Campania Intră în playlistul RRC, la final
03 Iulie 2017, 12:40
La începutul campaniei am fost sceptică. Nu eram destul de sigură pe răspunsurile celor care vor auzi de iniţiativa noastră şi începeam să am îndoieli vizavi de puterea mea de a trece prin propuneri, de a selecta şi de a-mi asuma decizia. Era o idee nouă pentru noi toţi, cei de la radio, nu doar pentru mine. Să deschizi calea către o comunicare atât de directă cu un public pe care nu-l cunoşti, de fapt, este un act de curaj şi, în acelaşi timp, afirmă încrederea pe care o avem în voi.
Pe parcursul celor trei luni ale campaniei am avut tot felul de surprize. Cu toţi cei pe care i-am selecţionat am avut o comunicare excelentă, piesele au primit reacţii foarte bune şi interviurile mi-au adus aproape tineri pasionaţi de muzică şi răspunzători de ceea ce crează. Partea comercială a acestei profesii era prezentă pentru că ea asigură o seriozitate mai mare şi, de asemenea, vizibilitate, care înseamnă că poţi să te susţii financiar ca artist. Dar nu făcea parte din mesajul muzical, din intenţia iniţială. Esenţial, pentru fiecare artist în parte, era ca muzica să îi reprezinte, să aducă o contribuţie benefică societăţii, să vorbească despre o existenţă mai firească şi, în care, viaţa afectivă să ocupe un loc principal. M-a bucurat onestitatea celor pe care i-am adus în studio, la radio, m-au mişcat emoţiile lor. Prin ei am descoperit, din nou, că radioul are puterea de a mişca lumea; odată cu ei, am trăit şi eu emoţia de a fi într-un studio de radio, pentru că – prinsă de rutină, uit uneori, că din locul acesta plin de microfoane mă adresez unei lumi întregi.
Am descoperit că suntem ascultaţi de generaţii diferite şi că bunicii sau părinţii aflau de campania noastră şi îi încurajau pe tineri să trimită piese şi să participe. Unii dintre aceştia au şi intrat în selecţia mea.
Am încercat să nu judec piesele primite în funcţie de stilul lor, ci doar după calităţile lor muzicale. A trebuit să adaug la criteriile de selecţie specificul postului şi faptul că sistemul de heavy rotation este diferit de audiţia unei piese într-o emisiune de specialitate. Drept pentru care, dacă nu v-aţi recunoscut piesele între cele selectate, nu abandonaţi muzica pe care o faceţi, mergeţi în contiuare pe direcţia pe care aţi ales-o, sunt sigură că se găsesc spaţii on air şi on line în care să se potrivească.
La final, mulţumesc tuturor pentru că aţi avut încredere în gustul meu muzical şi în capacitatea mea de selecţie. Consider campania un succes datorită pieselor care ne-au împrospătat playlistul în această perioadă, care ne-au dat nouă încredere că se poate scrie multă muzică bună cu versuri în limba română, datorită întâlnirilor şi recitalurilor din studio.
Cu drag, Maria
Musai Soundworks - Oameni Singuri (feat. Moose Dawa, cu Nichita Stanescu)
YCCMD - i love you
Vlad Zvoristeanu - Rabid Rabbit
Chris Oak - Fodder
Adrian Chifu - Arcadia
Beck Corlan - Toate Panzele Sus
Barter - Accident
Dincolo De Ziduri - Deschizi Drumuri Noi
Electric Tuxedo - Supernova
Meercha - Speed of Light
Sun Boulevard - Zbor
Tony Baboon - Bee in the Wind
WHAT ABOUT ME - Ride On Band
YesWeDo - Yes We Do