Designerul David Sandu, în studio la Orașul vorbește, intervievat de Ioana Bâldea Constantinescu
28 September 2016
Laboratorul fARAD își anunță participanții la prima ediție
28 September 2016

Mădălina Pașol revine pe scena Filarmonicii „George Enescu”

Mădălina Pașol este o remarcabilă pianistă, recunoscută prin premii și burse de studii, atât în România, cât și în Germania. Doctorandă și cadru didactic al Universității Naționale de Muzică din București, între 2010 și 2014, Mădălina Pașol a susținut cursuri de măiestrie, concerte și recitaluri în Europa și Asia.

După succesul recitalului extraordinar de la Ateneul Român din martie 2015 și al concertului din cadrul Bucharest Music Film Festival 2016, pianista revine pe scena Filarmonicii „George Enescu” cu un program de excepție, care include lucrări semnate de Wolfgang Amadeus Mozart și Frédéric Chopin.
Artista a colaborat de-a lungul timpului cu Filarmonica „George Enescu” din București, cu Filarmonica Oltenia din Craiova, precum și cu filiala de la Berlin a Institutului Cultural Român. În turneele sale, Mădălina Pașol a concertat ca solistă sau în formații camerale împreună cu soliști și artiști de renume mondial, precum clarinestitul Giora Fedimann al Orchestrei Filarmonice din Berlin, Jakov Kreizberg și Orchestra Operei Comice din Berlin sau Orchestra Universității de Arte din Berlin.

Pianista a înregistrat și filmat, printre altele, pentru Radiodifuziunea și Televiziunea Română, TVR Cultural, Deutschland Radio, Japan Television Productions, RBB Kulturradio Germania, Radio România Actualități, Radio România Cultural. Din anul 2014, Mădălina Pașol conduce Institutul de Arte și se dedică promovării tinerelor talente și a artiștilor români.

Pe 15 octombrie, în Sala Mare a Ateneului Român, aveți ocazia de a audia aranjamentul pentru cvintet al Concertului pentru pian și orchestră nr. 13 K.415 în Do Major de Wolfgang Amadeus Mozart, concert compus în primii ani la Viena ai lui Mozart, 1782-1783. Mozart afirma într-o scrisoare adresată tatălui său că, împreună cu celelalte concerte în catalogul K.413-415, acestea sunt „nici prea dificile, nici prea ușoare, plăcute urechii și briliante, naturale și deloc artificiale”.

În cea de-a doua parte a programului, pianista va interpreta cele 24 de preludii op. 28 ale lui Frédéric Chopin, scrise pe insula Mallorca a Spaniei, o escapadă alături de George Sand, fiind una din ultimele încercări ale compozitorului de a-și redresa sănătatea precară. Franz Liszt considera că aceste preludii aduc o formă nouă în stilistica muzicală, sunt „creații poetice, analoge unui mare prozator sau poet, care-și leagănă sufletul în grădina viselor”. Chopin, în rarele sale apariții publice, nu a interpretat niciodată mai mult de 4 preludii proprii, iar în perioada în care le-a compus, George Sand afirma că Chopin avea întotdeauna Clavecinul bine temperat al lui J. S. Bach lângă schițele sale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *