Tineri constănțeni fac grădini suspendate și plastic din deșeuri alimentare
11 December 2017
Rigoberta Menchu Tum: “realitatea la nivel local este dramatică”
12 December 2017

Cum trebuie modificata educatia pentru a obține o economie competitivă

Partea a doua a intreviului înregistrat cu prilejul Conferinței  ”Științele Exacte – Direcții Strategice, Bune practici și Soluții pentru o economie competitivă”, Cristian Hatu,  președintele  membru fondator al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale.

Peste 1700 de profesori au fost pregătiți să dezvolte elevilor abilități solicitate de piața muncii (gândire critică, creativitate, lucru în echipă, …), peste 100.000 de elevi care au beneficiat de un nou mod de lucru la clasă și cărora li se retrezește interesul pentru științe, elevii care lucrează altfel au performat cu 14% mai bine decât cei din grupul martor. Acestea sunt rezultatele celor 5 ani, în care  Centrul de Evaluare și Analize Educaționale s-a implicat în re-formarea profesorilor de fizică din țară.
La sfârșitul lunii noiembrie, a avut loc conferința ”Științele Exacte – Direcții Strategice, Bune practici și Soluții pentru o economie competitivă”.
Învățarea prin metoda investigației reușește să motiveze chiar și elevii catalogați drept dezinteresați, care renunțaseră demult să se mai implice la oră.
Proiectele oferite de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale oferă soluții la mai multe probleme din educația din România:
  • scăderea interesului la clasă pentru științele exacte, inclusiv chimia,
  • gradul scăzut de alfabetizare științifică a elevilor (testele PISA din 2015 aratătau că peste 38% dintre elevii de 15 ani nu erau alfabetizați științific)
  • lipsa legăturii între abilitățile pe care le formează școala și cele necesare pe piața muncii.
Proiectul Fizica altfel a început în 2012 și în cei 5 ani s-a creat masa critica ce a condus la introducerea metodei investigației în noua programă de fizică pentru gimnaziu.
După Fizica altfel, urmează următoarea etapă de formare a profesorilor de chimie.
Săptămâna viitoare revenim cu partea a doua a interviului înregistrat cu Cristian Hatu pe 24 noiembrie cu prilejul Conferinței  ”Științele Exacte – Direcții Strategice, Bune practici și Soluții pentru o economie competitivă”.
Ultima parte a interviului cu Cristian Hatu, președinte membru fondator al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale, îl veți urmări marțea viitoare la ora 14:00
Interviu cu Cristian Hatu, președinte și membru fondator al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale.
Realizator Mihaela Ghiță

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *