RECOMANDĂRI culturale – miercuri, 13 noiembrie
13 November 2019
RECOMANDĂRI culturale – joi, 14 noiembrie
14 November 2019

Concert Simfonic Extraordinar sub bagheta dirijorului japonez Koichiro Kanno, la Filarmonica Brașov

În această săptămână, Filarmonica Brașov vă invită să luați parte la o seară memorabilă în care veți avea ocazia să ascultați muzică clasică de cea mai bună calitate.

Astfel, joi, 14 noiembrie Orchestra Simfonică va susține un Concert Simfonic Extraordinar sub bagheta dirijorului japonez Koichiro Kanno.

Soliștii serii sunt violonistul Florin Ionescu – Galați și soprana Cristina Radu, din program făcând parte următoarele lucrări: A. Dvořák – Uvertura „Carnaval” op. 92, H. Wieniawski – Concert nr. 2 pentru vioară și orchestră în re minor op. 22, R. Vaughan – Williams – Simfonia a III-a „Pastorala”, cu soprană solo.
Biletele se găsesc la Sala Patria, din B-dul 15 Noiembrie, nr. 50 A dar si pe www.bilet.ro. Costul unui bilet este de 50 Ron.
Program casierie:
Luni – Miercuri: 12 – 15
Marți – Joi: 16 – 18  

Profil de artist…

Koichiro Kanno,născut în Tokyo, Japonia, în 1971,  a  început să studieze pianul  la vîrsta de cinci ani; în perioada 1990-1995 a studiat la Academia de Muzică Toho-gakuen din Tokyo, cu profesorii Morihiro Okabe, Naoto Otomo şi Kazushi Ono (dirijat), Sumio Miwa (trombon), Mariko Morokuma (pian) şi Motoko Nabeshima (clavecin şi bas continuu).

A fost distins cu Premii la concursurile internaţionale de dirijat Dinu Niculescu, Braşov (1996), Bartók Opera Conducting Competition, Cluj-Napoca (2007), Concorso Internazionale Luigi Mancinelli per direttori d’opera, Orvieto (Italia, 2008) şi în anul 2009 la Blue Danube International Opera Conducting Competition, Burgas (Bulgaria); de asemenea a fost finalist la Le concours international de jeunes chefs d’orchestre deBesancon, Franţa (2003 şi 2005).

Din anul 1995, Koichiro Kanno a început să se integreze în viaţa muzicală românească, fiind succesiv sau concomitent trombonist al Filarmonicii „Gheorghe Dima” din Braşov (1995-1997), corepetitor la Opera din Braşov (1995-1997), profesor corepetitor la Liceul de Muzică din Braşov (1996-1999), dirijor la Opera din Braşov (1997-2001), profesor asociat la clasa de trombon a Facultăţii de Muzică din Universitatea „Transilvania” din Braşov (1997-2003) şi la clasa de operă a aceleiaşi facultăţi (1998-2000).

FLORIN IONESCU – GALATI

A fost distins cu premii la diferite concursuri: Stressa, Italia (1984), Usti nad Orlici, Cehoslovacia (1985), Dinu Lipatti, România (1987), George Enescu, România (1991), Tibor Varga, Elveţia (1992), Nicolo Paganini, Italia (1993), Premiul Asociaţiei Criticilor şi Interpreţilor Români (1996) şi Premiul Televiziunii Române (1986 şi 1987).

A început să concerteze încă de la vârsta de 10 ani, înscriindu-şi în palmares numeroase concerte şi recitaluri susţinute atât în ţară cât şi peste hotare: în S.U.A., Canada, Elveţia, Bulgaria, Turcia, Austria, Republica Moldova, Franţa, Italia, Norvegia, Japonia, Germania, Spania şi altele. Din anul 1993, Forin Ionescu-Galaţi este solist permanent al Filarmonicii Gheorghe Dima din Braşov.

 CRISTINA RADU

Interpretă pasionată de muzica de cameră, lied şi oratoriu, Cristina Radu susţine concerte în SUA, Portugalia, Belgia, Bulgaria, Ukraina precum şi în centre importante de cultură din Romania : Filarmonica George Enescu şi Sala Radio din Bucureşti, Filarmonica de Stat din Târgu Mureş, Filarmonica Mihail Jora din Bacău, Filarmonicile din Braşov şi Piteşti. Colaborează în proiecte muzicale organizate în cadrul Bisericii Negre din Braşov, alături de organistul şi dirijorul Steffen Schlandt. Este invitată în Festivaluri de Operă, Operetă şi Balet (Braşov, Constanţa); Festivalul George Enescu (Bucureşti), Zilele muzicale Târgmureşene; Musica Coronensis şi Musica Barcensis (Braşov); Stagiunea Sunetul Muzicii (Castelul Peleș), Festivalul internaţional de film istoric (Râşnov) etc. Dintre realizările concertistice recente se numără War Requiem de Benjamin Britten, alături de Filarmonica George Enescu din Bucureşti, dirijor Ronald Zollmann; Oratoriul Elias de Mendelssohn-Bartholdy alături de Filarmonica din Braşov, dirijor Steffen Schlandt; Requiem de Wolfgang Amadeus Mozart alături de Filarmonica George Enescu din Bucureşti, dirijor Paul Staicu; Nelson Mass de Joseph Haydn alături de Filarmonica de stat din Târgu Mureş, dirijor Alexandre Myrat; Les nuits d’ete de Hector Berlioz, alături de Filarmonica George Enescu din Bucureşti, dirijor Christian Badea; Stabat Mater de Gioacchino Rossini alături de Orchestra Operei Braşov, dirijor Traian Ichim.

Despre programul serii…

Din creaţia lui Antonin Dvorak, este prezentată uvertura la poemul simfonic Carnaval. Melodist, puternic ancordat în folclor, Dvorak foloseşte uneori şi citate folclorice. Nu a fost un polifonist, dar a fost un mare armonist, un extraordinar orchestrator. George Enescu îl considera unul din cei mai mari orchestratori ai lumii ! Subiectul operei este un pretext pentru sugerarea unei serbări populare prin intermediul unei muzici pline de luminozitate, excelent construită în formele bazate pe reprize, triumfînd sistemul « major—minor » şi armonia diatonică. Rimski Korsakov susţinea că, analizînd paginile orchestrale ale lui Dvorak, a stabilit nenumărate principii de orchestraţie pe care le-a introdus în celebrul său «Tratat de orchestraţie». Chiar dacă nu vibra totdeauna în consonanţă cu muzica lui Dvorak, Richard Strauss afirma că nu se poate concepe o inovaţie în domeniul îmbinării tim­brelor, fără a studia alchimia sa orchestrală.

Scris în perioada relativ stabilă a reședinței lui Wieniawski în St Petersburg, cel de-al doilea Concert pentru vioară în re minor, op.22 este în general considerat a fi cea mai bună lucrare a sa. Munca bogată melodică și extrem de idiomatică echilibrează elementele stilului în mod disensionant și senin. Wieniawski a jucat pentru prima dată lucrarea la St Petersburg la 27 noiembrie 1862 sub bagheta lui Nicolai Rubinstein.

Cat despre Simfonia a III-a Pastorala de Wiliams putem spune ca este o lucrare interpretată rar, dar înregistrată cu o căldură deosebită de Richard Hickox și Orchestra Simfonică din Londra, pe Chandos, în ambalaj. Șuvițe de melancolie sunt evidente peste tot, începând cu solo-ul de vioară dorință, care se decuplează în motivul plin de apăsare, care deschide prima mișcare

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *