„Bal Mascat”de Giuseppe Verdi, reprezentație în memoria tenorului Cornel Stavru pe scena Operei Naționale București
24 Iunie 2019, 06:27
Opera Națională București
prezintă vineri, 28 iunie 2019, ora 18:30 spectacolul Bal Mascat de Giuseppe Verdi. Regia este semnată de Grischa
Asagaroff (Germania), secenografia îi aparține lui Luigi Perego (Italia), iar
design-ul luminilor e realizat de Gigi Saccomandi(Italia). Coregrafia poartă
semnătura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei
Naționale București. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Jin Wang în
calitate de invitat al primei scene lirice a țării.
https://youtu.be/W5uWDGUJV2I
(Video: Opera Națională
București)
Pentru acest spectacol,
regizorul Grischa Asagaroff a propus o concepție încărcată de simboluri, după
cum însuși mărturisește:
Spectacolul Bal Mascat pe care îl montăm acum la
București este la congruența modernului cu tradiționalul. Ne folosim de foarte
multă simbolistică pe scenă, însă povestea este în esență aceeași. Am ales
împreună cu Luigi Perego, scenograful și colaboratorul meu de aproape 20 de
ani, să mutăm acțiunea în anii ’30, fapt reflectat mai degrabă în costume, dar
ca localizare, ea poate fi practic oriunde în lume – câteva scurte referințe
din text o plasează în America, dar scenografia este valabilă pentru orice loc,
pentru că povestea este universală, transcede timpurile și locurile.
Premiera operei „Bal Mascat” a avut loc pe 17
februarie 1859 și s-a bucurat de un success răsunător. Există în libretul
operei o serie de efecte melodramatice în maniera „grand opera” precum:
fatalismul prezicerii vrăjitoarei,
asasinul mascat în plin bal, eroul nobil care moare iertându-și
ucigașii. Dar la fel ca multe alte opere din repertoriul clasic ale căror
librete au mai mult caracterul unui pretext, opera „Bal Mascat” trăiește în
primul rând prin frumusețea muzicii, fiind o creație demnă de pana marelui ei
autor.
Costumele realizate de scenograful Luigi
Perego reflectă anii ’30, perioadă în care
a decis regizorul să plaseze acțiunea, însă nu sunt legate atât de mult de
stil. Cât mai degrabă de personaje. Conceptul scenografiei este încărcat de
simboluri, concentrat în jurul oniricului și al destinului care se împlinește,
indiferent dacă personajele își doresc sau nu asta. În viziunea sa, în montarea
de pe scena Operei Naționale București „timpul este protagonist, timpul este
destinul, iar ceasul reprezintă un simbol al acestuia. Ceasul este viziunea
viitorului, iar culoarea albastră, dominantă, simbolizează visul. Apoi, odată
cu apariția vrăjitoarei Ulrica, totul se îndreaptă spre paranormal: ochiul
privește către ceea ce se adeverește.”
Biletele
se găsesc pe http://tickets.operanb.ro/ și la casa de bilete a Operei Naționale
București (program luni – duminică între orele 10:00 - 13:00 și 14:00 - 19:00).
Sponsor
oficial: Enel Green Power
Sponsori:
Aqua Carpatica, Zarea, Leonidas
Parteneri:
Artmark, Sansha
Partener
de tradiție: RFI România
Parteneri
media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, Romantic FM, Gold FM, Radio
Seven, Marea Dragoste, Observator Cultural, Ziarul Metropolis, Agerpres,
Ziare.com, Business24, Raftul cu Idei, Leviathan, Magazinul Verde