Alberto Veronesi, invitat la pupitrul dirijoral în spectacolul „Otello” de pe scena Operei Naționale București
17 Februarie 2020, 13:24
Opera
Națională București prezintă sâmbătă, 22 februarie 2020, începând cu ora 18:30
spectacolul „Otello” de Giuseppe Verdi.
Regia artistică, decorul și luminile poartă semnătura maestrului Giancarlo del
Monaco, costumele sunt realizate de Stella del Monaco. La pupitrul dirijoral se
va afla maestrul Alberto Veronesi, în calitate de invitat al primei scene
lirice a țării. Corul Operei Naționale București a fost pregătit de către Daniel
Jinga.
https://www.youtube.com/watch?v=jpxm72F_8Qc
(Video:
Sebastian Bucur/ Opera Națională București)
Creația verdiană a reprezentat prin excelență o împletire
perfectă a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, „Otello” s-a
dovedit a fi o capodoperă care s-a evidențiat nu doar prin simbolurile filosofice,
ci și prin trăirile tulburătoare și puternice ale personajelor, din punct de
vedere teatral.
Un soi de complot al familiei și prietenilor a stat la
baza noii opere a lui Verdi; cei care au luat parte la el au fost Giuseppina
Strepponi, editorul Giulio Ricordi și poetul, compozitorul și libretistul
Arrigo Boito. Profesionalismul și hotărârea lui Boito au reușit să-l convingă
pe Verdi că tragedia lui Shakespeare era subiectul perfect, cel pe care
compozitorul îl căuta de ani întregi.
Verdi demonstrează
cu „Otello” că numai pe un libret bun se poate realiza o muzică bună. El spune
chiar: Dacă nu mi-ar fi teamă că devin
utopic, aș fi tentat să afirm că pentru a obține perfecțiunea posibilă a unei
opere muzicale, ar trebui ca același om să fie autorul și al versurilor și al
muzicii. Concluzia unanimă era că niciodată Shakespeare nu a avut vreun
comentator mai demn decât Verdi.
Regizorul
Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Naționale București: „Eu fac o cercetare minimalistă scenografică,
în sensul că spaţiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care
reprezintă Ciprul, care poate reprezenta Veneţia şi tot ceea ce este ; e o
cercetare care vrea să se sublimeze şi să se înalţe în inima personajelor,
lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar să
povestim situaţii umane, situaţii foarte dificile, complicate, ca gelozia,
rasismul, răul, binele... Spre exemplu, răul şi binele se confruntăîn această
operă între Desdemona şi Iago, de acord ? Otello este o victimă, o victimă a
răului ; chiar şi Desdemona este o victimă a răului,dar confruntarea dintre
bineşi rău este reprezentată de Iago-Desdemona. În această confruntare, eu
vreau să centrez atenţia publicului pe acţiunea scenică şi pe dramă, mai mult, pe
psiho-drama acestei poveşti.”
Biletele se găsesc pe http://tickets.operanb.ro/ și la
casa de bilete a Operei Naționale București (program luni – duminică între
orele 10:00 - 13:00 și 14:00 - 19:00).
Partener de mobilitate: Kia
Sponsori: Aqua Carpatica, Zarea
Parteneri: Casa de Flori,
Artmark, Sansha
Partener de tradiție: RFI România
Parteneri media: Radio România
Cultural, Radio România Muzical, Romantic FM, Gold FM, Radio Seven, Marea
Dragoste, Ziarul Metropolis, Zile și Nopți, Agerpres, Ziare.com, Business24,
Raftul cu Idei, Leviathan, Magazinul Verde