Teach for Romania lansează prima academie de pedagogie digitală din România dedicată profesorilor din sistemul de învățământ public
14 Iulie 2020, 06:00
În perioada 13 iulie – 22 august 2020, Teach for Romania implementează, prin Academia de Leadership și Pedagogie, primul program integrat de formare în pedagogie digitală și învățare colaborativă pentru profesorii din învățământul de stat din România. Programul a fost construit și va fi pilotat în colaborare cu parteneri din mediul educațional și din sectorul privat și își propune să formeze 60 de viitori profesori și învățători care și-au asumat misiunea de a duce educație relevantă, online și offline, în comunitățile vulnerabile.
În misiunea aceasta de a răspunde nevoilor viitorului și de a găsi soluții la provocările prezentului, avem alături experți din educație (Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, școli de stat și școli private), experți din domeniul învățării digitale (UiPath, Google, Profesorul Digital, EduApps), experți din domeniul leadership-ului (coachi și formatori din business) și experți din zona de intervenție la firul ierbii (Asociația Ovidiu Ro, Fundația Noi Orizonturi, InfinitEdu ș.a.).
„Problemele sistemice au nevoie de soluții sistemice, iar Teach for Romania face asta, alegând transformarea. Construim o experiență de creștere și învățare accelerată, adaptată zilelor actuale, pentru profesorii-lideri capabili să ofere elevilor o educație de tip transformațional, bazată pe interesele și pasiunile lor. Soluțiile pe care se bazează modelul pilotat aduc împreună trei ingrediente cheie ale unui proces transformațional complet: știință solidă, inovație și leardership colectiv.
Transformăm educația din România prin asumarea pedagogiei digitale. Dacă nu îi putem aduce pe copii la școală, aducem școala către ei. Reformăm învățarea utilizând tehnologia pentru a oferi acces la educație de calitate pentru fiecare copil, indiferent de locul în care se naște sau de comunitatea în care crește”, Iulia Pielmuș, CEO Teach for Romania.
Timp de 6 săptămâni, participanții vor avea parte de o experiență unică de învățare despre sine și despre forța gândirii și a acțiunii colective. Într-un cadru sigur de învățare și practică, aceștia își vor dezvolta capacitatea de a susține atât dimensiunea cognitivă, cât și cea socio-emoțională și civică din formarea copiilor, vor experimenta soluții specifice învățării digitale și vor practica învățarea colaborativă.
În tot acest proces, pentru o săptămână, aproape 300 de copii din 19 comunități rurale dezavantajate, vor învăța să învețe și să se conecteze real în mediul digital.
Academia de Leadership și Pedagogie cuprinde peste 300 de ore de lucru sincron și asincron, în care învățarea va lua forme diverse: training, reflecție, peer learning, practică pedagogică, mentorat și coaching, evaluare. Viitoarele cadre didactice vor fi susținute de aproximativ 30 de traineri, de 22 de mentori, de tutorii coordonatori și profesorii parteneri ai claselor reunite în online.
Rezultatele acestui împreună, în inovația pentru educație, se vor măsura prin calitatea realizărilor copiilor educați de absolvenții Academiei și prin calitatea modelului de învățare care poate fi preluat de sistemul de educație din România.
Mai multe detalii pe:
https://teachforromania.org/academia-de-leadership-si-pedagogie-2020
Teach for România este o organizație non-profit de leadership în educație, care activează din 2014 și care a adus un sistem de performanță în educația din sistemul public din România. Organizația atrage și pregătește oameni motivați de a deveni agenți de transformare în sistemul educațional românesc, din rolurile de profesori și învățători, pentru copiii din medii vulnerabile. În cei doi ani de predare ca profesor sau învățător sprijinit de Teach for România, participanții au parte de programe de pregătire și training din partea unor profesioniști în pedagogie și leadership, dar și acces la cea mai mare comunitate globală în educație și leadership – Teach for All. La finalul celor doi ani, absolvenții programului sunt încurajați să continue schimbarea începută în școală prin inițiative cu impact în societate, de antreprenoriat, educație, politici publice și media. În anul școlar 2019-2020, 135 de cadre didactice (80 de participanți în program și 55 alumni în școli publice) au ajuns la aproximativ 10 000 de copii din mediile vulnerabile din 108 de școli, din București și din 17 județe: Brașov, Argeș, Dâmbovița, Vâlcea, Olt, Ilfov, Giurgiu, Vrancea, Prahova, Ialomița, Galați, Călărași, Constanța, Buzău, Iași, Suceava și Bacău.