Romanian Design Week sărbătorește comunitățile creative în perioada 17-26 mai
20 Martie 2019, 07:49
Editia
cu numarul sapte a Romanian Design Week va avea loc la Bucuresti
intre 17 si 26 mai si va aduce in prim plan comunitatile creative ale
orasului. Festivalul, care a devenit din ce in ce mai complex de
la o editie la alta, sustine si amplifica si in 2019 discursul
industriilor creative locale, subliniind contributia majora pe care
comunitatile creative o au la transformarea capitalei intr-un oras cu
adevarat modern si european.
“Editia
de anul acesta a RDW este una speciala, atat pentru ca festivalul a
ajuns la acel grad de maturitate care ii permite sa reprezinte si sa
vorbeasca asumat despre industriile creative, un sector care isi
aduce contributia din ce in ce mai vizibil, atat din punct de vedere
economic, cat si la reinventarea imaginii Romaniei, dar si pentru ca
anul acesta ne-am imaginat o structura diferita a celor zece zile de
festival. Pentru ca intelegem valoarea comunitatilor creative, ne-am
dorit sa definim si pentru publicul larg acest concept si sa
aratam ce se intampla de fapt in interiorul clusterelor de
creativitate bucurestene. Astfel, fiecare dintre comunitatile
invitate la Romanian Design Week 2019 se va activa in programul
festivalului, deschizandu-si simbolic
portile pentru a fi nu doar vizitata, ci experimentata efectiv de
public prin expozitii, evenimente, petreceri sau alte activitati din
acelasi registru.”, a declarat Andrei Bortun, CEO The Institute.
George,
primul banking inteligent© din Romania, sustine
Romanian Design Week 2019 intr-un nou tip de expunere, la intersectia
dintre arta si tehnologie. Lansat in mijlocul comunitatii creative,
George promoveaza colaborarile inovatoare prin intermediul carora
publicul se poate bucura de design si arta contemporana in medii
neconventionale.
Romanian
Design Week 2019 va include, ca si in anii precedenti, expozitia
centrala care prezinta cele mai bune lucrari de design si arhitectura
ale anului anterior. Aceasta va fi amenajata in cladirea BCR din
Piata Universitatii (Bulevardul Regina Elisabeta nr. 5), monument
istoric, construita in anul 1906. Cu aceasta ocazie, cladirea va
putea fi vizitata pentru prima data de publicul larg.
Cele
peste 200 de proiecte de design,
arhitectura, urbanism si design interior prezentate in
expozitia centrala a RDW vor fi selectate din mai mult de 500
de lucrari inscrise in etapa de call for projects. Evaluarea
proiectelor inscrise si selectia finala vor fi realizate de un board
creativ format din specialisti consacrati in industriile
creative, precum: Stefan Ghenciulescu, arhitect, critic si
cercetator in domeniul arhitecturii si urbanismului, redactor-sef al
revistei Zeppelin, conferentiar universitar in cadrul UAUIM; Adrian
Soare, co-fondator si membru al echipei CUMULUS; Iulia
Stanciu, arhitect, fondator si asociat la biroul de arhitectura
STARH, doctor in arhitectura si profesor la Universitatea de
Arhitectura si Urbanism Ion Mincu din Bucuresti; Dorin Stefan,
arhitect, profesor universitar, doctor in arhitectura - pentru
sectiunea Arhitectura; Andrei Iovu, redactor-sef
Harper’s Bazaar; Domnica Margescu, director de moda Elle;
Maurice Munteanu, editor de moda Elle; Irina Schrotter
- pentru sectiunea Fashion; Mihai Gurei, Creative Director si
Owner Intro; Mihnea Ghildus, designer de produs, fondator
platforma Dizainar, Director Creativ DZNR Studio; Carolin
Ivanescu, Head of Communication & Design al Mobexpert -
pentru sectiunea Product Design; Adrian Botan, Presedinte
Creative Council Europe si Global Executive Creative Director, McCann
Worldgroup; Ovidiu Hrin, fondator
si lider Synopsis; Roman Tolici, pictor - pentru sectiunea
Graphic Design & Ilustratie.
