A fost creată bio-imprimanta 3D capabilă să producă piele umană funcțională
21 February 2017
Orchestrele se muta din Anglia
21 February 2017

De la ce vârstă poate un copil să se joace pe tabletă sau când se pune problema de dependență?

Sunt intrebarile care ii framanta pe multi dintre parintii copiilor de astazi. Tehnologia poate aduce beneficii atunci cand este folosita cu masura  si in scopuri educationale, insa poate da si dependenta este raspunsul dat de cei mai multi specialisti, insa cel mai important este ca cele doua generatii sa comunice, chiar daca una a crescut in era anologica iar cealalta  in era digitala.

Cu detalii Francesca Rusu:

1 Comment

  1. Liviu Poenaru says:

    Un rapport francez al Academiei de stiinte (http://liliane.chalon.free.fr/IMG/pdf/rapport_academie_des_sciences.pdf) demonstreza ca folosirea ecranelor fara acompanierea adultilor si într-un scop strict educational si interactiv, au efecte devastatoare cum ar fi obezitatea, întârzieri în dezvoltarea limbajului, deficite de concentrare si de atentie, dezvoltarea une atitudini pasive fata de lumea înconjuratoare, pierderea sau neconstruirea unor repere spatio-temporale bazate pe realitate, dezvoltarea unor atitudini tiranice fata de anturaj, dezvoltarea unor comportamente stereotipate si compulsive, reducerea activitatilor fizice si tulburari ale somnului, etc.
    ìn ceea ce priveste adolescentii, folosirea neregulata a internetului duce la dezvoltarea unei gândiri “zapping” (necesitatea permanenta de schimbare à surselor de informatii) si la pierderea capacitatii de sinteza a cunostintelor interne si externe. Toate acestea depind, evident, de tipul de ecran folosit (TV, jocuri, internet, tableta), de vârsta copillui si de timpul consacrat acestor activitati (care produc rapid un comportament adictiv). Ecranele sunt un pericol major subevaluat si banalizat de vânzarea si de fascinatia pe care o produc pentru noi toti.
    Liviu Poenaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *