FITS 2019 - Programul spectacolelor și primele bilete
28 Martie 2019, 06:27
Cea de a XXVI-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu se va desfășura între 14 și 23 iunie și are ca temă ARTA DE A DĂRUI. Această amplă sărbătoare a artelor spectacolului propune, în cele zece zile, 540 de evenimente, în 75 de spații de joc, la care vor participa 3300 de artiști și invitați din 73 de țări.
Programul de spectacole FITS 2019 va putea fi consultat pe www.sibfest.ro.
„Avem o bucurie imensă și un privilegiu deosebit să prezentăm astăzi, chiar de Ziua Mondială a Teatrului, programul de spectacole al acestei ediții a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, pusă sub semnul distinctiv și asumat a ceea ce noi am numit ARTA DE A DĂRUI.
Este reverența noastră în fața unui public minunat și generos care, de 26 de ani, ne însoțește în această călătorie uluitoare prin lumea artelor spectacolului, cu încredere, iubire și pasiune, pe care le primim și i le dăruim, la rândul nostru.
Sper, împreună cu echipa și partenerii Festivalului, că și în acest an vom crea momente de desfătare artistică pentru publicul de toate vârstele și vă așteptăm cu cel mai bun program la Festival!” – Constantin Chiriac, președintele FITS.
***
Printre spectacolele ale căror bilete se pun astăzi în vânzare se află:
Venezuela –
Batsheva Dance Company (Israel), un nou
spectacol de superlative în dansul contemporan, în care coregraful
Ohad Naharin și dansatorii săi explorează dialogul și conflictul
dintre mișcare și conținutul reprezentat de aceasta. „Venezuela”
are multiple fațete și pune în joc posibilitățile infinite ale
artei coregrafice, împingând totodată publicul să pună sub
semnul întrebării propria libertate de alegere.
Izvorul dansului
/ Session – Colin Dunne & Sidi Larbi Cherkaoui (Irlanda,
Belgia) este o colaborare între doi
artiști extrem de diferiți care au pus explorarea sunetului la baza
relaționării dintre ei. Granițele dintre mișcare și muzică,
dintre văz și auz se transformă în sursă ludică, creând noi
modalități de exprimare sonoră între grațios și absurd.
Dama cu camelii /
Li Yaxian – Chongqing Chuanju Theatre (China)
propune o reinterpretare a dramei și a sacrificiului unei femei
pentru bărbatul pe care îl iubește.
Stelele circului
contemporan / La Galerie – Machine de Cirque (Canada)
- Sub îndrumarea regizorului Olivier Lépine, șapte artiști de
circ de talie mondială și un multi instrumentist propun o
incursiune către granița exterioară a acestei arte, acolo unde
limitele se estompează.
Doi în unu /
One, One & One - Vertigo Dance Company (Israel),
un spectacol de dans contemporan de excepție, o creație artistică
cu o evidentă conștiință socială, de mediu și comunitară, o
reflexie a angajamentului continuu de a explora în profunzime natura
umană și conexiunea noastră cu natura.
Tot din această
seară vor fi la vânzare și biletele pentru unele dintre
spectacolele Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu, programate
în cadrul FITS 2019: „Ulciorul sfărâmat” (regia: Dominic
Friedel), „Hin und Her” (regia: Alexander Riemenschneider),
„Ierusalim” (regia: Bogdan Sărătean), „Un tramvai numit
Popescu” (regia: Gavriil Pinte) și două producții care vor avea
premieră în perioada imediat următoare - „Ivona, principesa
Burgundiei” (regia: Botond Nagy) și „Cui i-e frică de Virginia
Woolf” (regia: Andrei și Andreea Grosu).
