glumă, Azi noapte te-am visat, Sub balcon eu ți-am cântat o serenadă, Femeia, eterna poveste, Tangolita ș.a. Este prezent pe cele două discuri compact Melodii din Bucureștii de odinioară.
La revedere, a dvs. Daniela Caraman Fotea