Art + Design, un spațiu cultural hibrid, se deschide la Iași cu ocazia NAG
10 Octombrie 2019, 08:56
Cu
ocazia Nopții Albe a Galeriilor, care are loc vineri,
11 octombrie,
începând cu ora 19:00, la Iași are loc deschiderea unui spațiu
cultural hibrid. Denumit Art
+ Design,
se află în clădirea Habitat Proiect (Bd. Carol I nr. 4, corp A) și
găzduiește o librărie axată doar pe carte de artă, design și
arhitectură, alături de un mini-spațiu expozițional pentru
proiecte de artă contemporană, design și arhitectură, proiect
unic în Iași și fără o echivalență deplină în România. Unul
dintre modelele care au stat la baza conceptului este Curatorial
Research Bureau din cadrul California College for the Arts - San
Francisco (SUA), un hibrid între o librărie și un spațiu
expozițional și educațional.
Librăria
este fondată de George Pleșu, directorul Borderline Art Space, și
are ca scop crearea de noi publicuri pentru toate formele de
exprimare a interesului pentru artă și cultură contemporană, cu
accent pe arte vizuale, design și arhitectură. Astfel, cei care vor
trece pragul noului spațiu vor putea întâlni, de-a lungul
timpului, de la manifestări artistice contemporane (expoziții,
proiecții de artă video, lucrări și instalații în spațiul
public) până la lansări și dezbateri despre cele mai noi apariții
editoriale din domeniile artei contemporane, arhitecturii și
designului.
Primul
proiect găzduit este expoziția „Peste fire” a artistei Ana
Adam, curatoriată de Ami Barak. Cele 10 lucrări expuse vin astfel
în continuarea expoziției desfășurate anterior la Borderline Art
Space și întregesc perspectiva asupra operei Anei Adam. „Creația
ei artistică răspunde unei dorințe melancolice: este o aspirație
către ceea ce ne lipsește și ceea ce căutăm să înfăptuim.
Desenele ei sunt toate roditoare, talentul ei înfloritor. Eros o
ghidează și este catalizatorul artei și în același timp pârghia
libertății sale. Mai mult decât simple simboluri ale dorinței,
puterea liniilor sale servește la sublimarea dorințelor ascunse
constant în viață.”
(Ami Barak)
„Desenez
cu creioane, cu tuş, cu pigmenţi, cu fire textile, pe hârtie sau
în ea, în săpun; alteori fotografiez... stări, relaţii, aproape
nevăzutul sau energia, siajul acțiunilor. Eu sunt personaj și
creator – e o expresie concentrata a felului în care ma regăsesc
în: artă, șamanism, noile teorii unificatoare ale fizicii,
psihologia transpersonală, mistică. Practic arta ca pe o alchimie
cotidiană similară creațiilor anonime ale copiilor şi femeilor.
Atunci când cred în sacralitatea materiei ea primește putere, e
dinamică, se poate transforma. E liberă să-şi schimbe structura
şi forma. Poate deveni artă”.”
(Ana Adam)
Ana
Adam este o artistă care trăiește și lucrează în Timișoara,
România. Printre cele mai recente expoziții ale ei se numără:
Haptic Ecstasy, Atelier 35, București (2019, solo); Mother Tongue,
Sector 1 Gallery, București (2019); The Unpleasant Show, Jecza
Gallery, Timișoara (2019); Viața – Mod de întrebuințare,
Bienala Art Encounters, Timișoara & Arad (2017); Xilogravura
matrice stilistică X, Galeria Calpe, Timișoara (2016); Retracings,
Monostori Erod, Komarom / Budapest Galeria / Muzeul Țării
Crișurilor, Oradea (2014); Xilogravura matrice stilistică IV,
Galeria Transformadora, Durango (2010); Fibre, pigmenți, Centrul
Cultural Francez, Timișoara (2010, solo); Artă pe genunchi,
Galleria 28, Timișoara (2007, solo); Memorial Tapestry, expoziție
itinerantă: SUA / Italia / Polonia (2003); Iarăși desene?, Muzeul
Banatului, secția de Artă, Timișoara (2002, solo); Ivitation,
Kunsthaus, Essen (2001); Expoziție de desen, Centrul Cultural
Sindan, Cluj-Napoca, România (2000, solo). A participat la mai multe
Bienalele și Trienale internaționale de gravură de la Timișoara
(2003), Miskolc (1997), Rio de Janeiro (1998), Cracovia (1997, 1994)
și Nürnberg (1994).
Expoziția
este organizată de Art + Design în colaborare cu Borderline Art
Space. Proiectul este sprijinit financiar de Primăria Municipiului
Iași, Administrația Fondului Cultural Național, Institutul Francez
din Iași. Sponsori: Gramma Winery, Cuptorul Moldovencei.