Două spații din cartierul Icoanei se deschid pentru public pe 20 mai, la Noaptea Muzeelor
10 Mai 2017, 11:31
ARCEN, împreună cu BRD - Groupe Société Générale, deschid două spații culturale care se conectează pentru o noapte, în cadrul evenimentului Noaptea Muzeelor.
Cartierul Icoanei, poziționat în centrul Bucureștiului, este încărcat cu multă istorie și cu spații care au povești, dar care nu sunt accesibile oamenilor. De aceea, un fost Pensionat de Fete (Școala Centrală) și o fostă casă a Regelui Mihai (Rezidența BRD Scena9), aflate la 100 de pași unul de celălalt, vor fi deschise în noaptea de 20 mai publicului.
„Propunem vizitatorilor care vor ajunge la Școala Centrală să mai adauge anul acesta un obiectiv în circuitul lor la Noaptea Muzeelor: Rezidența BRD Scena 9, un nou reper cultural în cartierul Icoanei. Lecturile, spectacolele, expozițiile și spațiile interactive amenajate vor explora diversificat tema comunicării pe axa trecut-prezent, trecând de la experiența distanței și a așteptării la cea a imediatului și a instantaneului,” declară Edmond Niculușcă, președintele ARCEN.
„Ne-am dorit colaborarea cu ARCEN pentru dedicarea cu care contribuie prin activități culturale la activarea clădirilor de valoare și la dezvoltarea orașului. În același spirit, am deschis și noi Rezidența BRD Scena 9: pentru a plasa un hotspot cultural pe harta orașului, care să dea o energie nouă cartierului istoric Icoanei”, spune Cosmina Frîncu, CSR managerul BRD.
Noaptea Albă în Cartierul Icoanei va începe de la ora 20:00 și se va termina la 02:00 dimineața, iar tema propusă în acest an este comunicarea - în doi tweeți și trei scrisori. Vizitatorii vor avea parte de experiențe care vor începe la Școala Centrală (străzile Icoanei, nr. 3-5) și vor continua la Rezidența BRD Scena9 (I.L. Caragiale, nr. 32). Cele două spații vor comunica prin scrisori, vederi, telegrame, bilețele, tweet-uri, SMS-uri, dar și prin poveștile pe care le poartă vizitatorii dintr-un loc în celălalt.
O galerie vitrată, o mansardă, o grădină istorică și o curte vor fi animate alternativ prin muzică, lecturi, teatru și dans. Cinci spații interactive vor fi pregătite pentru a propune vizitatorilor experiențe și reflecții asupra comunicării întâlnirii/neîntâlnirii cu noi înșine și cu ceilalți de aproape sau de departe.
Școala Centrală și Rezidența BRD Scena9 vor găzdui expoziții și tururi ghidate prezentate într-o formă inedită față de edițiile precedente. Curtea rezidenței va răsuna la miezul nopții într-un jam session muzical, iar la Școala Centrală într-un jam epistolar.
Cele două spații culturale se vor deschide împreună la Noaptea Albă în Cartierul Icoanei pentru a promova noi repere urbane pe harta Bucureștiului istoric, dar și pentru a face posibilă întâlnirea dintre trecut ( Școala Centrală) și prezent (Rezidența BRD Scena9) în cartier.
Despre ARCEN / ARCEN e format dintr-un grup de oameni adunați în jurul unor proiecte care au ca scop protejarea patrimoniului construit și a memoriei afective a Bucureștiului, reactivarea unor spații urbane prin intermediul culturii, dezvoltarea microcomunităților și punerea în valoare a unor zone urbane pentru îmbunătățirea vieții culturale în oraș și a peisajului cultural contemporan.
Activitatea ARCEN e împărțită în trei direcții: memoria orașului, microcomunitățile și ideile în dialog. Incită lumea din jur să aibă inițiative civice. Le place să adune oamenii în jurul cărților și al autorilor ale căror idei vor să le facă cunoscute lumii. Susțin dialogul și dezbaterea de idei. Sunt curioși și deschiși să încurajeze inițiative urbane care au scopuri similare cu ale lor.
Despre BRD Groupe Société Générale / BRD Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. Este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.
Ca actor în societate, BRD investește în proiecte din domeniul culturii, educației și sportului privilegiind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o noua generație și aduc valoare pe termen lung. Cultura reprezintă un pilon esențial de dezvoltare a societății, BRD încurajând în această direcție proiecte culturale inovative, care să fie recunoscute și apreciate de tineri. Sub această viziune, a fost creată local Scena9, o platformă tânără de jurnalism cultural care oferă zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, și sunt susținute în mod constant inițiative de teatru, film, artă vizuală contemporană sau muzică clasică, conturând astfel universul implicării companiei în România la nivel cultural.
--
Acces: gratuit
Orar: 20.00 – 02.00