Analiză DIPLOMA 2021: Peste 70% dintre reprezentanții noii generații de artiști, arhitecți și designeri români declară că activitatea le-a fost mediu spre mult afectată, în contextul pandemiei
12 Octombrie 2021, 13:01
Conform unei analize interne realizate în comunitatea DIPLOMA de către The Institute, peste 70% dintre membrii industriilor creative consideră că le-a fost afectată activitatea, ca urmare a pandemiei. Printre alte provocări identificate în general la industria din care fac parte, se numără și înțelegerea aspectelor de natură financiară și legală ale domeniului lor, necesitatea contextelor de expunere și networking, respectiv găsirea unui loc de muncă în domeniul în care au studiat.
Analiza a fost realizată pe un eșantion de 322 de absolvenți din ultimii 4 ani ai facultăților cu profil vocațional-creativ din întreaga țară și este prezentată în contextul organizării DIPLOMA 2021, festivalul noii generații de artiști, arhitecți și designeri români, cu obiectivul de a înțelege mai bine provocările și nevoile pe care aceștia le au în industrie.
Noua generație de creatori români: 68% dintre absolvenții facultăților cu profil vocațional-creativ vor să lucreze pe piața din România
Potrivit analizei, noua generație de creatori români își dorește să profeseze majoritar în România, iar țări precum Germania, Belgia și Olanda sunt, de asemenea, în topul preferințelor acestora.
Aproximativ 42% dintre respondenți sunt deja angajați iar media în care un absolvent de arhitectură, artă sau design se angajează în România este de 1-2 ani, conform rezultatelor analizei. Dintre cei angajați, peste jumătate lucrează chiar în domeniul pentru care s-au pregătit în mediul academic, în timp ce 25% sunt angajați într-un domeniu care nu are legătură directă cu studiile universitare.
Antreprenoriatul creativ, marketingul și aspectele legale: printre aptitudinile de care generația creativă la început de drum are neapărată nevoie
Aceeași analiză arată și că 63% dintre cei chestionați și-ar fi dorit să cunoască, încă de pe băncile facultății, noțiuni legate de antreprenoriatul creativ, urmat de aptitudini multidisciplinare (colaborarea cu alte specializări sau departamente), noțiuni legale, cunoștințe de marketing, respectiv chestiuni financiare, de branding și networking.
Provocarea cea mai mare identificată de absolvenții universităților cu profil vocațional-creativ este, aproape în unanimitate, găsirea primului loc de muncă în domeniul pentru care s-au pregătit. Este deseori menționată ca provocare și pregătirea pentru a porni activitatea profesională pe cont propriu, ca freelancer sau ca antreprenor.
74% dintre membrii industriilor creative consideră că expozițiile sunt esențiale pentru dezvoltarea carierei, la început de drum
Deși începerea vieții profesionale după absolvire are o serie de provocări clar identificate, 73% dintre respondenți afirmă că ar alege aceeași facultate, dacă ar lua-o de la capăt.
Printre aspectele considerate extrem de importante pentru dezvoltarea carierei sau pentru parcursul artistic pentru cineva la început de drum, au fost menționate: contextele pentru expunerea lucrărilor (74%), asigurarea unor spații de lucru (70%), participarea la evenimente de networking formale și informale (65%), respectiv participarea la conferințe și workshop-uri dedicate (63%).
Efectele pandemiei au fost și ele resimțite de mediul creativ. Printre lucrurile care le-au lipsit cel mai mult membrilor industriilor creative, au fost amintite: contextele de socializare și networking, expozițiile, atelierele și lucrul practic.
DIPLOMA 2021, context de expunere pentru generația de creatori la început de drum, de vizitat până pe 17 octombrie la Combinatul Fondului Plastic
DIPLOMA 2021, festivalul noii generații de artiști, arhitecți și designeri români, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, mai poate fi vizitat până pe 17 octombrie, la Combinatul Fondului Plastic din București.
La ediția de anul acesta, sunt prezentate peste 92 de lucrări ale noului val de talente din industriile creative, din 16 specializări diferite: de la arhitectură la modă, de la design de interior la ceramică, de la artă murală la scenografie.
Intrarea este gratuită și se face în baza prezentării certificatului verde, cu respectarea tuturor condițiilor impuse de contextul sanitar actual. Detalii despre expoziția de anul acesta – aici.
Pentru cei care, din diverse motive, nu pot ajunge la eveniment, e important de menționat că expozițiile pot fi explorate în format virtual, prin intermediul platformei digital.diplomafestival.ro.
***
Despre The Institute
The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de peste 20 de ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA, al Galei Societății Civile, Internetics și Cartierul Creativ, inițiator al ASAP România și organizator al Effie Awards România.
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană simplă și de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate și de Investiții, oferind bazei sale de clienți o rețea unică vest, central- și est-europeană. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services