Arhitectura expozitiei centrale va fi
semnata si anul acesta de Attila KIM Architects.
Pe
parcursul celor zece zile de festival, comunitatile creative
invitate, precum cea gazduita in fostul spatiu dedicat Industriei
Bumbacului, de pe Splaiul Unirii nr. 160, dar si clustere creative,
precum cel format in halele industriale din Calea Giulesti nr. 14,
alaturi de comunitatile create in jurul unor zone geografice, precum
Cartierul Creativ si Incotroceni, vor gazdui expozitii, evenimente,
targuri sau petreceri marcand astfel pe
harta Bucurestiului cele mai efervescente spatii din perspectiva
designului si a creativitatii locale.
Totodata,
cu ocazia Sezonului Romania-Franta 2019, Franta este tara invitata in
cadrul Romanian Design Week, in festival fiind incluse si o serie de
manifestari care sa aminteasca de puternica legatura culturala dintre
cele doua tari.
Parteneri
RDW 2019:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: George, primul
banking inteligent
Sustinut de: glo
Parteneri: ABSOLUT, IKEA
Un proiect co-finantat de: AFCN
Parteneri media strategici:
Promenada Mall, Rock FM, Radio Romania Cultural
Parteneri media: Arhitext,
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, Designist, DesignWanted,
Feeder, Icon Design Italia, Igloo, IQads, Modernism, Molecule F,
Revista Arhitectura, RFI Romania, Sapte seri, V Fair, Zeppelin, Zile
si Nopti.
Creatie: Gavrila si Asociatii
Furnizori oficiali:
360Revolution, kaustik, ove.ro
Partener de monitorizare:
mediaTRUST Romania
Romanian Design Week
s-a impus in cele sase editii de pana acum
ca fiind cel mai important festival multidisciplinar din Romania- o
radiografie a stadiului actual de dezvoltare a designului si a
industriilor creative locale: arhitectura,
urbanism, design de interior, design grafic, ilustratie, design
vestimentar, design de obiect sau a altor initiative sau proiecte
care folosesc creativitatea ca principala resursa de dezvoltare.
Un
proiect al The Institute, Romanian Design Week este un festival anual
care promoveaza designul romanesc contemporan drept instrument
ce poate contribui la progresul social, economic si cultural. Este
primul proiect dedicat in intregime designului, care se
adreseaza atat publicului, cat si profesionistilor. In fiecare
an, Romanian Design Week traseaza o harta a evenimentelor
si spatiilor ce promoveaza designul.
George,
primul banking inteligent© este o inovatie BCR, un ecosistem digital
financiar, cu cont curent si card dedicat, pe care poti sa-l obtii
exclusiv online in doar 10 minute. Oricine il poate avea pe George de
la distanta, de pe telefon, tableta sau laptop. In inima primului
banking inteligent© din Romania se afla cea mai populara platforma
de digital banking din Europa, care are deja peste 4 milioane de
utilizatori in Europa. Platforma a fost dezvoltata in baza mai multor
cercetari avansate digitale, fiind creata de echipe de IT, design,
psihologi si sociologi comportamentali. Ca urmare a implicarii
oamenilor simpli in toate etapele proiectului, George are un nivel
exceptional de personalizare: toata lumea isi poate crea propria
versiune, adaptata la specificul nevoilor sale bancare.
Proiect
cultural co-finantat de Administratia Fondului Cultural National.
Proiectul nu reprezinta in mod necesar
pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este
responsabila de continutul proiectului sau de modul in care
rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime
responsabilitatea beneficiarului finantarii.
Franta - tara invitata la Romanian
Design Week este o manifestare organizata in cadrul Sezonului Romania
– Franta 2019.