39% dintre profesori NU folosesc nicio platforma educațională
18 August 2020, 17:15
În contextul pregătirii noului an școlar, cu adaptarea la condițiile actuale, conform Planului de acțiuni pentru pregătirea anului școlar 2020-2021, experții e-learning locali și regionali din cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”- CRED, cu sprijinul Inspectoratelor școlare județene, respectiv al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, au întreprins un demers național privind identificarea platformelor de învățare utilizate pentru procesul didactic online în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Astfel, la sfârșitul lunii iulie a.c., în vederea asigurării
resurselor digitale pentru derularea activităților educaționale în
mediul online, a început o amplă acțiune de diagnoză a existenței și
stadiului de întrebuințare a platformelor de învățare în 5.387 unități
de învățământ de stat, cu personalitate juridică. Acțiunea a urmărit și
stabilirea numărului de cadre didactice care folosesc platforme și
instrumente educaționale digitale.
În primele zile ale lunii august a.c., au fost primite răspunsuri de
la 4.910 unități de învățământ, ceea ce reprezintă 91,15% din total.
Situația centralizată a relevat faptul că în
2.998 unități de învățământ de stat au fost activate platforme și
instrumente de învățare online.
Din perspectiva răspunsurilor privind platformele educaționale
utilizate de către cadrele didactice pentru desfășurarea activităților
în mediul online, a rezultat faptul că:
- 724 unități de învățământ utilizează Gsuite;
- 572 unități de învățământ utilizează Office365;
- 681 unități de învățământ utilizează Adservio;
- 180 unități de învățământ utilizează Kinderpedia;
- 142 unități de învățământ utilizează Edu24.
Un număr important de răspunsuri se referă la alte platforme și
instrumente, respondenții menționând Zoom (222 mențiuni), Whatsapp (67
mențiuni), Moodle (22 mențiuni), Facebook (30 mențiuni), ASQ (18
mențiuni), Classroom (193 mențiuni) etc.
În ceea ce privește folosirea platformelor educaționale de către
cadrele didactice, rezultatele se prezintă astfel: în cele 4.910 unități
de învățământ care au răspuns, sunt încadrate 193.497 cadre didactice,
dintre care un procent de 61,31% sunt utilizatori activi
Procedura de colectare a datelor va continua și în perioada imediat următoare.