Idei în nocturnă. Diaspora. Dincolo de granițe – Invitat,Claudiu Murgan
23 august 2018
Diaspora. Dincolo de granițe: Invitat Mihai Stancu, absolvent al Universității de Medicină și Farmacie Carol Davila din București
30 august 2018

DOCUMENTAR ÎN IMAGINI: 71 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Craiova – București

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal 

La 24 august 1947, avea loc inaugurarea liniei de cale ferată București – Roșiori de Vede – Caracal – Craiova, notează volumul ”Istoria României în date” (ed. Enciclopedică, 2003).

Descriere foto (de la stânga la dreapta)

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal. La inaugurare a participat și președintele Consiliului de Miniștri, dr. Petru Groza

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal

România Liberă din 28 august 1947, relata, marcând acest eveniment: ”Duminică 24 august a.c. a avut loc în Gara Domnești solemnitatea inaugurării nouei linii ferate București — Roșiori — Caracal — Craiova. După oficierea serviciului religios a luat cuvântul dl. Chivu Stoica, directorul general al căilor ferate române. D-sa a arătat că noua linie ferată București-Craiova aduce o îmbunătățire importantă în transportul nostru feroviar, iar în cadrul economiei generale va contribui la valorificarea bogățiilor uneia din cele mai însemnate regiuni agricole din țară. D-sa arată apoi că războiul hitlerist a provocat grave distrugeri în rețeaua noastră de căi ferate. D. Chivu Stoica anunță apoi că la sfârșitul acestei campanii de lucru vor fi redate traficului ultimele două linii distruse de războiu: Ilva Mică — Vatra Dornei de 75 km și Deda — Sărățel de 48 km. (…) La ora 13.30 d. prim ministru dr. Petru Groza a tăiat panglica redeschizând astfel noua linie ferată București-Craiova. Pe tot parcursul sătenii din satele apropiate au salutat cu urale trecerea primului tren. La Roșiorii de Vede mulțimea entuziasmată a oprit trenul în loc improvizând un meeting și în celelalte stații au fost entuziaste manifestații”.

Descriere foto (de la stânga la dreapta)

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal. La inaugurare a participat și președintele Consiliului de Miniștri, dr. Petru Groza

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal. La inaugurare a participat și președintele Consiliului de Miniștri, dr. Petru Groza alături de Chivu Stoica (stg. microfon), directorul Căilor Ferate Române (CFR)

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal. La inaugurare a participat și președintele Consiliului de Miniștri, dr. Petru Groza

De asemenea, ziarul ”Scânteia” constata într-un articol din 24 august 1947, că pe linia București-Craiova existau 33 de stații și că această realizare avea o importanță deosebită, deoarece scurta cu aproape 50 km distanța dintre București și Craiova, care era parcursă prin Pitești — Piatra Olt, o altă linie ferată cu o lungime de 252 km.

De asemenea, articolul făcea referire și la timpul în care va fi parcursă distanța, respectiv în 5 ore cu personalul și cca 3 ore cu rapidul, în loc de 9 ore și 5 ore și jumătate cât dura pe vechiul drum. S-a realizat astfel o legătură directă între Capitală și centrele agricole importante — Videle, Roșiori, Caracal. Această nouă linie de cale ferată era privită ca o continuare a liniei București — Urziceni — Făurei — Brăila — Galați, obținându-se o eliberare a liniilor subcarpatice. Lucrările la construcția acestei linii au început în iulie 1946.

Inaugurarea liniei CFR București — Craiova, cu trecere prin orașele: Videle-Roșiori de Vede-Caracal

AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *