Explorează lumea capodoperelor: culori, stiluri și visători
14 Septembrie 2022, 20:13
Astăzi vin cu o propunere pentru tine: ce-ai zice de o plimbare prin câteva secole din istoria artei europene? 😁
⌛Pentru că nu a fost inventată capsula timpului cu care să călătorim în perioada Renașterii, în cea a Barocului ori în cea Romantică, un curs online cu unul dintre experții în domeniu, istoricul de artă Cosmin Ungureanu, ne-ar ajuta să aflăm care-i povestea artiștilor celebri, a personalităților care au contribuit la afirmarea lor, a operelor care i-au consacrat și a evenimentelor importante. 🎨
➡️ Așadar, te invităm la un curs fascinant, structurat în șase întâlniri, cu istoricul de artă Cosmin Ungureanu, care va avea loc online, Live pe Zoom, începând din 21 septembrie - Introducere în Istoria artei.
Temele cursului de istoria artei se desfăşoară astfel:
1. Renaşterea italiană: resuscitarea / inventarea idealului antic, 1400 – 1500
- conceptul de „Renaştere”; periodizare, centre artistice, artişti semnificativi
- inovaţii în reprezentare: perspectivă şi redarea spaţiului
- reconfigurarea artei: mitologie, umanism, erotism
2. Apogeul Renaşterii şi începuturile Barocului, 1500 – 1600
- Renaştere târzie şi manierism
- sculptura italiană a Renaşterii
- „Baroc” şi „Clasicism” – terminologie, periodizare, trăsături generale
- artele şi retorica în Italia; sculptura ca mediu predilect al Barocului
3. Fervoare, retorică şi iluzia realităţii: arta în vremea Contrareformei, 1600 – 1700
- retorici ale picturii în Europa secolului al XVII-lea
- Italia şi Franţa: „pictura tenebrelor” versus „clasicismul arcadian”
- pictura în Ţările de Jos – inventarea „genurilor” tematice şi relativizarea realităţii
4. Gracilitate rococo şi simplitate neoclasică, 1700 – 1800
- noile mize ale artei în veacul luminilor
- modificarea mecanismului de comandă, producţie şi diseminare
- fenomenul The Grand Tour ca factor catalizator
- „Rococo” versus „Neoclasicism”: terminologie, periodizare, trăsături generale, exemple
5. Avatarurile modernităţii, 1800 – 1874
- criza perpetuă: noile sensibilităţi artistice şi succesiunea curentelor
- „revolta romantică”: teme, probleme, provocări
- „Realismul” ca frondă a imaginii
- „Şcoala de la Barbizon” şi redescoperirea naturii
6. Arta la cumpăna veacurilor, 1874-1914
- Impresionismul: geneză, impact, inovaţii, teme artistice
- Postimpresionismul (neoimpresionism, simbolism, gruparea Nabis etc.)
- Cubismul şi ruptura decisivă de tradiţie
Cursul are loc online, live, pe zoom.us. Vă rugăm să ţineţi cont de data şi ora la care au loc întâlnirile, cursurile nu se înregistrează. Cu o zi înainte de data începerii, veţi primi un link cu ajutorul căruia veţi accesa cursul pe Zoom.us.