„Bal Mascat”de Giuseppe Verdi, o montare plină de simbloruri, în aprilie pe scena Operei Naționale București
15 Aprilie 2019, 12:31
Opera
Națională București prezintă miercuri, 17 aprilie 2019, ora 18:30
spectacolul
Bal
Mascat
de Giuseppe Verdi.
Regia este semnată de Grischa Asagaroff (Germania), secenografia îi
aparține lui Luigi Perego (Italia), iar design-ul luminilor e
realizat de Gigi Saccomandi(Italia). Coregrafia poartă semnătura
lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei
Naționale București. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul
Iurie Florea.
https://youtu.be/W5uWDGUJV2I
(Video:
Opera Națională București)
Pentru
acest spectacol, regizorul Grischa Asagaroff a propus o concepție
încărcată de simboluri, după cum însuși mărturisește:
`Spectacolul
Bal Mascat pe care îl montăm acum la București este la congruența
modernului cu tradiționalul. Ne folosim de foarte multă
simbolistică pe scenă, însă povestea este în esență aceeași.
Am ales împreună cu Luigi Perego, scenograful și colaboratorul meu
de aproape 20 de ani, să mutăm acțiunea în anii ’30, fapt
reflectat mai degrabă în costume, dar ca localizare, ea poate fi
practic oriunde în lume – câteva scurte referințe din text o
plasează în America, dar scenografia este valabilă pentru orice
loc, pentru că povestea este universală, transcede timpurile și
locurile`.
Premiera
operei „Bal Mascat” a avut loc pe 17 februarie 1859 și s-a
bucurat de un success răsunător. Există în libretul operei o
serie de efecte melodramatice în maniera „grand opera” precum:
fatalismul prezicerii vrăjitoarei, asasinul mascat în plin bal,
eroul nobil care moare iertându-și ucigașii. Dar la fel ca multe
alte opere din repertoriul clasic ale căror librete au mai mult
caracterul unui pretext, opera „Bal Mascat” trăiește în primul
rând prin frumusețea muzicii, fiind o creație demnă de pana
marelui ei autor.
Costumele
realizate de scenograful Luigi Perego reflectă anii ’30,
perioadă în care a decis regizorul să plaseze acțiunea, însă nu
sunt legate atât de mult de stil. Cât mai degrabă de personaje.
Conceptul scenografiei este încărcat de simboluri, concentrat în
jurul oniricului și al destinului care se împlinește, indiferent
dacă personajele își doresc sau nu asta. În viziunea sa, în
montarea de pe scena Operei Naționale București „timpul este
protagonist, timpul este destinul, iar ceasul reprezintă un simbol
al acestuia. Ceasul este viziunea viitorului, iar culoarea albastră,
dominantă, simbolizează visul. Apoi, odată cu apariția
vrăjitoarei Ulrica, totul se îndreaptă spre paranormal: ochiul
privește către ceea ce se adeverește.”
Biletele
se găsesc pe http://tickets.operanb.ro/ și la casa de bilete a
Operei Naționale București (program luni – duminică între orele
10:00 - 13:00 și 14:00 - 19:00).
Sponsor
oficial: Enel Green Power
Sponsori:
Aqua Carpatica, Leonidas
Parteneri:
Zarea, Artmark, Sansha, Casa de flori
Partener
de tradiție: RFI România
Parteneri
media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, Romantic FM,
Gold FM, Radio Seven, Observator Cultural, Ziarul Metropolis,
Agerpres, Marea Dragoste, Ziare.com, Business24, Raftul cu Idei