***
Printre spectacolele
eveniment ale acestei ediții se mai află:
Hamletul lui
Dodin / Lev Dodin’s Hamlet - Maly Drama Theatre -Theatre of Europe,
St. Petersburg (Rusia) – O piesă
clasică, un nesecat izvor de întrebări: Oare cei care fac rău
sunt conștienți că acțiunile lor sunt negative? Sunt ei oare
sănătoși sau nebuni? Este posibil ca un nebun să fie conștient
de nebunia lui? Ce ne motivează acțiunile: dorința de a face ceva
ori imposibilitatea tragică de a face orice altceva?
Dacă nu putem
rezolva misterul umanismului lui Hamlet, trebuie cel puțin să-i
găsim un sens.
Bucuria / Joy -
Emilia Romagna Teatro Fondazione & Pippo Delbono Company (Italia)
- Orice spectacol de teatru poate deveni o călătorie, traversând
diferite situații, stări de spirit și percepții, luându-ne prin
surprindere. Punerea în scenă a unui spectacol despre Bucurie
reprezintă căutarea acelei unice circumstanțe, traversarea unor
râuri de sentimente extreme în încercarea de a surprinde, în
final, explozia de Bucurie.
Furtuna
lui K. / K. Tempest – Matsumoto Performing Arts Centre (Japonia)
– bazat pe „Furtuna” lui Shakespeare, considerată o piesă
romantică specifică perioadei sale de creație târzie. Kazuyoshi
Kushida, autorul acestui spectacol, spune că „Furtuna” pare un
basm, iar minunile neînțelese ale planetei și ale universului pot
fi revelate doar prin metode teatrale. Spectacolul atinge mai multe
teme, cum ar fi magia, trădarea, răzbunarea și familia, iar muzica
evocă spiritul insulei fermecate.
Starea de asediu
/ State of Siege – Théâtre de la Ville, Paris (Franța)
este o adaptare după Ciuma, opera lui Camus în care sunt reunite
toate temele din scrierile autorului: revoltă și rezistență,
libertate și manipulare, curaj și resemnare, umanitate împotriva
pasivității, precum și idealul unei lumi în care femeile și
bărbații beneficiază de avantajele umanismului asumat. Spectacolul
propune întrebări despre prezent, dar și despre viitorul
societăților noastre: ce fel de orașe și de comunități umane
trebuie construite pentru viitor, cum putem conecta multiplele
diversități, cum ne putem reconecta cu natura, respectând-o și
preluând din ea forța de a fi umani?
Peer Gynt –
Dramaten, The Royal Dramatic Theatre of Sweden (Suedia)
- reprezintă o combinație unică și amețitoare între satiră,
suprarealism și saga. Spectacolul de față, bazat pe o adaptare
semnată de Michael Thalheimer, aduce în fața publicului o nouă
versiune asupra vieții excepționale a lui Peer Gynt.
Michael
Thalheimer este unul dintre cei mai renumiți regizori europeni,
fiind cunoscut pentru producțiile sale intense bazate pe texte
clasice și animate de imagini și sentimente puternice.
Dans la
infinit / R.O.O.M./Mirror in the Mirror – Noism1, RYUTOPIA
Residential Dance Company (Japonia), un
spectacol de dans în care un bărbat și o femeie trăiesc în
dimensiuni diferite și împărtășesc temeri, dorințe și
sentimentul de singurătate.
Această metodă, de a stabili mai
întâi spațiul, deci a permite acestuia să imprime cerințe
mișcării corporale, nu invers, este una dintre cele mai importante
născociri ale Zeami Motokiyo (fondator de Teatru No).
***
Biletele
puse astăzi în vânzare pot fi achiziționate de la Agenția
Teatrală (str. Nicolae Bălcescu nr. 17), de marți până sâmbătă,
între 11:00 și 18:00, și duminică, în intervalul 10:00 –
14:00.
Bilete online și
mai multe informații despre spectacolele FITS 2019 se găsesc pe
www.sibfest.ro.
Prețul biletelor
achiziționate de pe site-ul festivalului este același ca la Agenția
Teatrală.