Anul Centenarului României începe la Brașov cu un proiect dedicat Reginei Maria, unul dintre cele mai importante simboluri ale României Mari.
17 January 2018
ILEANA – PRINCIPESĂ ȘI MONAHIE
20 January 2018

Izvoare de filozofie – O nouă luptă între rațiune și sentimente. Neuro-marketingul și raționalitatea irațională

 

Ce spune „shopping-ul” despre personalitatea noastră? Chiar dacă adesea nu suntem conștienți de acest lucru, de fiecare dată când mergem la cumpărături, în interiorul nostru se dă o luptă între rațiune și sentimente, între nevoi și dorințe, între decizii cumpănite și instincte iraționale.

Să fie oare viața de zi cu zi doar un câmp de luptă între latura noastră afectivă și idealul unei gândiri calculate, un ideal pentru care filosofii au militat încă de pe vremea lui Platon și Aristotel? Suntem oare doar niște marionete în mâinile instinctelor noastre sau niște subiecți raționali care știu ce-și doresc și iau decizii în favoarea propriilor interese?

În ultimele decenii, acestor dezbateri milenare din domeniul filosofiei vine să li se alăture, cu argumente provenite din cercetări empirice de tip științific, întregul domeniu al neuroștiințelor și, în special, neuro-marketingul. Cercetând prin tehnici de imagerie cerebrală reacțiile pe care creierul nostru de are atunci când intră în contact cu diverse produse, cercetătorii acestui domeniu își propun obțină o înțelegere directă a felului în care întreaga luptă dintre rațiune și sentimente se profilează în conștiința noastră. O astfel de înțelegere ar pune într-o lumină nouă problemele filosofice privitoare la libertatea voinței umane și felul de a fi al omului, lucru capabil să schimbe întreaga paradigmă în care gândim astăzi etica și chiar ontologia umanului.

Ediția din 19 februarie 2018 a emisiunii noastre își propune o incursiune în cercetările de avangardă ale neuro-marketingului pentru a explora izvoarele de filosofie aflate pe tărâmuri străine filosofiei tradiționale.

Invitată să ne ghideze în aceste locuri neumblate de filosofi este drd. Ana Iorga, specialist în neuro-marketing și fondatorul laboratorului de cercetare în neuromarketing Buyer Brain.

Pentru a participa la această călătorie fascinantă, vă așteptăm, ca de obicei, vineri între orele 21.10-22.00, pe frecvențele postului Radio România Cultural.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *