Fragment în avanpremieră din romanul de suspans „Cartea cazurilor nerezolvate”, al scriitoarei canadiene Simone St. James, autoare bestseller New York Times și USA Today
13 Mai 2024, 12:15
Romanul de suspans „Cartea cazurilor nerezolvate”, al scriitoarei canadiene Simone St. James, autoare bestseller New York Times și USA Today este în pregătire la Crime Scene Press. Cartea îmbină trecutul și prezentul cu măiestrie într-o țesătură de mister din lumea reală și suspans supranatural. Un thriller paranormal care ține suspansul la cote înalte.
Claire Lake, Oregon. Shea Collins e recepționeră, dar noaptea lucrează la propriul ei blog despre true crime, numit Cartea Cazurilor Nerezolvate. Într-o zi se întâlnește cu Beth Greer, cea mai vestită criminală în serie din localitate.
De fapt, presupusă criminală în serie – deși toată lumea o consideră vinovată de uciderea a doi bărbați, Beth a fost achitată la procesul de acum patruzeci de ani.
Ceea ce pentru Shea începe ca o trufanda pentru blog se transformă într-o adevărată vânătoare în căutarea adevărului, care va răsturna toate convingerile din micul oraș. Dar cineva – sau ceva – vrea să apere cu orice preț secretele pe care le ascunde conacul familiei Greer. Chiar cu prețul unei alte crime.
Simone St. James s-a născut în Canada și este autoare bestseller New York Times și USA Today. A câștigat două Premii RITA și un Premiu Arthur Ellis. A lucrat timp de douăzeci de ani în televiziune, în culise, apoi a renunțat la domeniu și a început să scrie cu normă întreagă. Este autoare de romane de suspans, de dragoste și de ficțiune istorică.
Prima ei carte, The Haunting of Maddy Clare, a scris-o pentru că își dorea să citească un roman care să fie înfricoșător – dar nu sângeros – și să aibă elemente romantice.
Deși susține că nu a văzut niciodată o fantomă, romanele ei vorbesc despre posibilitatea de a vedea una – mai bine zis, în punctul culminant pun întrebarea „ce-ar fi dacă...?”.
Locuiește lângă Toronto, în Canada, împreună cu soțul ei și o pisică pe care a salvat-o.
- Fragment
Conacul Greer se afla sus pe un deal, cu vedere spre oraș și ocean. Ca să ajungi la el din centrul orașului trebuia să lași în urmă magazinele drăguțe și cheiurile zgomotoase de pe malul mării și să conduci pe un drum care șerpuia în sus, spre stânci. Treceai prin inima Claire Lake, partea de oraș în care stăteau localnicii și unde de obicei turiștii nu ajungeau. Treceai pe lângă o rețea de magazine și blocuri joase, restaurante locale și saloane de înfrumusețare. La periferia orașului treceai pe lângă construcții mai noi, ridicate între poalele stâncilor și terenul plat de pe marginea lacului interior care dăduse numele orașului. [...]
Conacul Greer a fost una dintre casele originale din Arlen Heights. A fost un Frankenstein al caselor încă de când a fost construit – un stil pseudo-victorian cu acoperișuri înclinate și turle, deși pereții erau din cărămidă galbenă ca untul. Iar când Julian Greer l-a cumpărat în 1950 cu nou-moștenita avere farmaceutică, situația s-a înrăutățit. A reconstruit etajul inferior pentru a fi mai modern, cu linii drepte și lemn maro-închis. A montat, de asemenea, o serie de ferestre de-a lungul peretelui din spate pentru a deschide interiorul întunecat și mohorât al casei. Ferestrele dădeau spre peluza din spate a casei și spre ocean.
Efectul ar fi trebuit să fie de amploare, să-ți taie răsuflarea, dar, precum cea mai mare parte a vieții lui Julian, nu a funcționat conform planului. Geamurile se abureau, iar priveliștea era sumbră. Peluza era plată și fără viață, iar oceanul dincolo de stânci era agitat și rece. Julian făcuse renovările în speranța de a-și mulțumi noua soție, pe Mariana, dar, în schimb, priveliștea necruțătoare de la ferestre o neliniștea, așa că ținea draperiile trase. A decorat restul casei cu conștiinciozitate, dar fără chef, un semn prevestitor al căsniciei lor. Ceva legat de conacul Greer înăbușea râsul și ucidea fericirea. Poate că sună dramatic, dar oricine a trăit acolo știa că era adevărat.
Până în 1975, atât Julian cât și Mariana muriseră, Julian pe podeaua bucătăriei într-o baltă de sânge, iar Mariana printre fiare contorsionate într-un accident de mașină. Casa a privit cu indiferență cum s-au întâmplat toate astea.
CRIME SCENE PRESS este sursa numărul 1 de romane mystery & thriller, fiind singura editură din România cu un program dedicat în exclusivitate literaturii de acest gen. Printr-o selecție riguroasă a titlurilor, girată de către George Arion, cel mai apreciat scriitor de suspans din România, editura urmărește promovarea genului în rândul cititorilor. În catalogul editurii regăsim atât autori români cât și străini, clasici, dar și contemporani, scriitori ce reprezintă repere de valoare pentru timpul sau spațiul cultural din care provin. Crime Scene Press aduce cititorilor români o varietate de sub-genuri din sfera mistery&thriller, povești captivante și pline de suspans, care au făcut furori la nivel internațional, precum: thrillere psihologice, politice, legale, sau de spionaj. Fie că ești în căutarea unui roman cu detectivi iscusiți și puzzle-uri de rezolvat, a unei povești pline de tensiune și pericol sau a unui thriller psihologic care te ține în suspans până la final, editura satisface aceste preferințe și oferă cititorilor români lecturi captivante și palpitante. La Crime Scene Press, pasiunea pentru povești captivante și pline de mister se întâlnește cu dorința de a aduce bucurie și emoție cititorilor.