Dans, mișcare și educație: „Teachers for SwanZ”
09 Octombrie 2020, 16:49
„Teachers for SwanZ”(2020-KA202) este un nou proiect cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, Acțiunea K2 – Cooperare pentru inovare și bune practici, parteneriate strategice pentru educație vocațională și formare profesională. Este un proiect care va fi susținut pe o durată de doi ani iar derularea lui a început în primele zile ale lunii octombrie 2020.
Profesoara de dans contemporan Doina Georgescu de la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” din București este coordonatoarea proiectului care va îmbina dansul cu arta pedagogică și noile tehnologii. Ea i-a răspuns Mirelei Nicolae, în ce constă ineditul „Teachers for SwanZ”.
M.N.: - Care vor fi produsele finale ale acestuia?
D.G.: - „Teachers for SwanZ” oferă o opțiune de aprofundare pentru tânăra generație de profesori, umple golul metodologiilor, al materiilor de dans și al orientărilor practice care lipsesc din școala românească. Facilitează, aşadar, legăturile dintre dans şi educația non-dans.
Proiectul „Teachers for SwanZ” este cofinanţat de Erasmus+ şi le oferă experienţa colaborării tuturor beneficiarilor pe care i-am amintit, respectiv cadrelor didactice de specialitate, profesorilor de cultură generală care predau coregrafie la școlile de profil şi, desigur, elevilor – cei cu vârste cuprinse între 13 şi 16 ani+, de la şcolile de coregrafie din ţară şi din ţările partenere. Proiectul aduce șansa și instrumentele de a dobândi abilități de bază în comunicare, pregătire și dialog intercultural. De asemenea, sperăm ca proiectul să fie o șansă pentru învățământul vocațional de artă, secția de coregrafie, din cele trei țări implicate: România, Bulgaria şi Austria pentru perfecţionarea actului didactic, implicit pentru un profesionalism de înaltă calitate. Dintre rezultatele pe care le avem în vedere amintesc: elaborarea a două manuale, respectiv un manual pentru formatorii de dans şi un mini-ghid pentru profesorii altor discipline decât dansul, realizarea unei platforme web intitulată „Laboratorul virtual de dans”.
M.N.: - Cine sunt partenerii proiectului?
D.G.: - Parteneri ne sunt: Școala Națională de Arte „Profesor Vesselin Stoyanov” din Ruse (Bulgaria), “Attitude Studios” din Viena (Austria) și Uniunea Elenă din România, în calitate de partener al Liceului de Coregrafie “Floria Capsali” din Bucureşti.
Interviul integral îl puteţi asculta în fişierul audio ataşat.
Credit foto - Liceul de Coregrafie Floria Capsali, Bucureşti