Lansarea Strategiei de promovare a Industriilor Culturale şi Creative (ICC) franceze în România
01 Martie 2020, 10:07
Ambasadoarea Franței în România, Michèle Ramis, și celebrul pianist francez Jean-Yves Thibaudet vor lansa Strategia de promovare a Industriilor Culturale şi Creative (ICC) franceze în România, în cadrul unei conferințe de presă organizată în Atriumul Institutului Francez (Bulevardul Dacia 77), marți, 3 martie, de la ora 14.30.
Domnul Jean-Yves Thibaudet, pianist francez recunoscut internațional, care locuieşte în prezent la Los Angeles, dar care are legături afective cu România, ţară în care și-a petrecut copilăria, a acceptat să fie reprezentantul special al Ambasadei Franței pentru promovarea acestor industrii.
La evenimentul organizat de Ambasada Franței în România și Institutul Francez din România, vor participa și vor lua cuvântul Constantin Chiriac, directorul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, regizorul și producătorul Cristian Mungiu, Mihai Constantinescu, Directorul Festivalului George Enescu și Cornel Ion, directorul Radio France International România.
Obiectivul principal al acestei Strategii de promovare a Industriilor Culturale şi Creative vizează valorizarea atractivității României în Franța pe lângă actorii culturali francezi, evidențierea potențialului acestor industrii pentru România și promovarea schimburilor profesionale franco-române.
Guvernul francez (Ministerul pentru Europa și Afaceri Externe, Ministerul Culturii și Ministerul Economiei) doresc să promoveze la nivel internațional Industriile Culturale și Creative franceze (CCI) care sunt reprezentate de artele vizuale, cinema, jocuri video, cărți, muzică, publicitate și comunicare, presă, radio, artele spectacolului și televiziune.
Pentru a sprijini această politică de export, Guvernul francez a însărcinat 37 de ambasadori francezi din întreaga lume, inclusiv ambasadorul din România, să dezvolte o strategie pentru ICC în colaborare cu partenerii români.
ICC reprezintă acum o provocare majoră pentru competitivitatea, atractivitatea și dezvoltarea economiei franceze, cu o cifră de afaceri de 91,4 miliarde de euro pe an și reprezintă, de asemenea, un instrument de punere în valoare, de influență și de atractivitate.
Conferința va beneficia de traducere simultană.