Romanul grafic „Beethoven, geniu nemuritor”, ilustrat de Remus Brezeanu, lansat online de ICR Berlin
13 Iulie 2020, 18:14
„Beethoven – Unsterbliches genie”/ „Beethoven, geniu
nemuritor”,
romanul grafic recent apărut la editura
Carlsen, cea mai prestigioasă editură germană în materie de benzi
desenate, a fost ilustrat de către arhitectul şi graficianul român Remus
Brezeanu, sub pseudonimul Rem Broo. Volumul realizat pe baza unui scenariu
de Peer Meter, sub îndrumarea artistică a lui Henning
Ahlers,
va fi lansat online pe rețelele
sociale ale Institutului Cultural Român „Titu Maiorescu” de la Berlin,
cu ocazia împlinirii, în 2020, a 250 de ani de la naşterea lui Ludwig van
Beethoven.
Totodată, va avea loc
un dialog în direct cu cei trei realizatori - Remus Brezeanu (grafician), Peer
Meter (scenarist) și Henning Ahlers (director artistic) -, alături de o
demonstrație grafică, în limba germană, prin intermediul platformei Zoom, joi,
14 iulie 2020, de la ora 20.00 (ora României). Ilustratorul Remus Brezeanu va
recrea pentru publicul spectator, în timpul conversației, atmosfera epocii și
trăsăturile definitorii ale marelui compozitor german.
Romanul grafic în
limba germană ce-l are în prim plan pe Ludwig van Beethoven a stârnit deja
multe reacții pozitive din partea criticilor și a industriei de profil. „Ceea
ce ați dorit întotdeauna să știți despre Beethoven, dar niciodată nu ați
îndrăznit să întrebați, este dezvăluit în acest roman grafic de Peer Meter și
Rem Broo: aceștia portretizează o mare varietate de personaje și situații,
vizitatori de ocazie, veniți pentru condoleanțe, prieteni și admiratori, care
se reunesc la patul de moarte al Maestrului. Povești despre geniul său sunt
relatate alături de anecdote privind aspecte mai puțin eroice ale marelui
dispărut. În relatarea acestor povești, ipocriziile Vienei redau un tablou nu
întotdeauna măgulitor al lui Beethoven, al anturajului său și al societății
vremii sale”, se arată în prezentarea Editurii Carlsen.
Remus Brezeanu (pe
numele de artist Rem Broo, ilustrator), este un autodidact care a renunțat la
profesia de arhitect pentru a continua să-și dezvolte liber abilitățile
artistice, desenul fiind pasiunea lui încă din copilărie. Din acel moment a
creat ilustrații pentru reviste glossy și cărți adresate copiilor, a lucrat în
studiouri de animație și a făcut story-boarduri pentru companii de film și
publicitate. În același timp, a început să dedice tot mai mult timp creării de
benzi desenate, rezultând astfel primul său album de bandă desenată „The End Times of Bram and Benˮ, publicat de Image
Comics în 2013. Pentru maniera de desen cu caracter aparte, acest volum a
primit o nominalizare la prestigioasele premii Russ
Manning,
la categoria cel mai promițător debut artistic.
Peer Meter
(scenarist), născut la Bremen în 1956, trăiește ca scriitor independent în
Worpswede. Este autor de teatru, scenarii și non-ficțiune. Din 1973 s-a dedicat
și benzilor desenate. Printre altele, a fost în 1976 co-fondator al revistei de
benzi desenate Com-Mix. Primele scenarii de benzi desenate i-au apărut în 1988.
Din 2010 a apărut în colaborare cu artiști de benzi desenate germane, a
elaborat Trilogia ucigașilor în serie, trei romane grafice care au atras și
atenția internațională: Gift cu Barbara Yelin, Haarmann cu Isabel Kreitz și
Vasmers Bruder cu David von Bassewitz. În 2013 a fost publicat romanul grafic
Böse Geister („Spirite rele”), cu Gerda Raidt. Cărțile lui Peer Meter au fost
traduse în mai multe limbi europene. Haarmann a fost distins cu Premiul pentru
Benzi Desenate din Munchen, în 2010, și în același an la Târgul de Carte din
Frankfurt cu Premiul Sondermann. La Salonul de benzi desenate Erlangen,
Haarmann și Gift au fost nominalizate la premiul «Max și Moritz», din categoria
„Cel mai bun comic în limba germană”. Pentru scenariul său pentru filmul
Effigie – Das Gift und die Stadt („Effigie: Otrava și orașul”), a fost
nominalizat la „Ciff Award”, în cadrul ediției a 14-a a Festivalului
Internațional de Film din Cipru.
Henning Ahlers (director artistic), născut în Hanovra în 1970, a studiat la Colegiul local pentru design și mass-media, cu accent pe ilustrare și „narațiune grafică”. Încă din timpul studiilor a lucrat ca storyboarder și artist conceptual la numeroase reclame, videoclipuri muzicale și concepte de lungmetraj. Din 2000 a lucrat ca designer de producție pentru șase lungmetraje de animație. În această calitate e responsabil de proiect și lider al echipei de creație în departamentele de proiectare și implementare. În prezent elaborează numeroase filme artistice, precum și romane grafice. Lungmetraje ca producător: Happy Family (2017), Tarzan 3D (2014), Conferința animalelor (2010), Urmel voll in Fahrt (2008), Back to Gaya (2004).