Fotograful Răzvan Voiculescu lansează albumul „ROST. 12 Hotare”, ultima parte a trilogiei ROST, în Constanța
10 Aprilie 2019, 15:55
Fotograful Răzvan Voiculescu lansează, luni, 15 aprilie, de la ora 18:30, în Sala Casino, Hotel Iaki (Mamaia), albumul de fotografie și filmul „ROST. 12 Hotare”, piesa finală a trilogiei ROST, un proiect care s-a întins pe șase ani și a inclus și albumele „ROST – esențe, gusturi și stări românești” (2013) și „Dor de ROST” (2015).
În
cadrul evenimentului prezentat de bloggerul culinar și psihologul Carmen
Paraschivescu se va proiecta scurtmetrajul documentar „ROST. 12 Hotare”, produs
de Ana Maria Pîrvan și Răzvan Voiculescu. Proiecția va fi urmată de un scurt
concert de muzică folk susținut de domnul Walter Ghicolescu. Invitații se vor
putea bucura și de o degustare de vinuri “Crama Histria” și de ciocolată
artizanală “Chocofashion”.
„ROST. 12 Hotare” este cel mai voluminos
album al seriei și conține 370 de pagini cu imagini strânse din toate colțurile
țării: fotografii cu oameni care încă mai păstrează un meșteșug, biserici de
lemn, cule și conace părăsite care se încăpățânează să „supraviețuiască"
deși au fost demult abandonate, dar și obiecte tradiționale din gospodăriile
oamenilor, obiecte ce mai pot fi astăzi găsite aproape numai în muzeele
etnografice.
Albumul
vine la pachet atât cu un DVD cu filmul (documentar scurt metraj), cât și cu o
hartă artizanală care reunește locațiile tuturor „Păstrătorilor de ROST” din
cele trei albume astfel încât, cei care își doresc, să poată descoperi zone din
România unde meșteșugurile încă se mai păstrează.
„Ca piesă finală a trilogiei ROST,
albumul acesta oferă tabloul cât mai complet al ROST-ului românesc din
perspectiva mea. Este o colecție de fotografii de compoziție, profunde, care
aduc împreună diferite ipostaze ale ROST-ului”Răzvan Voiculescu – fotograf
Trilogia ROST a avut ca temă principală ideea unei lumi
aflate la apus și faptul că în satele şi „târgurile” mici din România majoritatea
meşteșugurilor dispar, iar odată cu ele, și crezul și cutumele satului
tradițional. Răzvan Voiculescu a vrut să surprindă ideea de ROST pe care o
reprezintă păstrătorii de tradiții, de care auzim din ce în ce mai des ca fiind
ultimii de acest fel: „ultimul fierar”, „ultimul potcovar”, „ultimii rapsozi”.
Însă
această trilogie se termină într-o notă pozitivă, cu exemple de „Păstrătorilor
de ROST” tineri care duc mai departe povestea meșteșugurilor învățate. Dincolo
de impactul cultural, beneficiul social al proiectului este acela de a oferi o
alternativă de modele, de eroi autentici, umani, plini de povești.