Studiu: 55% dintre părinți doresc revenirea la cursurile „față în față”, iar 31% optează pentru sistemul hibrid
31 August 2020, 14:42
Ministerul
Educației și Cercetării (prin Unitatea de Cercetare în Educație din
Cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație și MKOR
Consulting - agenție de cercetare de piață - au lansat studiul „Back to
School Post-Covid”. Studiul s-a derulat în rândul părinților copiilor
din învățământul preuniversitar, pentru a afla
care sunt așteptările și temerile lor referitoare la modul de
desfășurare a noului an școlar.
- Peste jumătate
(55%) dintre părinții elevilor români doresc revenirea la cursurile față
în față, acordând cel mai crescut nivel de încredere acestui scenariu (4.6 puncte din 7) - Aproape
o treime (31%) dintre părinți optează pentru cursurile mixte, acasă și la școală, cu un grad moderat de încredere (3.6 din 7) - Doar
14% dintre părinți optează pentru cursuri exclusiv la distanță, această
variantă având cel mai scăzut scor de încredere (2.7
din 7)
Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinților români preferă scenariul cursurilor față
în față,
pe care îl consideră cel mai potrivit. Mai exact, 55% dintre părinții
care au răspuns studiului preferă revenirea fizică a elevilor în clase
din 14 septembrie.
Cursurile față în față sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor
și elevilor de liceu.
Chiar dacă se arată precauți în privința acestei opțiuni, părinții consideră că desfășurarea cursurilor față
în față este
relativ adecvată pentru copiii lor (4,6 puncte din 7) și, o consideră
cea mai adecvată, în comparație cu varianta mixtă sau cea la distanță.
Principala
îngrijorare a părinților se leagă de neatenția copiilor față de
regulile de distanțare fizică și igienă (mai mult de 6 din 10 părinți),
dar și de faptul că unii părinți
și-ar putea trimite copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome.
Pe locul
al doilea în opțiunile părinților se află varianta mixtă, în care
copiii alternează învățarea la distanță cu școala tradițională. Această
variantă este preferată de aproape
o treime (31%) dintre părinți, în special, pentru elevii din ciclurile
gimnazial și liceal, precum și pentru cei care locuiesc în orașele mari
și foarte mari ale țării.
Părinții consideră cursurile mixte mai puțin potrivite pentru copiii lor, comparativ cu cele față în față (3,6 puncte din 7).
Doar 14%
dintre părinți aderă la cea de-a treia variantă de desfășurare a
cursurilor în noul an școlar, respectiv continuarea cursurilor exclusiv
online, așa cum s-a întâmplat în
timpul stării de urgență.
Conform
opiniei părinților, această variantă este și cel mai puțin adecvată
pentru copiii lor (2.7 puncte din 7). Părinții elevilor de gimnaziu și
din clasele mai mici tind totuși
să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor,
comparativ cu cei din clasele de liceu.
Reticența
părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți),
a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta
este reflectată în dificultatea
asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%)
ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un
program clar și o anumită rutină de învățare (52%).
► Studiul complet poate fi accesat aici.
Specificații metodologice
Studiul a
fost realizat în perioada 26 iulie - 3 august 2020, de către MKOR
Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din
cadrul Centrului Național de Politici
și Evaluare în Educație, pe un eșantion de 1.067 de respondenți,
reprezentativ pentru populația părinților care au cel puțin un copil
înregistrat în sistemul educațional din România în anul școlar
2020-2021, după ciclul de învățământ al copilului, mediul de
rezidență (rural - urban) și distribuție geografică (regiuni de
dezvoltare).
***
Despre MKOR Consulting
MKOR Consulting este
o agenție de cercetare de piață inovativă care combină experiența
practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru
a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea
sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de
cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul
înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.
MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți aici.
Despre Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație
Unitatea
de Cercetare în Educație (UCE) din cadrul Centrului Național de
Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) se organizează și funcționează
ca structură de cercetare-dezvoltare
în domeniul educației, ce își desfășoară activitatea în conformitate cu
prevederile legale privind cercetarea științifică.
Scopul
UCE îl constituie fundamentarea politicilor și practicilor educaționale,
pe baza cercetării științifice, în concordanță cu provocările de la
nivel național și european.
Pentru
realizarea scopului și atribuțiilor sale, UCE desfășoară activități
precum dezvoltarea de parteneriate cu alte instituții publice, cu
organizații neguvernamentale, agenți economici
și alte persoane interesate, promovează / diseminează rezultatele
studiilor și cercetărilor realizate, precum și ale programelor și
proiectelor naționale și internaționale implementate.
Studiile,
proiectele și activitățile Unității de Cercetare în Educație din cadrul
Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație pot fi
consultate aici.