Internetics Interactive Expo prezintă publicului peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii interactive
14 Noiembrie 2018, 15:49
Internetics Interactive Expo, un proiect initiat de The Institute si prezentat de UniCredit Bank, reuneste peste 40 de proiecte de realitate virtuala (VR), realitate augmentata (AR) si instalatii digitale.
Expozitia este organizata in perioada 22-25 noiembrie la The Institute Space, Bulevardul Dacia nr. 12, in Cartierul Creativ. Accesul publicului este gratuit si se va face in intervalul 10:00-22:00, exceptand ziua de 22 noiembrie, cand programul este 19:00-23:00.
Internetics Interactive Expo cuprinde o serie de proiecte, din sfere diverse de interes, realizate atat de studiouri de profil internationale, cat si de sectorul digital local. Fie ca este vorba despre identificarea si depasirea fricilor, patrunderea in universul creativ al unor artisti grafici, experimentarea unor calatorii virtuale sau descoperirea unor metode inovatoare de invatare si redefinirea cinematografiei prin tehnica 360º, expozitia propune experiente interactive pentru toate gusturile.
Proiectul One Night Gallery va fi prezent cu o selectie retrospectiva a lucrarilor expuse pana acum, prin care incurajeaza privitorul sa patrunda in universurile creative ale artistilor Raluca Bararu, Paul Dernisan, Bianca Dumitrascu, Livia Falcaru, Victor Fota, Kitra, Sweet Damage Crew si Ioana Trusca.
Lucrarile selectate vor fi augmentate, iar invitatii vor putea descoperi extensiile acestora prin aplicatia Culturesc 100 by Samsung. Tot in realitate augmentata vor fi reactivate proiectiile de video mapping care au prezentat personajele supradimensionate ale artistilor pe fatadele cladirilor in care au avut loc artshow-urile One Night Gallery. In plus, lucrarile realizate in realitate virtuala de Raluca Bararu, Victor Fota si Kitra vor putea fi explorate prin Samsung Gear VR.
Realitatea Virtuala reprezinta o metoda de confruntare cu propriile frici si de a gasi curajul necesar pentru a le infrunta. Richie’s plank, aplicatie propusa la Internetics Interactive Expo de Loop Virtual Reality Solutions, provoaca publicul sa-si infrunte teama de inaltime. Actiunea se intampla la ultimul etaj al unui zgarie-nori.
In aceeasi categorie se afla si Box of fears, care aduce laolalta cele peste 100 de fobii umane descrise de Wikipedia. Instalatia este realizata de arhitectul Alina Rizescu, pasionata de crearea unei conexiuni intre spatiul fizic si cel digital prin intermediul experientelor interactive, si Dorin Cucicov, preocupat de masura in care noile tehnologii sunt asimilate de oameni si care este limita de acceptare a acestora dincolo de care apare frica.
Printre experientele de bifat in cadrul expozitiei Internetics 2018 se afla si o serie de filme 3D. Circus 360, produs de Dorin Moldoveanu si HomeMade Video Production, transpun privitorul in povestea primului spectacol de circ din Romania fara animale. Documentarul observational nu reprezinta o poveste narativa, ci lasa privitorul sa se concentreze pe ceea ce ii atrage atentia, motiv pentru care experienta poate fi de fiecare data alta.
Internetics Interactive Expo include de asemenea proiecte ce propun o noua perspectiva asupra educatiei si modurilor imersive de invatare. Reprezentativa din acest punct de vedere este aplicatia realizata de Vreestory, care permite retrairea cat mai fidela a momentului in care a avut loc Marea Unire de la 1 decembrie 1918. Astfel, in anul Centenarului, vizitatorii expozitiei au oportunitatea unica de retrai intr-un mod autentic un moment definitoriu pentru Romania si chiar de a interactiona cu personalitati importante ale vremii, redate cu precizie. Totodata, in aceeasi categorie dedicata invatarii moderne este inclus si proiectul Lectie de anatomie, realizat de UniVRse, care permite explorarea didactica, in amanunt, a anatomiei corpului uman.
In sectiunea dedicata realitatii virtuale se regaseste si documentarul The Real Thing, semnat de regizorul Benoit Felici, care propune privitorului o calatorie virtuala intr-o lume paralela, a carei actiune se desfasoara in orasele false ale Chinei. In imprejurimile Shanghaiului privitorul descopera copii uimitoare ale Parisului, Venetiei sau Londrei transformate in cartiere in care locuitorii isi duc viata obisnuita.
Internetics Interactive Expo este parte a editiei 2018 a Internetics Festival, proiect care ofera publicului larg oportunitatea de a se pune la curent cu cele mai noi tehnologii din domeniul digital si de a le experimenta direct si local, dar si un context pentru entitatile care activeza in domeniu de a interactiona si a face schimb de know-how.
Alaturi de expozitie, festivalul include competitia Internetics si gala in cadrul careia vor fi anuntate cele mai eficiente si creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului va fi sarbatorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160), pe data de 28 noiembrie.
Mai multe informatii despre expozitie si structura competitiei se gasesc pe site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.
______________________________________________________________________________
Parteneri Internetics 2018:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop VR, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Kiss FM, Molecule F, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist