CONFERINŢELE TEATRULUI NAŢIONAL – Profesor Dr. Dumitru Borţun prezintă conferinţa cu tema România – o enigmă, un miracol și un paradox. Sarcinile următoarei generații
13 November 2018
Texte şi pretexte – Anul European al Patrimoniului Cultural – digitizarea crucilor de piatră din judeţul Prahova
17 November 2018

Izvoare de filosofie – Cum și de ce mai educăm? Perspective actuale în filosofia educației

Ediția din 16 noiembrie a Izvoarelor de filosofie este dedicată unei teme care ne privește în mod direct pe fiecare dintre noi și care creează, de obicei, dezbateri aprinse la nivelul societății actuale: rolul educației în viața omului contemporan și metodele optime prin care educația poate fi efectuată cu succes.
De la paideia antică, trecând prin universitățile medievale și, în sfârșit, ajungând în instituțiile școlare moderne, problema educației a fost o temă constantă de reflecție a filosofilor. Începând cu celebrul mit al peșterii din Republica lui Platon și până la cercetările interdisciplinare actuale, care împletesc neuroștiințele cu psihologia și filosofia, marea miză a filosofiei educației este găsirea unor modalități de a dezvolta armonios ființa umană și de a actualiza posibilitățile date, încă de la început, în natura noastră.
Cum mai putem educa în secolul inteligenței artificiale? Care sunt scopurile procesului de educație? Care este rolul educației în societatea românească actuală? De la aceste întrebări vom porni discuția de vineri seară alături de Doru Căstăian, filosof, traducător și profesor de științe socio-umane. Pretextul acestei dezbateri este apariția de curând, la editura Ratio et Revelatio, a cărții intitulate Cum și de ce (mai) educăm?, semnată de invitatul nostru.
Vă așteptăm și pe dvs. să vă alăturați dezbaterii pe frecvențele Radio România Cultural vineri, pe data de 16 noiembrie, începând cu ora 21.10.

Realizator: Cornel-Florin Moraru

Conexiuni:
Blog – http://izvoaredefilosofie.blogspot.ro
Pagină de Facebook: https://www.facebook.com/IzvoareDeFilosofie

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *